کدام سفارت آمریکا بهتر است؟

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

کدام سفارت آمریکا بهتر است؟ همانطور که مستحضر هستید برای گرفتن وقت سفارت آمریکا این کشور در ایران سفارت ندارد. به همین دلیل شما برای امور مختلف خود در حوزه مهاجرت تحصیلی، کاری، گردشگری و … در ایالات متحده نیازمند این هستید که به سفارت آمریکا در کشورهایی مانند تایلند، ارمنستان، امارات متحده عربی، ترکیه، آذربایجان، مالزی و کشورهای دیگر مراجعه کنید.

گرفتن وقت سفارت آمریکا دارای پروسه ای است که باید ابتدا در سایت های سفارتخانه این کشور، طی کنید و پس از آن، برای مصاحبه حضوری به این سفارتخانه ها مراجعه کنید.

یکی از دلایل علاقه مند بودن ایرانیان برای مراجعه به این سفارتخانه ها، این است که میتوانند به صورت فارسی، مصاحبه‌ های مختلف را انجام دهند. از این رو به راحتی می توانید حتی بدون نیاز به تسلط کافی به زبان انگلیسی نیز، مراحل ابتدایی اخذ ویزای خود را در سفارتخانه های آمریکا در کشورهای همسایه انجام دهید.

معرفی سفارت های آمریکا

حتما می دانید اگر کسی قصد ورود به کشور آمریکا را دارد، باید یک ویزا داشته باشد. انواع و اقسام ویزا وجود دارد که آن ها را در سایت ویزافوری به طور کامل و مفصل توضیح داده ایم. شما با داشتن ویزا به راحتی می توانید وارد این کشور شوید.

همانطور که اشاره شد با مراجعه به سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مانند تایلند، ارمنستان، امارات متحده عربی، ترکیه، آذربایجان، مالزی و … می توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید.

معرفی سفارت های آمریکا

برای ویزای آمریکا دو مرحله مهم وجود دارد:

مرحله اول پر کردن فرم ویزا معروف به DS-160 است که شما باید این فرم را به صورت کاملا صحیح و حرفه ای پر کنید. پر کردن این فرم، نیازمند دانش و اطلاعات زیاد در زمینه مهاجرتی است.

به همین دلیل اگر در زمینه پر کردن این فرم نیاز به کمک و راهنمایی دارید، همکاران ما در سایت ویزافوری می توانند به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.

پس از این مرحله باید وقت مصاحبه را تعیین کنید و مبلغی را به سفارت آمریکا واریز کنید. در همین ابتدا توصیه می کنیم که مدارک مورد نیاز خود را حتماً به زبان انگلیسی ترجمه کنید تا در روند فعالیت های شما تاخیری به وجود نیاید.

اگر برای مدارک لازم به منظور اخذ ویزا و مصاحبه در سفارت آمریکا، نیاز به مشورت و راهنمایی دارید، همکاران ما در سایت ویزافوری مشاوره های لازم را به شما خواهند داد.

اما نکته مهم این است که شما حتماً باید فرم سفارت و فیش پرداختی و تمام اطلاعات شغلی و هویتی ( مانند املاک، برگه تمکن مالی، سند ماشین، گواهی عدم سوء پیشینه و … ) را ترجمه کرده باشید.

برگه‌های رسید سفارت آمریکا

پیش از سفر به آمریکا یک سری الزاماتی دارید که شرایط مربوط به سفر به این کشور را بررسی کرده و بدانید برای گرفتن مدارک مورد نیاز باید چه مراحلی را طی کنید. همان طور که پیش از این گفتیم مرحله اول برای گرفتن ویزای آمریکا حضور و مصاحبه در کنسولگری آمریکاست. در مدت زمان مصاحبه آفیسر سفارت مدارک شما را بررسی کرده و سوال‌هایی در مورد آن می‌پرسد. در پایان یکی از سه حالت زیر پیش می‌آید:

  •  آفیسر ویزای شما را تأیید Accept کند.
  •  آفیسر ویزای شما را ردReject  کند.
  • آفیسر درخواست ویزای شما را کلیرنسClearance کند.

اگر بلافاصله درخواست ویزای آمریکای شما پذیرفته شود، طی حدود دو هفته تا یک ماه ویزای خود را دریافت می‌کنید. با این حال، در برخی موارد اگر حتی مدارک شما کامل باشد و تقریبا بتوانید آفیسر را متقاعد کنید که می‌توانید به عنوان یک گزینه متعهد به آمریکا مهاجرت کنید، ممکن است فرم Section ۲۲۱g به شما بدهند.

برگه آبی سفارت آمریکا

اگر آفیسر برگه آبی سفارت آمریکا را به شما بدهد یعنی لازم است تا مدارک شما بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد و کامل‌تر شود تا آفیسر با بررسی مدارک اضافی بتواند برای تایید یا رد ویزای شما تصمیم بگیرد.

البته با دریافت برگه آبی سفارت آمریکا همچنان امید خود را برای گرفتن ویزای آمریکا از دست ندهید. در این برگه بخش‌هایی را که با X نمایش داده شده تکمیل کرده و برای سفارت بفرستید. بخش‌هایی را که علامت X ندارد، لازم نیست تکمیل کنید.

وقت سفارت آمریکا در تایلند

برای گرفتن وقت سفارت آمریکا در تایلند، باید به سایت مربوط به این کشور مراجعه کنید. سفارتخانه آمریکا در شهر بانکوک است.

وقت سفارت آمریکا در ارمنستان

شما می توانید برای مهاجرت به آمریکا به سفارت این کشور در ارمنستان و شهر ایروان مراجعه کنید. سفارت آمریکا در ایروان، پایتخت ارمنستان است و شما می توانید با مراجعه به وب سایت سفارت آمریکا در ارمنستان، رزرو وقت مصاحبه را در این سایت انجام دهید.

همچنین می‌توانید با تور ارمنستان سفارت آمریکا را رزرو کرده و برای گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان از این طریق اقدام کنید تا هم سفر شما به عنوان امتیاز در ویزای شما ثبت شود و هم بتوانید یک مرحله کار خودتان را جلو بیندازید.

وقت سفارت آمریکا در ارمنستان

تور ارمنستان سفارت آمریکا چیست؟

بعد از آنکه مراحل ابتدایی دریافت ویزای آمریکا مانند تکمیل فرم مهاجرت، آماده کردن مدارک و غیره را انجام دادید، حتما می‌دانید که تا وقت حضوری مصاحبه از سفارت نگیرید کار صدور ویزای شما انجام نخواهد شد. اگر در طی زمان مشخصی اقدام به این کار نکنید به منزله آن است که از گرفتن ویزای آمریکا منصرف شده‌اید.

در ادامه چند دلیل مهم برای استفاده از تور ارمنستان سفارت آمریکا می‌گوییم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

خدمات همراهی کامل برای انجام کارهای سفارت

همیشه وقتی در یک کشور غریبه باشید یک آشنا که تمام مراحل کار شما را می‌شناسد و بلد است می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. ارائه خدمات یکی از مهم‌ترین کارهایی است که ویزا فوری برای مشتریانش انجام می‌دهد.

فرد مطلع شما را به هتل می‌برد و از آنجا به محل مدیکال یا سفارت آمریکا برده و دوباره به هتل بازمی‌گرداند. هر مشکلی برای شما پیش آمد می‌توانید از همراه خود کمک بگیرید.

انعطاف‌پذیری برنامه سفر در تور مصاحبه ویزا آمریکا

یک برنامه سفر مشخص که شما را راهنمایی کند چه زمانی باید به سفارت بروید و کارهای دیگر سفر خود را انجام دهید باعث می‌شود که وقت شما بی جهت در یک کشور خارجی هدر نرود و به تمام کارهایی که پیش‌بینی کرده‌اید برسید.

پشتیبانی و 24 ساعته در تور سفارت آمریکا

هر زمان که نیاز داشته باشید می‌توانید از پشتیبانی 24 ساعته همراه سفر و همچنین کمک مهاجرتی خود بهره ببرید.

رزرو هتل‌های مناسب برای مصاحبه سفارت آمریکا

کارشناسان ما در ویزا فوری همیشه سعی می‌کنند برای سفر مهاجرتی خود هتل‌هایی را برای شما رزرو کنند که کمترین فاصله را تا محل برگزاری مصاحبه و سفارت شما داشته باشد که رفت و آمد برای شما ساده‌تر شود و همچنین کیفیت مناسبی از نظر تمیزی و غذا داشته باشند. در برخی کشورها مانند پاکستان هم مکانی که امن باشد از نکات بسیار مهم است.

وقت سفارت آمریکا در دبی

همانطور که می دانید پایتخت سیاسی امارات متحده عربی شهر ابوظبی است. اما ایالات متحده آمریکا در دبی نیز سفارتخانه دارد. به همین دلیل در آنجا می توانید مانند دیگر کشورهای همسایه ایران، به صورت فارسی در مصاحبه مهاجرت و اخذ ویزا شرکت کنید. باز هم می توانید به منظور رجیستر و رزرو وقت مصاحبه، از سایت این سفارتخانه استفاده کنید. شما به راحتی می توانید ویزای دبی فوری را هم دریافت کنید.

وقت سفارت آمریکا در دبی

آدرس ایمیل سفارت آمریکا در ابوظبی

امارات متحده عربی، ابوظبی، خیابان شماره 4، ناحیه W59-02، شماره 38
شماره تلفن:
+971-4-602-2311
+971-2-447-6084
ایمیل:
AbuDhabiIV@state.gov
آدرس سایت:
https://ae.usembassy.gov

وقت سفارت آمریکا در آنکارا

اگر می خواهید از طریق کشور ترکیه، ویزای آمریکا را اخذ کنید، می توانید از طریق سایت سفارتخانه آمریکا در آنکارا اقدام کنید. پس از تکمیل فرم، می توانید وقت مصاحبه را نیز رزرو کنید.

آدرس سفارت آمریکا در آنکارا

آدرس1480 Sok No:1 Cukurambar Mah Cankaya 06530, Ankara
تلفن (فقط در موارد اضطراری)90-312-294-0000
فکس(90-312) 467-0019
سایتhttps://tr.usembassy.gov/embassy-consulates/ankara/

آدرس سفارت آمریکا در استانبول

محل سفارت آمریکا در استانبول را در جاده ساحلی بسفر Sahil yolu و در چراغ راهنمایی İstinye، به سمت İstinye Dereiçi Caddesi، که با علائم بزرگراه مشخص شده‌اند که به Derbent، Levent، Maslak و Çevreyolu اشاره می‌کنند، می‌توانید پیدا کنید. تابلوها شما را به سمت سوپرمارکت Carrefour-SA می‌رسانند. سفارت آمریکا روی تپه‌ای است که مشرف به سوپرمارکت است.

شماره‌های تماس با سفارت آمریکا در استانبول

شماره تماس (90) 212 335 9000
فکس (+90) 212 335 9019
(+90) 212 335 913

وقت سفارت آمریکا در باکو

در شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان نیز سفارتخانه آمریکا وجود دارد و شما اگر میخواهید از طریق سفارت آمریکا در کشور آذربایجان برای دریافت ویزا اقدام کنید، می توانید به سایت سفارتخانه این کشور در آذربایجان مراجعه کنید.

در سایت سفارت آمریکا، پس از آنکه فرم اصلی اخذ اقامت را تکمیل و هزینه را پرداخت کردید، زمانی را به عنوان بهترین وقت برای مصاحبه حضوری، تعیین کنید.

وقت سفارت آمریکا در مالزی

یکی دیگر از راههای گرفتن ویزای آمریکا این است که در سفارتخانه های کشورهایی مانند مالزی و تایلند در شهرهای کوالالامپور و بانکوک برای ویزا گرفتن اقدام کنید.

بهترین سفارت های آمریکا برای اخذ ویزای تحصیلی

شما برای اخذ انواع و اقسام ویزاهای آمریکا می توانید به سفارتخانه های مختلف این کشور مراجعه کنید. اما تجربه نشان داده که برای فارسی زبانان، سه کشور ارمنستان، ترکیه و امارات، بهترین سفارتخانه ها برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، کاری و توریستی هستند.اکنون برای پاسخ به این پرسش که کدام سفارت برای ویزای دانشجویی امریکا بهتر است با ما همراه باشید.

بهترین سفارت های آمریکا برای اخذ ویزای تحصیلی

به علت اینکه در این سفارتخانه ها، شما می توانید به فارسی صحبت کنید و اگر مشکل زبان دارید، در همان ابتدا، عدم تسلط بر زبان انگلیسی برای شما دردسرساز نخواهد شد. برای گرفتن ویزای دانشجویی عوامل بسیار زیادی همچون موارد زیر موثر هستند.

  • مثلا خود رشته، یکی از اصلی ترین موضوعات برای اخذ ویزای دانشجویی است. همچنین حمایت ‌های تحصیلی و فاند نیز می‌تواند نکته مهمی برای اخذ ویزای دانشجویی باشد.
  • این که سربازی خود را در چه ارگانی سپری کرده اید یا سابقه کار دولتی دارید یا نه نیز، تاثیر گذار هستند.
  • از همه مهمتر داشتن یا نداشتن اقوام درجه یک، می تواند یکی از ویژگی‌های اصلی در مورد اخذ ویزای دانشجویی در آمریکا باشد.

سفارت های آمریکا در ایروان، آنکارا و همچنین دبی، جزو سفارتخانه هایی هستند که سابقه خوبی در پذیرش ویزای آمریکا برای دانشجویان و گردشگران ایرانی داشته اند. از این رو این سفارت ها می توانند گزینه های مناسبی برای درخواست ویزای دانشجویی یا توریستی باشند.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این سفارت خانه ها این است که مصاحبه به زبان فارسی است. از طرفی خود مسئولان سفارت با متقاضیان ایرانی نیز، آشنایی بسیار زیادی دارند.

گرفتن وقت سفارت آمریکا در دبی

برای گرفتن وقت سفارت آمریکا در دبی، ابتدا باید به سایت این سفارتخانه مراجعه و فرم های مختلف را تکمیل و سپس زمان مناسب خود برای مصاحبه را تعیین کنید.

آدرس سفارت آمریکا در ابوظبی

آدرسPlot 38, Rabdan Street, Airport Road Embassies District, Sector W59-02 - Abu Dhabi - United Arab Emirates
تلفن(971) (4) 309-4000
فکس(971) (4) 3547369
ساعات کارییکشنبه تا پنجشنبه – 8:00 الی 17

گرفتن وقت سفارت آمریکا در ایروان

از آنجایی که سفر به ارمنستان برای مسافرین ایرانی ساده تر است، می توانید برای گرفتن وقت سفارت آمریکا در ایروان نیز اقدام کنید.

آدرس سفارت آمریکا در ارمنستان

عنوانتوضیحات
آدرس سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان1 American Avenue, Yerevan 0082، Armenia
آدرس سایت سفارت آمریکا در ایروان ارمنستانam.usembassy.gov
ساعت کاری9:00 الی 18:00

پیشنهاد مطالعه: جاذبه های توریستی آمریکا

معرفی سفارت آمریکا برای اخذ ویزای توریستی

شما می توانید ویزای توریستی آمریکا را نیز بگیرید. یکی از بهترین و شاید مناسب ترین روش ها برای ورود به آمریکا ویزای توریستی است. انواع و اقسام ویزای توریستی آمریکا وجود دارد که شما می توانید هر کدام از آنها را اخذ کنید.

ویزای تجاری، درمانی، گردشگری و بازدید از افراد خانواده و از همه مهمتر ویزای علمی و پژوهشی، که معمولا برای شرکت در همایش ها و سمینارها مورد استفاده قرار می گیرند، جزو ویزاهای توریستی به شمار می آیند.

برای اخذ وقت سفارت در کشور آمریکا شما ابتدا باید به سایت مربوط به سفارت آمریکا در هر کشوری مراجعه کنید و در آنجا فرم هایی که در نظر گرفته شده است را پر کرده و یک وقت مناسب جهت مصاحبه حضوری، اعلام کنید.

در این مرحله نیازمند داشتن یک ایمیل معتبر هستید. اطلاعات مختلف به ایمیل شما ارسال می شوند. پر کردن صحیح این فرم ها بسیار حیاتی و ضروری است و شاید اصلی ترین نکته در موفقیت شما همین موضوع باشد.

در فرآیند اخذ ویزا، مدارک مورد نظر خود را به صورت کامل و ترجمه شده داشته باشید. تعیین وقت برای مصاحبه در سفارت آمریکا بر عهده سیستم خود سفارت است. یعنی چند گزینه به شما پیشنهاد می دهد.

فقط در نظر داشته باشید که تعیین وقت سفارت، نیازمند پرداخت هزینه است که این هزینه به MRV معروف است و بسته به نوع ویزا، قیمت آن متفاوت باشد.

گرفتن وقت سفارت آمریکا در ابوظبی

برای گرفتن وقت سفارت نیز می توانید از سفارت آمریکا در ابوظبی اقدام کنید. مراحل تعیین وقت سفارت از زمانی که فرم ویزا را پر می کنید تا زمانی که واقعا ویزا به شما داده می شود، ممکن است چند ماهی طول بکشد.

اما نکته مهم این است که شما می توانید با مراجعه به سایت سفارت، وقت مورد نظر خود را تعیین کنید. در ابتدا شما باید مدارک لازم را برای تعیین وقت سفارت داشته باشید.

این مدارک عمدتاً شامل اسناد هویتی شما است. مدارکی مانند آدرس ایمیل معتبر، شماره تلفن، تصویر صفحات پاسپورت، عکس تمام رخ، ترجمه تمام مدارک شناسایی و هویتی شما از جمله کارت ملی، شناسنامه، اسناد ازدواج یا طلاق، اصل کارت پایان خدمت یا معافیت، نامه تمکن مالی و هرآنچه که به وضعیت و مدارک شغلی و سوابق بیمه شما مربوط می‌شود، باید به طور کامل آماده شوند.

پیشنهاد مطالعه : اختلاف ساعت ایران و آمریکا چقدر است؟

گرفتن وقت سفارت آمریکا در ویزافوری

ما در شرکت گردشگری ویزافوری خدمات مربوط به تمام مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا را همراه با مشاوره های لازم برای اخذ ویزای توریستی کشورهایی مانند انگلستان، استرالیا، کانادا و سایر کشورهای اروپایی ارائه می دهیم. شما می توانید با مراجعه به سایت ما و با استفاده از خدمات مجموعه ویزافوری، به سادگی ویزای شنگن و ویزای آمریکا را اخذ کنید.

برای تعیین وقت سفارت برای ویزای اروپا، کانادا و آمریکا با کارشناسان و متخصصین ویزافوری تماس بگیرید. مجموعه گردشگری ویزا فوری از سال ۲۰۱۵ در کمک به مهاجرت تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان با استفاده از متخصصین مجرب خود موفق بوده است.

تمام اطلاعات مورد نیاز شما برای گرفتن وقت در سفارتخانه های مختلف آمریکا، به صورت کامل و واضح و به همراه آموزش های تصویری در سایت ما موجود است.

سوالات متداول

برای مصاحبه ویزا آمریکا کدام سفارت خانه ها برای ایرانیان در نظر گرفته شده؟

سفارت های اصلی ایرانیان دبی، ایروان، استانبول و آنکارا می باشد.( اما استانبول آفیسر فارسی زبان ندارد )

برای گرفتن وقت سفارت کیس های تحصیلی داشتن نامه I20 ضروری است؟

با توجه به ترافیک بالای سفارت ها در بازه های زمانی قبل از شروع پروگرم بریا رسیدن به شروع ترم بایستی زودتر برای گرفتن وقت اقدام کرد که برای گرفتن وقت در سفارت های اصلی نیاز به I20 نمی باشد.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *