سوالات مصاحبه سفارت آمریکا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

در مقالات قبلی سایت ویزافوری به طور مفصل در مورد گرفتن وقت سفارت آمریکا و هم چنین مصاحبه سفارت آمریکا توضیحات زیادی داده ایم. شما با مراجعه به سایت سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه، مانند ترکیه، ارمنستان یا امارات، می توانید فرم مربوط به اخذ ویزا را پر کرده و هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

سپس یک وقت مناسب برای حضور فیزیکی در سفارت را تعیین کنید تا سوالات سفارت آمریکا را پاسخ دهید

مصاحبه سفارت آمریکا

پس از اینکه شما فرم اخذ ویزا در سایت سفارت آمریکا را تکمیل و هزینه آن را پرداخت کردید، باید یک زمان برای مصاحبه تعیین کنید. خود سیستم سفارت، چند تاریخ پیشنهادی ارائه می دهد که شما متناسب با شرایطی که دارید، یکی از آنها را انتخاب می کنید. پس موارد قبل از مراجعه حضوری برای مصاحبه در سفارت آمریکا، به ترتیب زیر است:

  • مراجعه به سایت سفارتخانه آمریکا در یکی از کشورهای ارمنستان، ترکیه، امارات، آذربایجان و …
  • تکمیل فرم DS-160
  • پرداخت اینترنتی هزینه مصاحبه
  • تعیین وقت مناسب برای پاسخ دادن به سوالات سفارت آمریکا

پس از آن، متناسب با زمانی که برای مصاحبه سفارت آمریکا تعیین کرده اید توصیه می کنیم، زبان خود را تقویت کرده و مدارک مختلف خود را ترجمه کنید تا در وقت مقرر، برای مصاحبه آماده باشید.

مصاحبه سفارت آمریکا

پیشنهاد مطالعه : شرایط گرفتن وقت سفارت آمریکا در کشور ارمنستان

بایدها در هنگام پاسخ به سوالات سفارت آمریکا

در روز موعود برای پاسخ به سوالات مصاحبه سفارت آمریکا ، تمام مدارک خود را همراه داشته باشید. پس از اینکه وارد سفارتخانه شدید، اثر انگشت شما مورد بررسی قرار می گیرد. ممکن است که پس از انگشت نگاری، مدتی منتظر باشید تا نوبت مصاحبه برسد.

همانطور که توضیح دادیم بهتر است تمام مدارک لازم برای مهاجرت را به صورت کامل و آماده داشته باشید.در هنگام پاسخ دادن به سوالات مصاحبه سفارت آمریکا نکته اول این است که حتما سعی کنید با اطمینان و صادقانه جواب بدهید.

اولین هدف مصاحبه‌کننده از پرسیدن سوالات بدیهی، این است که اطلاعاتی که شما در فرم ثبت نام وارد کرده اید را، راستی آزمایی کند. به احتمال زیاد مصاحبه کننده سوالات عادی و معمولی می پرسد. سوالات سفارت آمریکا در مورد میزان انتظار شما در سفارت، در مورد آب و هوا و سوالاتی که عمدتاً به مسائل هویتی شما مربوط می شوند.

پیشنهاد مطالعه : همه آنچه باید درباره ویزای eb3 آمریکا بدانید!

نبایدها در سوالات مصاحبه سفارت آمریکا

در نظر داشته باشید که به محض ورود به سفارتخانه از شما یک بررسی امنیتی انجام می‌شود. پس بهتر است که تجهیزات و وسایل غیرضروری همراه خود نبرید.عموماً تلفن همراه، اسپری کوله پشتی و وسایل این چنینی ممکن موارد خطرناک محسوب شوند. بهتر است که اصلا چنین چیزهایی را در هنگام مصاحبه سفارت آمریکا داخل کنسولگری نبرید.

نبایدها در سوالات مصاحبه سفارت آمریکا

پیشنهاد مطالعه : سفارت آمریکا در دبی

نمونه سوالات مصاحبه سفارت امريكا

توجه داشته باشید که موارد ذکر شده دقیق نمی باشد و ممکن است برخی از این سوالات از شما پرسیده شود و برخی دیگر خیر. سوالات مصاحبه سفارت آمریکا ذکر شده جزو سوالات متداول سفارت آمریکا می باشد.

هدف از سفر شما به این کشور

یکی از اصلی ترین سوالات مصاحبه سفارت آمریکا سوال در مورد هدف شما از سفر به ایالات متحده است. شما باید صادقانه و به صورت کوتاه، هدف خود از سفر به آمریکا توضیح دهید. هدف شما می تواند برای حضور در یک کنفرانس علمی، برای دیدار با خانواده، برای گشت و گذار، به منظور درمان یا هر چیز دیگری باشد. تاکید می کنیم سعی کنید که سوالات سفارت آمریکا را به صورت کاملاً ساده و کوتاه پاسخ دهید.

پینشنهاد مطالعه : ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

سفرهای قبلی شما به آمریکا

از دیگر سوالات مصاحبه سفارت آمریکا سفرهای قبلی شما به این کشور است. معمولاً در مورد سفرهای قبلی شما به آمریکا نیز سوال پرسیده می شود. اگر قبلا به آمریکا مسافرت کرده اید، به صورت کاملاً دقیق، تمام اطلاعات مربوط به سفر قبلیتان را در اختیار مصاحبه کننده قرار دهید. به هیچ وجه مبهم پاسخ ندهید و صادقانه سفرهای قبلی خود به آمریکا را تشریح کنید.

آیا در آمریکا دوست یا اقوامی دارید؟

یکی دیگر از سوالاتی که معمولا از شما می پرسند در مورد اقوام و دوستان شما در آمریکا است. بهتر است که صادقانه، هرگونه فامیل و حتی اقوام دوری که در آمریکا دارید را معرفی کنید. چرا که اگر بخواهید کتمان کنید، احتمالاً آنها به اهداف سفر شما به آمریکا مشکوک خواهند شد.

محل اقامت شما در آمریکا

از دیگر سوالات متداول مصاحبه سفارت آمریکا این است که می‌خواهید در کدام ایالت آمریکا اقامت داشته باشید؟ اگر سفر شما به قصد کارهای علمی است، قاعدتا هتل رزرو کرده اید. در این صورت باید در مورد رزرو هتل و اطلاعات آن صحبت کنید. اگر هم دعوتنامه دارید، حتما سعی کنید که دعوت نامه خود را به آنها نشان دهید و توضیحات مختلف را بدهید.

علت سفر شما به آمریکا در این فصل

یکی دیگر از سوالات متداول مصاحبه سفارت آمریکا که معمولا هم از شما پرسیده می شود این است که چرا در این زمان یا در این فصل سال، قصد دارید که سفر کنید. باز هم شما می توانید دلایل خودتان را توضیح بدهید.

مدت زمان اقامت شما در آمریکا

همانطور که می دانید شما می توانید از چند روز تا چند ماه در آمریکا بمانید. بهتر است که صادقانه و دقیق به مصاحبه گر بگویید که چقدر می خواهد در آمریکا بمانید. اگر شما پاسخ دهید که قصد اقامت چند ماهه در آمریکا را دارید، مطمئنا مصاحبه کننده از شما میپرسد که چرا قصد دارید این مدت طولانی را در آمریکا بمانید؟ آیا می توانید کمتر بمانید؟ در این صورت شما باید یک دلیل محکم داشته باشید که مصاحبه کننده را قانع کند.

همراهان شما و زمان رزرو بلیط

سوالات بعدی در مورد همراهان شما و زمان رزرو بلیط است که صادقانه باید پاسخ دهید. احتمالا در اینجا مدارکی مانند پیش خرید بلیط را باید نشان دهید.

هزینه های جاری شما در کشور آمریکا

سوال بعدی که معمولاً مصاحبه کننده می پرسد این است که شما برای اقامت در آمریکا چقدر هزینه می خواهید بدهید یا فکر می‌کنید چقدر هزینه دارد؟ مسلما شما متناسب با برنامه‌های سفر خود، هزینه های آنها را نیز بررسی کرده اید.

به سادگی می توانید برنامه سفر خود را به مصاحبه کننده ارائه دهید و به او بگویید که هزینه های شما متناسب با برنامه خواهد بود.اگر قصد شما گرفتن ویزای کاری است در مورد نوع کار، میزان درآمد و انواع روشهای مختلف کار نیز به مصاحبه کننده بگویید.

منبع تامین هزینه ها شما در طول سفرتان

سوال دیگری که معمولاً از شما می پرسند در مورد این است که هزینه‌های سفرتان را از کجا تامین می کنید؟ به عبارت دیگر بودجه سفر شما را چه کسی تامین کرده و منبع درآمد شما از چیست؟ به سادگی می توانید تمام مسائل مختلف در این زمینه را به مصاحبه کننده توضیح دهید.

آیا متعهد به کسی هستید؟

یکی دیگر از اهداف مصاحبه کننده این است که بداند آیا شما به کسی متعهد هستید. یعنی ازدواج کرده اید یا کسی تحت تکفل یا وابستگی شما هست؟ اگر فرزند خوانده یا حیوان خانگی دارید و بخواهید به آمریکا مهاجرت کنید، چه کسی از آنها مراقبت خواهد کرد؟ به همین دلیل تمام این موضوعات را باید صادقانه جواب دهید.

قصد ماندن در آمریکا را دارید؟

یکی از سوالاتی که معمولاً پرسیده می شود این است که آیا می خواهید در آمریکا بمانید یا نه؟ بهترین کار این است که شما بگویید که قصد ماندن در آمریکا را ندارم. چرا که در اینجا خانواده و تعلقات و تمایلات خاص خود را دارید.

به احتمال زیاد اگر بگویید که قصد ماندن در آمریکا را دارید، فرآیند ویزا گرفتن شما کمی سخت خواهد شد. پس بهتر است که با دلایل قانع کننده مثل دوستان، دارایی، بچه، خانواده و … نشان دهید که قصد بازگشت دارید. ( حتی اگر واقعاً قصد بازگشت ندارید!)

در اینجا مصاحبه کننده از شما می‌ پرسد چگونه به من اطمینان می ‌دهید که حتماً به کشور خود باز خواهید گشت؟ داشتن ارتباطات قوی یا درآمد خوب، می تواند یک دلیل قانع کننده باشد. می توانید بگویید که همسر، فرزند، والدین، شغل، دوست و یا قرارداد کاری با کارفرمایان خود دارید. قاعدتا باید مدارک مختلف هم نشان دهید که واقعاً قصد بازگشت دارید.

تاکید می‌کنیم ممکن است که برخی از این سوال ها از شما پرسیده شوند و بعضی از این سوالات نیز، پرسیده نشوند و مصاحبه کننده سوالات دیگری داشته باشد. مهمترین ویژگی این است که باید حتماً صادقانه به سوالات پاسخ دهید. تنها سوالی که شاید می توانید در آن واقعیت را کتمان کنید، در مورد ماندن در آمریکا است. البته اگر واقعا قصد ماندن در آمریکا را دارید!

نمونه سوالات مصاحبه سفارت امريكا