راهنمای تکمیل فرم DS-160

آخرین بروزرسانی : آبان ۱۴۰۲

افرادی که قصد مهاجرت دارند قطعا برای ادامه زندگی به کشور آمریکا فکر کرده اند. این کشور با تمام سخت گیری هایی که در زمان پذیرش مهاجرین به خرج می دهد باز هم افراد زیادی به دنبال اخذ ویزای این کشور رویایی هستند. افراد بسیار زیادی حتی برای سفر ترجیح می دهند به این کشور توسعه یافته سفر کنند.

اما نکته ای که باید بدانید این است که برای سفر به این کشور نیاز به ویزا دارید. فرقی نمی کند به دنبال ویزای مهاجرتی باشید و یا غیر مهاجرتی. به دنبال اخذ هر نوع ویزایی که باشید اولین مرحله برای اخذ ویزا پاسخ به فرم DS-160 می باشد.

در این مقاله قصد داریم در خصوص فرم DS-160  و مدارک مورد نیاز برای تکمیل فرم DS-160 اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم.

فرم DS-160 چیست؟

اگر متقاضی اخذ وقت سفارت آمریکا هستید باید با این فرم آشنا باشید. این فرم اولین قدم برای اخذ ویزای آمریکا است. می توان گفت به وسیله این فرم صلاحیت شما برای اخذ ویزا آمریکا سنجیده می شود. توجه داشته باشید این فرم باید با نهایت صداقت پاسخ داده شود.

چرا که در صورتی که عدم صداقت شما در هنگام تکمیل فرم DS-160 محرز شود و یا اطلاعات داده شده با استعلام سفارت آمریکا همخوانی نداشته باشد درخواست اخذ ویزای شما از سمت ایالات متحده آمریکا رد خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای تکمیل فرم DS-160

در ادامه به مدارکی که برای تکمیل فرم مربوطه احتیاج دارید اشاره خواهیم کرد. این مدارک به شرح ذیل می باشند:

1- پاسپورت

2- ارائه برنامه سفر:

اگر برای سفر به این کشور برنامه مشخصی دارید باید در قالب فرم برنامه سفر تکمیل گردد. به طور مثال اگر دانشجو هستید و یا اگر برای دیدن اقوام و دوستان خود به این کشور سفر می کنید باید از قبل مشخص شود.

3- سفر های 5 سال گذشته:

اگر در 5 سال گذشته به این کشور سفر داشته اید باید زمان سفر، تاریخ اخذ ویزا و تاریخ برگشت به صورت کامل در فرم مربوطه پر شود. توجه داشته باشید هر چقدر میزان سفر های بین المللی شما در 5 سال گذشته بیشتر باشد، همین مورد یک نقطه قوت در اخذ ویزای آمریکا تلقی می شود.

4- ارائه رزومه:

توجه داشته باشید اگر به دنبال اخذ ویزای آمریکا هستید باید اطلاعات تحصیلی و کاری خود را در فرم DS-160 پر نمایید.

تمامی مدارکی که در بالا ذکر کردیم جزو مدارک اولیه برای اخذ ویزای آمریکا می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که به دلایل مختلف قصد سفر به این کشور را دارید ملزم به ارائه مدارک بیشتر خواهید بود.

به طور مثال اگر به دنبال اخذ ویزای تحصیلی آمریکا هستید باید مدارک تحصیلی خود را به صورت کامل، همراه با ترجمه رسمی به همراه داشته باشید. یا اگر به دنبال اخذ ویزای کاری هستید حتما باید مدارک کاری و رزومه شغلی خود را تکمیل کنید و در زمان مناسب ارائه دهید.

مراحل دانلود فرم ds 160 

اول از همه باید بدانیم که فرم دی اس 160 چیست. فرم ds 160، یک فرم حقوقی برای درخواست ویزاهای غیرمهاجرتی مانند ویزای تحصیلی آمریکا، ویزای توریستی آمریکا، ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا، ویزای کار آمریکا و موارد مشابه آن است و برای کسانی صادر می شود که قصد اقامت موقت در آمریکا را دارند.

این موضوع را در نظر داشته باشید که بعضی از ویزاها مانند ویزاهای سرمایه گذاری و ویزای کاری در رده ویزاهای مهاجرتی قرار می گیرند و برخی دیگر از آن ها در رده ویزاهای غیر مهاجرتی هستند.

کسانی که متقاضی ویزاهای مهاجرتی هستند باید فرم ds 160 دانلود کرده و آن را برای درخواست ویزا تکمیل کنند. اصلی ترین تفاوت بین فرم دی اس 160 و 260 بحث مهاجرتی و غیر مهاجرتی بودن آن هاست.

راهنمای پر کردن فرم DS-160

برای پر کردن فرم ds 160 مربوطه لازم است تا به سایت https://ceac.state.gov/ceac/ مراجعه نمایید. بعد از مراجعه به این لینک بر روی این آدرس (DS-160, Online Nonimmigrant Visa Application) کلیک نمایید تا بتوانید نمونه فرم ds 160 را در آنجا ببینید.

مراحل پر کردن فرم DS-160

قدم دوم  در نحوه پر كردن فرم ds 160

در این مرحله لازم است تا سفارت مورد نظر جهت مراجعه حضوری و انجام کارهای اداری را انتخاب کنید. به طور مثال در تصویری که مشاهده می کنید سفارت آمریکا در کشور دبی انتخاب شده است.
در این صفحه شاهد سه بخش مختلف هستید که در ادامه باید به آن ها مراجعه نمایید.

START AN APPLICATION: با کلیک بر روی این قسمت می توانید درخواست پر کردن فرم جدید را آغاز نمایید.( این مرحله با حرف A مشخص شده است)

UPLOAD AN APPLICATION : این بخش مخصوص افرادی می باشد که قبلا فرم DS-160 را تکمیل کرده اند و هم اکنون به دنبال آپلود آن هستند.( این بخش با حرف B مشخص شده است)

RETRIEVE AN APPLICATION : اگر قبلا اقدام به پر کردن فرم کرده اید و فرم ناقص مانده است می توانید از این طریق فرم را تکمیل نمایید.( این قسمت با حرف C مشخص شده است)
در نتیجه اگر اولین بار است که اقدام به پر کردن فرم DS-160 می کنید، باید قسمت A را انتخاب نمایید.

قدم سوم در فرم ds 160

در مرحله بعدی و بعد از انتخاب گزینه START AN APPLICATION صفحه ای بر روی شما باز خواهد شد. در این صفحه شماره ای که به شما اختصاص پیدا کرده است را یادداشت کنید.( این شماره برای تکمیل مراحل بسیار مهم می باشد. حتما آن را در ایمیل خود ثبت نمایید تا فراموش نکنید.(

بعد از یادداشت کردن شماره باید به سوالی که از شما پرسیده شده است پاسخ دهید. این سوال امنیتی است و باید آن را به یاد بسپارید.

در مرحله بعدی بر روی دکمه Continue کلیک نمایید.

راهنماي پر كردن فرم ds-160 ” قدم چهارم “

در مرحله بعدی نوبت به تکمیل اطلاعات شخص می رسد. توجه داشته باشید ویزا بر اساس اطلاعاتی که در این قسمت وارد می کنید صادر می شود در نتیجه دقت داشته باشید که این فرم کاملا صحیح و بدون غلط املایی پر شود.

Surnames: نام خانوادگی خود را مطابق با پاسپورت خود درج نمایید.

Given Names: نام مطابق با نام درج شده در پاسپورت پر شود.

Full Name in Native Alphabet: نام خانوادگی خود را مطابق با زبان مادری و هر آن چیزی که درون شناسنامه شما درج شده است قید نمایید.

Have you ever used other names i.e., maiden, religious, professional, alias, etc: توجه داشته باشید بیشتر افراد برای پاسخ به این سوال باید از گزینه NO استفاده کنند. این قسمت مخصوص افرادی می باشد که قبلا از نام دیگری استفاده کرده اند. در صورتی پاسخ به این سوال مثبت است نام قبلی خود را در کادر مربوطه پر نمایید.

Sex: جنسیت خود را مشخص کنید.

Marital Status: در خصوص متاهل و مجرد بودن شما سوال می شود.

Date and Place of Birth: باید تاریخ تولد خود را مطابق با اطلاعات پاسپورت قید نمایید.

بعد از تکمیل کردن این مدارک گزینه Next Personal 2 را انتخاب نمایید.

قدم پنجم فرم ds 160

در صفحه بعدی نیز لازم است تا اطلاعات شخصی خود را تکمیل نمایید.

Country/Region of Origin Nationality: در این قسمت لازم است تا ملیت خود را درج نمایید.

Do you hold or have you held any nationality other than the one indicated above on nationality: این قسمت مخصوص افرادی است که به غیر از ملیتی که در حال حاضر دارند دارای یک ملیت دیگر نیز می باشند. در صورتی که اینچنین است لازم می باشد تا شماره پاسپورت و و ملیت خود را به صورت کامل درج نمایید.

National Identification Number: باید کد ملی درج شود توجه داشته باشید در صورتی که فاقد کد ملی هستید گزینه Does Not Apply را انتخاب نمایید.

U.S. Social Security Number: این گزینه برای افرادی می باشد که در حال حاضر در آمریکا زندگی می کنند. در صورتی که این چنین نیست گزینه Does Not Apply را انتخاب نمایید.

U.S. Taxpayer ID Number: این گزینه در خصوص مالیات می باشد و افراد ایرانی برای پاسخ به این گزینه باید از Does Not Apply استفاده نمایند.

Are you a permanent resident of a country/region other than your country/region of origin (nationality) indicated above: این سوال از شما می پرسد که آیا برای زندگی در کشوری به غیر از کشوری که در حال حاضر به زندگی در آن مشغول هستید فکر می کنید؟

در پایان این مرحله گزینه Next: Address and Phone را انتخاب نمایید.

مرحله ششم راهنمای فرم ds 160

در مرحله بعدی لازم است تا اطلاعات ارتباطی با شما تکمیل گردد.

Home Address: لازم است تا اطلاعات محل سکونت شما به صورت کامل، همراه با کد پستی درج شود.

Mailing Address: در صورتی که اطلاعات پستی که در بالا ذکر کرده اید با اطلاعات محل سکونت شما همخوانی دارد گزینه YES را انتخاب نمایید. در غیر اینصورت از کلمه NO استفاده کنید.

Phone: توجه داشته باشید شماره ای را وارد کنید که همیشه در دسترس باشد. چرا که ممکن است با این شماره تماس گرفته شود.

Email Address: از این آدرس ایمیل برای ارتباط با شما استفاده می شود دقت کنید که آدرس صحیح در این قسمت درج شود.

در پایان بر روی گزینه Next: Passport کلیک نمایید.

مرحله هفتم فرم ds 160

توجه داشته باشید بهتر است در بعضی از مراحل بر روی گزینه SAVE پایین صفحه کلیک نمایید و اطلاعات را در کامپیوتر شخصی خود نگه دارید.

مرحله هشتم راهنمای تکمیل فرم ds 160

در صورتی که قبلا اطلاعات خود را در فرم DS-160 پر کرده اید و به دنبال آپلود آن هستید بهتر است مراحل زیر را انجام دهید.

وارد سایت https://ceac.state.gov/ceac/ شوید و بر روی گزینه UPLOAD AN APPLICATION کلیک نمایید. طبق عکس زیر مراحل آپلود فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

مرحله نهم

در مرحله بعدی لازم است تا اطلاعات پاسپورت به صورت کامل درج شود.

Passport/Travel Document Type: باید نوع پاسپورت فرد متقاضی به صورت کامل مشخص شود.

Passport/Travel Document Number: شماره پاسپورت فعلی خود را وارد نمایید.

Passport Book Number: این قسمت در بعضی از پاسپورت های کشور های دیگر وجود دارد. در صورتی که ایرانی هستید Does Not Apply را انتخاب نمایید.

Country/Authority that Issued Passport/Travel Document: محل صدور گذرنامه فرد باید مشخص شود.

Issuance Date: این قسمت مربوط به محل صدور پاسپورت فرد متقاضی می باشد.

Expiration Date: مربوط به درج تاریخ انقضا پاسپورت فرد می باشد. توجه داشته باشید تاریخ انقضا گذرنامه فرد متقاضی حداقل باید تا 6 ماه آینده باشد.

Have you ever lost a passport or had one stolen: این قسمت مربوط به افرادی می باشد که تابه حال گذرنامه خود را گم کرده اند. اگر تا بحال گذرنامه خود را گم نکرده اید گزینه NO را انتخاب نمایید.
در مرحله آخر گزینه Next: Travel را انتخاب نمایید.

راهنماي پر كردن فرم ds-160 ” مرحله دهم “

توجه داشته باشید اگر به هر دلیلی اطلاعات و فرم خود را از دست دادید برای وارد شدن به ادامه مراحل لازم است تا به آدرس https://ceac.state.gov/GenNIV/Default.aspx مراجعه نمایید.

در صفحه ای که برایتان باز می شود بر روی گزینه Retrieve Application ضربه بزنید و در این بخش سوال امنیتی که در ابتدا از شما پرسیده شده بود به همراه کدی که در اولین بار برای شما نمایش داده خواهد شد را وارد کنید.

با انجام این کار فرم DS-160 را مجدد تا جایی که تکمیل کرده بودید دریافت خواهید کرد.

مرحله یازدهم راهنمای تکمیل  فرم ds 160

توجه داشته باشید بعد از تکمیل فرم بهتر است تا هفته ای یک بار به فرم خود سر بزنید چرا که در صورتی که بیشتر از یک ماه به سایت مربوطه سر نزنید فرم به صورت پیش فرض از سیستم خارج می شود. در نتیجه بهتر است حتما هفته ای یکبار به سایت مربوطه سر بزنید.

Purpose of Trip to the U.S: باید هدف خود از سفر به آمریکا را ذکر کنید و یا به نوعی می توان گفت در این قسمت باید نوع ویزای درخواستی خود را مشخص نمایید.

Specify: در این مرحله می توانید نوع ویزای دانشجویی را مشخص نمایید.

Have you made specific travel plans: از شما سوال می شد که آیا برای سفر به آمریکا برنامه ای دارید؟ اگر گزینه yes را انتخاب نمایید باید هدف خود از سفر به آمریکا را ذکر نمایید. اگر هم برای سفر به آمریکا برنامه ای ندارید گزینه NO را انتخاب نمایید.

Provide the locations you plan to visit in the U.S: در این قسمت مکانی را یادداشت نمایید که بعد از ورود به آمریکا قرار است در آنجا بمانید. این محل می تواند هتل و یا خانه دوست و یا اقوام باشد.

Person/Entity Paying for Your Trip: باید اطلاعات شخصی را وارد کنید که در زمان سفر قرار است هزینه های شما را پرداخت کند.

توجه داشته باشید در صورتی که فول فاند هستید بر روی گزینه OTHER COMPANY/ORGANIZATION کلیک نمایید.

Provide the following information: در این مرحله اگر به دنبال اخذ ویزای تحصیلی هستید از شما آدرس دانشگاه محل تحصیل پرسیده می شود.

در پایان گزینه Next: Travel Companions را انتخاب نمایید.

مرحله دوازدهم راهنمای فرم ds 160

در این مرحله اطلاعات شخصی که شما را در سفر همراهی می کند وارد نمایید.

Are there other persons traveling with you: از شما پرسیده می شود که آیا شما در این سفر همراه کسی هستید یا خیر در صورتی که به همراه شخصی به این کشور سفر می کنید گزینه YES را انتخاب نمایید

Are you traveling as part of a group or organization: از شما پرسیده می شود که آیا همراه با ارگان خاصی به آمریکا سفر می کنید؟ در صورتی که با یک ارگان به آمریکا سفر می کنید گزینه YES را انتخاب نمایید و اسم ارگان مربوطه را وارد نمایید. در صورتی که همراه با همسر و یا فرزندان خود سفر می کنید گزینه NOرا انتخاب کنید و اسم همراهان خود را ذکر کنید. توجه داشته باشید در صورتی که بیشتر از 1 همراه دارید گزینه Add Another را انتخاب نمایید.

در پایان گزینه Next: Previous U.S Travel را انتخاب نمایید.

مرحله سیزدهم نحوه پر كردن فرم ds 160

در مرحله بعدی لازم است تا اطلاعات سفر های گذشته خود را وارد نمایید.

Have you ever been in the U.S: از شما پرسیده می شود که آیا قبلا در کشور آمریکا حضور داشته اید یا خیر؟

در صورتی که قبلا به این کشور سفر نداشته اید گزینه NO را انتخاب نمایید.

در صورتی که قبلا به آمریکا سفر داشته باشید باید اطلاعات زیر را پر کنید:

Do you or did you ever hold a U.S. Driver’s License: از شما سوال می شود که آیا گواهینامه رانندگی بین المللی دارید یا خیر؟

Have you ever been issued a U.S. Visa: از شما سوال می شود که آیا قبل ویزا آمریکا دریافت کرده اید یا خیر؟

در صورتی که گزینه YES را انتخاب کنید باید زمان صدور و انقضا ویزا را به صورت دقیق ذکر کنید.

Are you applying for the same type of visa: از شما سوال می شود که آیا به دنبال اخذ ویزایی مشابه با ویزای قبلی هستید؟

Have you been ten-printed: در این مرحله از شما سوال می شود که آیا از تمام انگشتان شما انگشت نگاری شده است یا خیر؟

Has your U.S. Visa ever been lost or stolen: از شما سوال می شود که آیا قبلا ویزای شما گم شده است یا خیر؟ در صورتی که پاسخ شما به این سوال مثبت باشد باید زمان دقیق گم شدن پاسپورت خود را ذکر نمایید.

Has your U.S. Visa ever been cancelled or revoked: از شما سوال می شود که آیا قبل ویزای شما کنسل و یا باطل شده است؟

Have you ever been refused a U.S. Visa, or been refused admission to the United States, or withdrawn your application for admission at the port of entry: از شما سوال می شود که آیا قبلا درخواست ویزای شما رد شده است یا خیر؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت باشد باید علت را درج نمایید.

7Has anyone ever filed an immigrant petition on your behalf with the United States Citizenship and Immigration Services: از شما سوال می شود که آیا قبلا کسی از سمت شما درخواست ویزای مسافرتی داده است یا خیر؟ در صورت مثبت بودن جواب اطلاعات شخص را وارد نمایید.

توجه داشته باشید پاسخ تمامی سوال هایی که در این بخش وجود دارد برای افرادی که اولین بار است درخواست ویزا می دهند NO می باشد.

در پایان بر روی گزینه Next: U.S Contact کلیک نمایید.

مرحله چهاردهم از تکمیل فرم ds 160

در این مرحله باید اطلاعات یک شخص ثالث را برای تماس در آمریکا وارد نمایید.

Contact Person or Organization in the United States: مشخصات وی و نسبت او با شخص درخواست کننده ویزا پرسیده می شود.

توجه کنید شخصی را که وارد می کنید باید در صورت لزوم توانایی تایید شما را داشته باشد.

در پایان گزینه Next: Family را انتخاب نمایید.

مرحله پانزدهم راهنمای فرم ds 160

در این قسمت باید اطلاعات وابستگان خود را درج نمایید.

Father’s Full Name and Date of Birth: اطلاعات شخصی پدر شما اخذ می شود.

Mother’s Full Name and Date of Birth: اطلاعات شخصی مادر شما اخذ می شود.

Do you have any immediate relatives, not including parents, in the United States: اطلاعات اقوامی که در آمریکا دارید پرسیده می شود.

در پایان بر روی گزینه Next: Spouse کلیک نمایید.

مرحله شانزدهم راهنمای تکمیل فرم ds 160

در این بخش باید اطلاعات همسر خود را وارد نمایید.

Spouse’s Full Name (include Maiden Name): در این مرحله باید اطلاعات شخصی همسر خود را درج نمایید.

در پایان بر روی گزینه Next : Work/Education/Training کلیک نمایید.

مرحله هفدهم نحوه پر كردن فرم ds 160

در این مرحله باید رزومه خود را تکمیل نمایید. اطلاعاتی نظیر شغل و تحصیلات.

Primary Occupation: باید اطلاعات کنونی کار و تحصیلات خود را درج نمایید.

بعد از تکمیل فیلد بالا گزینه های دیگری برای شما باز خواهد شد که باید به آن ها نیز پاسخ دهید.

Present Employer or School Name: نام کارفرما یا مکانی که در آن جا تحصیل کرده اید از شما پرسیده می شود.

Monthly Income in Local Currency: این قسمت مخصوص افرادی است که شاغل هستند. مبلغ درآمد ماهیانه شما در این قسمت درج می شود.

Briefly describe your duties: خلاصه ای از وضعیت کاری و تحصیلی شما قید می شود.

در پایان بر روی گزینه Next: Work/Education/Previous کلیک نمایید.

مرحله هجدهم راهنمای فرم ds 160

در این مرحله باید اطلاعات کاری و تحصیلی خود که مربوط به گذشته می باشد را وارد نمایید.

Were you previously employed: اگر قبلا در جایی مشغول به کار بوده اید پاسخ مثبت می دهید و اطلاعات کار قبلی را وارد می کنید.

Have you attended any educational institutions at a secondary level or above: اطلاعات تحصیلی قبلی خود را وارد کنید در صورتی که قبلا هم دانشجو بوده اید و در رشته دیگری تحصیل کرده اید اطلاعات دانشگاه و اطلاعات تحصیلی خود را درج نمایید.

در پایان بر روی گزینه Next: Work/Education/Additional کلیک نمایید.

راهنماي پر كردن فرم ds-160 ” مرحله نوزدهم “

در مرحله بعدی اطلاعات اضافی که با کار و تحصیلات شما مرتبط می باشد پرسیده می شود.

Do you belong to a clan or tribe: اگر عضو قبیله و یا طایفه ای هستید در این قسمت پاسخ دهید.

Provide a List of Languages You Speak: لیست زبان هایی که به آن تسلط دارید را قید نمایید.

Have you traveled to any countries/regions within the last five years: آیا در 5 سال گذشته به کشور خاصی سفر کرده اید یا خیر؟

Have you belonged to, contributed to, or worked for any professional, social, or charitable organization: باید مشخص نمایید که آیا عضو سازمان و یا ارگان خاصی هستید یا خیر؟

Have you ever served in the military: آیا خدمت سربازی را انجام داده اید یا خیر؟

در پایان بر روی گزینه Next: Security and Background کلیک نمایید.

مرحله بیستم تکمیل فرم ds 160

در مرحله بعد از شما اطلاعات امنیتی مربوط به گذشته پرسیده می شود. دقت داشته باشید در پاسخ به این پرسش صادق باشید. در صورتی که در پاسخ به سوال مربوطه گزینه YES را انتخاب نمایید باید در خصوص کاری که در گذشته انجام داده اید توضیح دهید.

در پایان بر روی گزینه Next: Security and Background Part 2 کلیک نمایید.

مرحله بیست و یکم

این مرحله نیز تکمیل کننده مرحله قبلی است و باید به این پرسش ها نیز صادقانه پاسخ دهد.

در پایان بر روی گزینه Next: Security and Background Part 3 کلیک نمایید.

مرحله بیست و دوم

این بخش نیز تکمیل کننده سوالات مرحله قبلی است.

در پایان بر روی گزینه Next: Security and Background Part 4 کلیک کنید.

مرحله بیست و دوم

این بخش نیز مربوط به سوالات امنیتی است و تکمیل کننده پرسش های بالا.

در پایان بر روی گزینه Next: Security and Background Part 5 کلیک نمایید.

مرحله بیست و سوم

بخش بعدی نیز تکمیل کننده سوالات امنیتی و شخصی است.

در پایان بر روی گزینه Next: Student/Exchange Visa کلیک نمایید.

مرحله بیست و چهارم

لازم است تا اطلاعات دو نفر از افرادی که در کشور محل زندگی تان شما را تایید می کنند و می شناسند را درج نمایید. توجه داشته باشید در این بخش اطلاعات کامل افراد را وارد نمایید.

در پایان بر روی گزینه Next: SEVIS کلیک نمایید.

مرحله بیست و پنجم:

در قسمت بعدی لازم است تا یک عکس مناسب با شرایط فعلی خود آپلود نمایید.

مرحله بیست و ششم:

در مرحله بعدی باید یک عکس با شرایط استاندارد یعنی کیفیت و رزولوشن مناسب آپلود نمایید.

مرحله بیست و هفتم:

در مرحله بعدی در صورتی که عکس را به درستی آپلود کرده باشید نمایش داده می شود.

مرحله بیست و هشتم:

در مرحله بعدی در صورتی که عکس را به درستی آپلود کرده باشید نمایش داده می شود.

سپس بر روی گزینه Next Review کلیک نمایید.

مرحله بیست و نهم:

در مرحله بعدی تمام اطلاعاتی که از ابتدا وارد کرده اید مجدد نمایش داده می شود تا در صورت لزوم اصلاح نمایید.

مرحله سی ام:

در مرحله آخر نیز باید سفارت مورد نظر خود را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید کشوری را انتخاب کنید که برای سفر به آن مشکلی نداشته باشید. توجه داشته باشید بعد از تایید این مرحله به هیچ عنوان امکان تغییر محل سفارت وجود ندارد مگر به شرط تکمیل مجدد این فرم.

در انتها نیز بر روی دکمه Next: Sign and Submit کلیک نمایید.

مرحله سی و یکم:

بهتر است در پایان از فرم مربوطه خروجی بگیرید و در سیستم خود ذخیره کنید این کار باعث می شود اگر قصد تغییر سفارت مورد نظر خود را داشته باشید نیاز به طی این مراحل طولانی نباشد و با استفاده از این فرم به راحتی درخواست دیگری ثبت نمایید.

مدت زمان لازم برای ارسال فرم ds-160

این سوال ممکن است برای کسانی که فرم را پر می کنند پیش بیاید، اینکه چه مدت زمانی لازم دارند تا فرم ds-160 را پر کنند و آن را ارسال نمایند. کسانی که قصد مهاجرت موقت به آمریکا را دارند 30 روز فرصت دارند تا فرم ds-160 را پر کرده و آن را ثبت submit نمایند.

در پایان

به علت حساسیت بالا در پر کردن فرم دی اس 160 پیشنهاد می کنیم از یک مشاوره متخصص و حرفه ای دراین زمینه راهنمایی بگیرید. برای تکمیل فرم DS-160 می توانید به مشاوران ویزافوری مراجعه نمایید.

سوالات متداول

برای پر کردن فرم ds 160 چه مدارکی لازم است؟

پاسپورت
برنامه سفر
رزومه

از کجا می توانم فرم ds 160 را پر کنم؟

برای پر کردن فرم ds 160 می توانید به سایت /https://ceac.state.gov/ceac مراجعه کنید و بصورت آنلاین فرم را تکمیل کنید.

هزینه فرم ds 160 چقدر است؟

80 دلار

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *