بهترین شهرهای توریستی چین: کاوش در قلب شهرهای معروف چین

آخرین بروزرسانی : نوامبر 2023

تابه‌حال به سرزمین اسرارآمیز و پرجاذبۀ چین سفر کرده‌اید؟ این کشور پهناور و پرجمعیت که سرشار از آداب و رسوم متنوع و جاذبه‌های گردشگری مختلف است، یکی از بهترین مقاصد جهان برای سفر و کسب تجربه محسوب می‌شود. چین علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی و کوه و دشت و دریاچه‌های کم‌نظیرش، دارای جاذبه‌های غیرطبیعی است که ساختۀ دست بشرند و حاصل تمدن و پیشرفت او در ادوار مختلف تاریخ.

در ادامه قرار است بهترین شهرهای توریستی چین و جاذبه‌های گردشگری آن‌ها‌ را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید تا کاوشی در قلب معروف‌ترین و زیباترین شهرهای چین داشته باشیم. این کشور واقعا شگفت‌انگیز است!

بهترین شهرهای توریستی چین کدام شهرها هستند؟

اگر بخواهیم از میان شهرهای مختلف چین 10 شهر برتر از نظر توریستی و گردشگری را به شما معرفی کنیم شهرهای زیر با داشتن جاذبه‌های مختلف طبیعی و انسانی در الویت‌اند:

پکن از بهترین شهرهای توریستی چین

در میان شهرهای گردشگری چین، پکن اولین شهری است که باید به آن اشاره کرد. این شهر بزرگ با داشتن بیش از 20 میلیون نفر جمعیت پایتخت چین است و در نقاط مختلف آن می‌توان جاذبه‌های توریستی متنوعی را مشاهده کرد.

میدان بزرگ تیان‌آن‌من و ساختمان‌های زیبای اطراف آن، کاخ‌ها، معابد، موزه‌های متعدد، مکان‌های باستان‌شناسی در کنار ساختمان‌های لوکس و مدرن، تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر هستند که روزی دربار امپراتوری در آن واقع شده بود و ارزش تاریخی بسیاری دارد. فاصلۀ این شهر با دیوار چین نیز یک ساعت است و می‌توانید با صرف وقت کم، از این سازۀ نام‌آشنا و کهن نیز دیدن کنید.

پکن از بهترین شهرهای توریستی چین

هنگ کنگ

دومین شهری که می‌توان آن را یکی از جاذبه های توریستی چین دانست شهر هنگ کنگ است. این شهر که قابی تماشایی از تلفیق فرهنگ‌های مختلف را به نمایش گذاشته است شهری است زیبا و بسیار توریست‌پسند! پس‌زمینۀ کوه‌های جنگلی اطراف هنگ کنک و منظرۀ قلۀ ویکتوریا آن را به شهری دیدنی تبدیل کرده است. از دیگر جاذبه‌های آن نیز می‌توان به بازارهای خرید پررونق و جزیرۀ لانتائو اشاره کرد که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای منحصربه‌فرد است.

شانگهای در میان شهرهای گردشگری چین

شانگهای به‌عنوان بزرگترین شهر این کشور یکی دیگر از جاهای توریستی چین است که ظاهر مدرن و آسمان‌خراش‌های آن حتی می‌تواند با نیویورک و پاریس رقابت کند. این شهر جزو شهرهای پیشرو در زمینۀ اقتصاد و تجارت محسوب می‌شود و فضای شهری آن به‌تنهایی بسیار تماشایی است. باغ یو، بوند، پارک دیزنی‌لند، شهر آبی ژوجاجیائو و مرکز مالی جهانی شانگهای از جمله جاذبه‌های توریستی این شهر هستند که بازدید از آن‌ها می‌تواند 1 تا 3 روز از وقت شما را به خود اختصاص دهد.

شیان

شهر شیان از جمله شهرهای تاریخی چین است که بازدید از آن بر هر گردشگری واجب است. گرچه فراوانی آثار تاریخی در این شهر باعث می‌شود فرصت نکنید که به همۀ آن‌ها سری بزنید اما از میان آن‌ها بازدید از ارتش جنگجویان و اسب‌های سفالی، دیوارهای باستانی، بت‌کدۀ غاز بزرگ وحشی و مسجد بزرگ از بازدیدهایی است که نباید از دست بدهید.

این شهر بعد از پکن دومین پایتخت ملی باستانی چین است که 73 امپراتور در مدت بیش از 1000 سال آنجا حکومت کردند و به این ترتیب پایتخت 13 سلسله در چین بود و به همین دلیل پر از آثار تاریخی و باستانی است.

لهاسا

لهاسا، پایتخت تبت از دیگر جاذبه های توریستی چین به حساب می‌آید که مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران جهان است. این شهر در محیطی زیبا و کوهستانی در دامان هیمالیا واقع شده است و در میان جاذبه‌های گردشگری‌اش نام کاخ پوتالا، معبد جوخانگ، کوه اورست، صومعه‌سرا و دریاچۀ یامدورک می‌درخشد. بازدید از این شهر تجربۀ متفاوت و خاصی است که شما را با فرهنگ غنی تبت آشنا می‌کند.

لهاسا

هوانگشان

هوانگشان چین را می‌توان خلاصۀ شکوه و زیبایی دانست! این شهر تماشایی یکی از بهترین شهرهای توریستی چین به شمار می‌رود که پر از جاذبه‌های طبیعی است و مناظر بی‌نظیری از صخره‌ها و کوه‌ها و جنگل‌ها و دریاچه‌ها را به عرصۀ تماشا گذاشته است. کوه زرد و روستاهای اطراف آن، چشمه‌های آب گرم، دریای ابر و مه و… برخی از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا هستند که می‌توانید به همراه تورهای عکاسی از آن‌ها دیدن کنید و خاطرات ماندگاری برای خود بسازید.

گویلین

شهر گویلین یکی از زیباترین شهرهای چین است که عبور رودخانۀ لی از آن، مناظر بسیار کم‌نظیری را برای این شهر ساخته است. گویلین و زیبایی‌های طبیعی اطراف آن الهام‌بخش بسیاری از افراد مخصوصا هنرمندان و شاعران بوده است و علاوه‌بر رودخانۀ لی، جاذبه‌هایی مثل یانگ شوو، میدان‌های پلکانی لونگجی و رودخانه و دریاچه‌های دیگری نیز دارد که به زیبایی آن افزوده است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای جهان به حساب می‌آید و بعضی‌ها آن را مثل یک بهشت زمینی می‌دانند!

هانگ‌ژو

یکی دیگر از جاذبه های توریستی چین که در میان گردشگران بسیار پرطرفدار و محبوب است شهر هانگ‌ژوست. این شهر نه‌تنها امروزه که در گذشته نیز به زیبایی‌های طبیعی‌اش شهره بود چنان که مارکوپولو در قرن سیزدهم بعد از ورود به این شهر آن را «زیباترین و زیباترین شهر جهان» خواند.

از جاذبه‌های شهر هانگ‌ژو می‌توان به دریاچۀ غربی، معبد لینگین، موزۀ ملی چای و شهر آب ووژن اشاره کرد که دوچرخه‌سواری در اطراف دریاچۀ غربی و استراحت در شهر آبی برای بسیاری از افراد دلخواه و رضایت‌بخش است. معابد و بت‌کده‌هایی نیزدر این شهر وجود دارد که امکان بازدید از آن‌ها برای مردم فراهم است و می‌توان از آن‌ها دیدن کرد.

 سوژو از جاذبه های توریستی چین

سوژو از دیگر شهرهای توریستی چین است که در شرق این کشور واقع شده است و به داشتن باغ‌های سنتی چینی و شهرهای آبی اطرافش معروف است. این شهر در نزدیکی شانگهای قرار دارد و به همین دلیل می‌توانید از این دو شهر در یک روز بازدید کنید و از زیبایی‌هایشان لذت ببرید.

بافت سنتی و باغ‌های سوژو در کنار طبیعت و ساختمان‌های مدرنش ترکیب تماشایی و کم‌نظیری ساخته است. اگر بخواهیم از میان جاذبه‌های این شهر چند مورد را نام ببریم کانال بزرگ، شهر باستانی تونگلی و باغ طولانی و… جزو معروف‌ترین‌ جاذبه‌های گردشگری آن هستند. بازدید از باغ‌های کلاسیک سوژو و قایق‌سواری در آن از فعالیت‌های محبوب گردشگران در این شهر است.

 سوژو از جاذبه های توریستی چین

هاربین

شهر هاربین یکی دیگر از جاهای توریستی چین است که آن را با جشنواره‌های بی‌نظیر یخش می‌شناسند. این جشنواره‌ها‌ هرساله درنهایت زیبایی با نورپردازی‌های فوق‌العاده برگزار می‌شوند و چشم‌ تماشاگران را به خود خیره می‌کنند.

اگر شما هم با سرمای هوا مشکلی ندارید و خواهان حضور در این جشنواره‌ها هستید می‌توانید از ماه دسامبر تا فوریه به این شهر بروید و یک تجربۀ خاص و متفاوت از حضور در جشنواره‌های یخ داشته باشید. هاربین همچنین به دلیل نزدیکی به روسیه آثار زیادی از فرهنگ و معماری این کشور بر تن دارد و به همین دلیل یک شهر منحصربه‌فرد و متفاوت در چین محسوب می‌شود.

سخن پایانی

کشور چین یکی از پهناورترین کشورهای جهان است که گستردگی و تنوع مکان‌ها و آداب و رسوم مردمانش باعث شده است تا این سرزمین سرشار از جاذبه‌های طبیعی و غیرطبیعی برای گردشگران باشد. از میان جاذبه‌های غیرطبیعی که ساختۀ بشر هستند و رد پای فرهنگ و اندیشه را می‌توان بر آن‌ها دید شهرها یکی از برجسته‌ترین‌ها هستند.

برخی از این شهرها با جاذبه‌های طبیعی و مناظر و طبیعت‌شان معروف شده‌اند و برخی دیگر با کاخ‌ها و معابد و بت‌کده‌ها و… که هرکدام زیبایی خاص خودشان را دارند. در این مطلب به ده شهر از بهترین شهرهای توریستی چین و امکانات و جاذبه‌های گردشگری آن‌ها پرداختیم. اگر به چین سفر کردید بازدید از این شهرهای زیبا را فراموش نکنید.

منابع

https://www.touropia.com/best-cities-to-visit-in-china/

https://www.chinahighlights.com/travelguide/special-report/china-top-tourist-cities/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *