پرداخت هزینه سفارت آمریکا MRV

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

تمام افرادی که متقاضی ویزای غیرمهاجرتی به کشور آمریکا هستند، باید در ابتدای کار اقدام به پرداخت هزینه سفارت آمریکا MRV کنند. این پرداخت هزینه سفارت برای تعیین وقت سفارت آمریکا پرداخت می شود. افراد باید بعد از تکمیل فرم DS-160، هزینه ی سفارت را پرداخت کنند.

MRV چیست؟ پرداخت mrv fee

برای گرفتن انواع ویزای کشور آمریکا شما ملزم به پرداخت هزینه تعیین زمان سفارت آمریکا هستید که به آن پرداخت mrv  گفته می شود. این مبلغ برای هر فرد و کودک حدود 160 دلار می باشد. البته این مبلغ به طور متوسط بیان می شود و ممکن است برخی از ویزا ها نیاز به مبلغ بیشتری داشته باشند. نوع ویزا و کشور مبدا افراد در تعیین هزینه ی سفارت آمریکا نقش موثری دارند.

MRV چیست؟

پیشنهاد مطالعه : ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

راهنمای پرداخت آنلاین هزینه سفارت آمریکا MRV

همانطور که در بخش های قبل بیان کردیم افرادی که قصد دارند ویزای کشور آمریکا از جمله ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کنند باید بعد از تکمیل فرم DS-160 اقدام به پرداخت هزینه زمان سفارت آمریکا کنند. در این قسمت شما را با نحوه ی پرداخت هزینه سفارت آمریکا آشنا می کنیم.

  1. در ابتدای کار شما باید به سایت رسمی خدمات ویزای آمریکا مراجعه کنید.
  2. در قدم بعدی باید Nonimmigrant Visa Applicant را انتخاب کرده و به مرحله ی بعدی بروید.
  3. در مرحله ی سوم باید کشور ایران را انتخاب کنید.
  4. بعد از این کار صفحه ی دیگری برای شما باز می شود که باید از میان سه کنسولگری ترکیه، امارات یا ارمنستان، یک مورد را انتخاب کنید.
  5. توجه داشته باشید که اگر برای مراجعه به کنسولگری، کشور دیگری را در نظر دارید، باید در مرحله ی قبلی به جای انتخاب کشور ایران، کشور مورد نظر را انتخاب کنید.
  6. بعد از ورود اطلاعات و به وجود آوردن اکانت ، صفحه ی پرداخت برای شما باز می شود.
  7. شما در این قسمت باید اقدام به پرداخت هزینه سفارت آمریکا MRV به صورت آنلاین کنید.
  8. پرداخت هزینه سفارت آمریکا MRV باید با مستر کارت یا ویزا کارت پرداخت کنید.
  9. بعد از اینکه هزینه ی تعیین وقت سفارت آمریکا را پرداخت کردید، تقویمی به شما نشان داده می شود تا شما بر اساس آن زمان مصاحبه ی خود را انتخاب کنید.

پرداخت mrv

پیشنهاد مطالعه : کلیرنس ویزای آمریکا چیست؟ چه مدت طول می‌کشد؟

مهم ترین نکات در زمینه ی پرداخت هزینه سفارت آمریکا MRV

در مورد پرداخت هزینه سفارت آمریکا MRV نکات مختلفی وجود دارد که حتما باید از آن ها آگاهی داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی در این زمینه برای شما رخ دهد. از مهم ترین نکات در مورد هزینه ی MRV باید به موارد زیر اشاره کرد.

  1. یکی از نکات مهم در مورد پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا( Fee MRV )، غیر قابل بازگشت بودن آن می باشد. در هیچ صورتی شما نمی توانید این هزینه ی پرداختی را بازگشت دهید.
  2. همانطور که بیان کردیم بعد از پرداخت هزینه سفارت آمریکا ، تقویمی به شما نشان داده می شود که شما می توانید بر اساس آن زمان مصاحبه ی خود را تعیین کنید. شما برای تعیین زمان مصاحبه بعد از پرداخت هزینه، یک سال زمان دارید. در نتیجه برای تعیین زمان سفارت هیچ عجله ای نداشته باشید.
  3. یکی از نکات مهم در مورد هزینه تعیین وقت سفارت MRV ، تغییر زمان مصاحبه می باشد. شما بعد از تعیین زمان مصاحبه، می توانید تا حداکثر 5 بار، زمان مصاحبه ی خود را تغییر دهید. این کار بدون هزینه ی اضافی انجام می شود. شما تا یک روز قبل از مصاحبه نیز می توانید زمان آن را تغییر دهید. این موارد در صورتی است که شما نخواهید کنسولگری خود را تغییر دهید. اگر قصد داشته باشید کنسولگری خود را تغییر دهید، باید هزینه ی MRV را به صورت مجدد پرداخت کنید.
  4. اگر شما نیاز به مصاحبه ی مجدد داشته باشید و یا اینکه نتوانید در زمان مشخص به مصاحبه ی مورد نظر برسید، باید هزینه ی تعیین زمان را دوباره پرداخت کنید.

مهم ترین نکات در زمینه ی پرداخت هزینه سفارت آمریکا MRV

پیشنهاد مطالعه : سوالات مصاحبه سفارت آمریکا

سوالات متداول پرداخت هزینه سفارت آمریکا MRV

در زمینه ی پرداخت هزینه سفارت MRV، سوالات متداولی برای افراد به وجود می آید که ممکن است سوال بسیاری از افراد باشد. در این قسمت مهم ترین و متداول ترین سوالات را در زمینه ی پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا (پرداخت mrv fee ) برای شما بازگو می کنیم.

هزینه ی تعیین وقت سفارت کشور آمریکا چقدر است؟

میزان هزینه ی سفارت آمریکا MRV بسته به نوع ویزا می تواند متفاوت باشد. به طور مثال هزینه ی ویزای نوع B1, B2, F1, F2, J1, J2 حدود 160 دلار می باشد. در حالی که هزینه ی تعیین وقت سفارت برای ویزای سرمایه گذاری و تجاری حدود 205 دلار می باشد.

هزینه ی ویزای لاتاری برنده شده 330 دلار و هزینه ی ویزای نامزدی 265 دلار می باشد. در نتیجه برای تعیین هزینه ی تعیین وقت سفارت کشور آمریکا باید نوع ویزای افراد توجه داشت.

آیا می توان بعد از ثبت نام و انتخاب کنسولگری، کشور کنسولگری خود را تغییر داد؟

خیر. شما نمی توانید کشور کنسولگری خود را تغییر دهید. به طور مثال اگر سفارت آمریکا در ارمنستان را انتخاب کرده اید، نمی توانید آن را به کشور ترکیه تغییر دهید. اگر قصد این کار را داشته باشید، باید هزینه ی دوباره ای برای تعیین وقت سفارت پرداخت کنید.

آیا پرداخت هزینه ی تعیین وقت سفارت MRV تنها برای یک فرد کافیست یا برای همراهان نیز باید پرداخت شود؟

برای تعیین وقت سفارت باید هزینه ی آن را برای تمام افراد و همراهان پرداخت کرد. یعنی هر فرد باید هزینه ی MRV را به صورت جداگانه پرداخت کند.

آیا در صورت رد شدن درخواست ویزا، باید هزینه ی تعیین وقت سفارت MRV را به صورت مجدد پرداخت کرد؟

بله. هزینه ی MRV تنها برای یک بار مصاحبه پرداخت می شود. در نتیجه اگر شما در مصاحبه رد شوید باید هزینه ی دوباره ای را پرداخت کنید.

آیا می توان زمان مصاحبه را بدون پرداخت مجدد هزینه تغییر داد؟

بله. شما می توانید تا ۵ مرتبه زمان مصاحبه ی خود را در همان کنسولگری تغییر دهید. این کار را می توانید تا یک روز مانده به مصاحبه نیز به راحتی و بدون پرداخت هزینه ی اضافی انجام دهید.

آیا تعیین زمان مصاحبه باید بلافاصله بعد از ثبت نام و پرداخت هزینه انجام شود؟

خیر. شما می تواند تعیین زمان مصاحبه را به وقت دیگری موکول کنید. اما یادتان باشد که اعتبار هزینه ی شما تا یک سال بعد از پرداخت می باشد.

برای پرداخت هزینه وقت سفارت، چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

برای پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت MRV شما باید اطلاعاتی مانند نام کاربری، رمز عبور اکانت، کشور محل سفارت، شهر محل سفارت، تاریخ تولد، شماره گذرنامه، نوع ویزا، تابعیت، وقت دلخواه برای مصاحبه، شماره ی بارکد فرم DS-160 ، شماره تلفن، نشانی پست الکتریکی و …. را به همراه خود داشته باشید.

در پایان

ما در شرکت گردشگری ویزافوری آماده ارائه خدمات مربوط به تعیین وقت سفارت آمریکا و مراحل اخذ آن توسط کارشناسان مجرب خود می باشیم برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا می توان هزینه ی پرداختی را بازگشت داد؟

خیر. هزینه ی پرداخت شده برای تعیین وقت سفارت آمریکا MRV به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.

آیا می توان هزینه ی پرداخت شده برای سفارت آمریکا MRV را به شخص دیگری منتقل کرد؟

خیر. هزینه ی پرداختی MRV تنها برای فرد ثبت نام کننده اعتبار دارد و نمی توان آن را به شخص دیگری منتقل کرد.

مبلغ پرداختی برای تعیین وقت سفارت تا چه زمانی اعتبار دارد؟

هزینه MRV تا یک سال اعتبار دارد و شما می توانید در این یک سال وقت مصاحبه ی خود را تعیین کنید. بعد از گذشت یک سال، این مبلغ منقضی می شود و شما باید هزینه ی دوباره ای را پرداخت کنید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *