فعالیت‌ها و جاذبه‌های مخصوص خانواده در چین

آخرین بروزرسانی : دسامبر 2023

در سرزمین چین، دلفریبی‌های فراوانی برای تفریحات خانوادگی وجود دارد که هرکدام به شکلی منحصربه‌فرد به گردشگران ارائه می‌شوند. این کشور، با فرهنگ غنی، تاریخ باستانی و تنوع جغرافیایی، فضاهای زیادی را برای تجربه‌های خانوادگی فراهم کرده است.

از شهرهای تاریخی همچون پکن با بزرگ‌ترین میدان جهان، تا مناظر طبیعی همچون کوه‌های آبی در گوانگژو، چین پوشیده از زیبایی‌هایی است که به خانواده‌ها امکان می‌دهد با هم در این مکان‌های جادویی غرق شادی و هیجان شوند.

علاوه‌براین، فستیوال‌های متعددی که در طول سال برگزار می‌شوند، فرصتی فوق‌العاده برای پرداختن به فعالیت‌ها و مراسمات مشترک خانوادگی فراهم می‌آورند. در این مقاله، با معرفی برخی از جاذبه‌ها و فعالیت‌های مناسب برای خانواده در چین، به یک سفر خانوادگی فراموش‌نشدنی برای تجربه انواع تفریحات در کشور چین دعوت می‌شوید!

مکان‌های گردشگری و توریستی چین

بیشتر افرادی که به چین می‌روند، فقط می‌خواهند دیوار بزرگ و شهر ممنوعه در پکن را ببینند، در امتداد Bund در شانگهای قدم بزنند یا در Xi’an به جنگجویان سفالی بپردازند. شاید آن‌ها به گوانگژو سفر کنند یا در طول رودخانه یانگ تسه به قایقرانی بپردازند؛ اما تفریحات در کشور چین فراتر از این مکان‌های معروف است.

مکان‌های گردشگری و توریستی چین

در واقع جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز زیادی در چین وجود دارد؛ از شهرهای باستانی گرفته تا جنگل‌ها، معابد تا مزارع برنج که به نظر می‌رسد توسط هنرمندان طراحی شده‌اند و از کوه‌های مقدس و آبشارهای خیره‌کننده، تفریحات مردم چین بی‌شمار به نظر می‌رسد!

گشت‌و‌گذار در رودخانه لی، گویلین از تفریحات در کشور چین

شهر گویلین در شمال شرقی گوانگشی، دارای برخی از زیباترین تفریحات است و به خاطر رودخانه لی که در شهر و کوه‌های اطراف آن پیچ و تاب می‌خورد، مشهور است. برای صدها سال است که این مناظر منحصربه‌فرد شاعران و هنرمندان را به خود جذب کرده و موضوع افسانه‌های بی‌شماری بوده‌اند؛ اما این روزها، گویلین بین گردشگرانی از سراسر جهان که مایل به دیدن این شکوه طبیعی از نزدیک هستند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

بهترین راه برای لذت بردن از این منطقه، سفر دریایی در امتداد رودخانه لی است. محبوب‌ترین مسیر از گویلین تا یانگ‌شو است، جایی که رودخانه به‌طور مسالمت‌آمیز از میان حدود 80 کیلومتر صخره و غارهایی با نام‌های عاشقانه مانند کوه زیبایی منحصربه‌فرد، تپه خرطوم فیل، و غار رید فلوت عبور می‌کند.

پایگاه تحقیقاتی چنگدو برای پرورش پانداهای غول پیکر، سیچوان

از تفریحات لذت‌بخش در چین می‌توان به دیدار پانداها اشاره کرد و در واقع، هیچ سفری به چین بدون حداقل یک تجربه دیدار از پانداها کامل نخواهد بود. بزرگ‌ترین پایگاه تحقیقاتی عالی پرورش پانداهای غول‌پیکر در چنگدو، واقع در استان سیچوان است.

در آنجا، شما این شانس را خواهید داشت که 80 پاندا را در حال انجام کارهای روزمره خود، از جستجوی غذا گرفته تا بازی در محیط بزرگ پارک این مرکز، تماشا کنید. همچنین علاوه‌بر تماشای این حیوانات باشکوه از نزدیک، با وجود بسیاری از نمایشگاه‌های دائمی که جزئیات تلاش‌های مداوم حفاظتی برای محافظت از آینده این حیوانات را نشان می‌دهند، اطلاعات زیادی در مورد پانداها خواهید آموخت.

پایگاه تحقیقاتی چنگدو برای پرورش پانداهای غول پیکر، سیچوان

رودخانه یانگ تسه و سه دره

یکی از شناخته‌شده‌ترین تفریحات در کشور چین رودخانه بزرگ یانگ تسه است که در این کشور به نام چانگ جیانگ (رود طولانی) شناخته می‌شود و بیش‌از 6000 کیلومتر امتداد دارد و به‌عنوان طولانی‌ترین و مهم‌ترین رودخانه چین و سومین رودخانه طولانی در جهان پس‌از آمازون و نیل شناخته می‌شود.

یانگ تسه که از تبت در غرب به شانگهای در شرق از طریق ۸ استان جریان دارد، برای بیش‌از 2000 سال، مسیر اصلی حمل‌ونقل چین بوده است (حدود 2700 کیلومتر از آن قابل کشتیرانی است). حوضه آبریز وسیع آن با 700 شاخه فرعی حدود یک‌پنجم مساحت کل کشور و یک‌چهارم زمین‌های کشاورزی کشور را دربرمی‌گیرد.

درحالی‌که طول بسیار زیاد آن باعث می‌شود که رودخانه در نقاط متعددی در چین قابل بازدید باشد؛ اما محبوب‌ترین آن‌ها برای گردشگران، سه دره زیبای کوتانگ، وو و زیلینگ در یک امتداد 200 کیلومتری بین شهرهای Fengjie و Yichang هستند.

گزینه‌های متعددی برای گشت‌وگذار خانوادگی در این مناطق دسترس است؛ از سفرهای دریایی مجلل با قایق‌های رودخانه‌ای با تمرکز بر بسیاری از جاذبه‌های تاریخی منطقه و مکان‌های زیبای دیدنی گرفته تا تورهای ماجراجویی چالش‌برانگیز در امتداد چشم‌گیرترین بخش‌های رودخانه.

باغ‌های کلاسیک سوژو، جیانگ سو

باغ‌های کلاسیک سوژو که یکی از مهم‌ترین باغ‌های تاریخی جهان و از تفریحات هیجان‌انگیز چین به حساب می‌آیند، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده‌اند و باید در برنامه سفر شما به چین الویت بالایی داشته باشند. این باغ‌های باشکوه که در شهر تاریخی سوژو در استان جیانگ سو واقع شده‌اند، در قرن یازدهم، در زمانی که شهر رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کرد، تأسیس شده‌اند.

از میان باغ‌های بازسازی‌شده بازمانده، معروف‌ترین آن‌ها باغ دل‌انگیز Lingering است؛ محوطه‌ای به مساحت هفت جریب که در سال 1800 در محل پارکی ساخته شد که در ابتدا در زمان سلسله مینگ ایجاد شده بود. این باغ که یکی از معروف‌ترین مجموعه‌های باغ چین است، دارای استخر، چندین ساختمان جذاب، تپه دست‌ساز، بیشه درختان هلو و مسیری زیبا و سرپوشیده است که بر دیوارهای آن بیش‌از ۳۰۰ لوح سنگی حکاکی‌شده با حروف چینی قدیمی دیده می‌شود.

باغ غرفه کانگ لانگ تینگ نیز از معروف‌ترین تفریحات در کشور چین است و ارزش بازدید دارد، باغی به مساحت دو هکتار که ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند؛ از جمله یک پاساژ دوتایی که بخش‌های داخلی و خارجی را به هم متصل می‌کند و از تفریحات شبانه هم به حساب می‌آید.

کاخ پوتالا، تبت

یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین تفریحات چین کاخ باشکوه پوتالا در شهر لهاسای تبت است. این بنا که به‌عنوان قلعه و اقامتگاه دالایی لاما ساخته شد، برای قرن‌ها مرکز قدرت سیاسی و مذهبی بود و بسیاری از مهم‌ترین گنجینه‌های این دین را در خود جای داده است.

کاخ پوتالا، تبت

گردشگاه شانگهای: Bund از تفریحات در کشور چین

همانطور که در این منطقه عریض، پیاده در امتداد رودخانه Huangpu Jiang قدم می‌زنید، تقریباً فراموش خواهید کرد که در وسط بزرگ‌ترین شهر چین (جمعیت شانگهای بیش‌از 24 میلیون نفر است) به سر می‌برید! گشت‌وگذار در Bund یکی از بهترین تفریحات شبانه چین است که برای دیدن بهترین مناظر آن، بهتر است از برج مروارید شرقی 468 متری در مقابل رودخانه Huangpu Jiang دیدن کنید. اگر زمان اجازه داد، حتما از باغ یو نیز دیدن کنید. این باغ که باید به‌عنوان «باغ شادی» شناخته شود، به سال 1559 بازمی‌گردد.

دریاچه غربی تاریخی هانگژو

تعداد کمی از شهرهای چین می‌توانند به‌اندازه شهر هانگژو (هانگچو) مکان‌های تاریخی باشکوه و معابد باستانی داشته باشند. بیشتر این مجموعه غنی در اطراف دریاچه دوست‌داشتنی غربی جمع شده‌اند و تعداد زیادی از تپه‌ها، بت‌کده‌ها و معابد در آنجا وجود دارند.

حتماً سوار یکی از قایق‌های توریستی و کشتی‌های کوچک تفریحی ش شوید تا شما را در اطراف دریاچه بچرخانند. اگر زمان داشتید، با خانواده خود به تماشای نمایش مفرح فواره موزیکال که هر شب برگزار می‌شود، بنشینید.

مقبره نور: مقبره امپراتوری شمالی، شنیانگ

در منطقه کوهستانی شمال شرقی چین، شهر قدیمی شن یانگ قرار دارد که یکی از بزرگ‌ترین تفریحات در کشور چین را فراهم می‌کند. این مرکز مهم تجارتی و فرهنگی، مقبره نور (ژائولینگ) است که به آرامگاه امپراتوری شمالی نیز معروف است.

در کل این مقبره به‌دلیل سبک معماری منحصربه‌فردش مورد توجه قرار گرفته است؛ یعنی ترکیبی از قبرهای چینی با چینش سنتی و قلعه‌مانند. مکان مهم دیگر، کاخ سلطنتی باشکوه یا است که قدمت آن به اوایل دوران چینگ می‌رسد است.

این مجموعه به‌عنوان محل سکونت اولین امپراتوران چینگ عمل می‌کرد و شامل چندین حیاط باشکوه است که در اطراف آن‌ها ساختمان‌های متعددی از جمله تالار دولت عالی (چونگ ژنگ دیان) قرار گرفته است.

بودای غول‌پیکر لشان، سیچوان

از تفریحات هیجان‌انگیز چین قطعاً می‌توان به مجسمه غول‌پیکر بودا اشاره کرد. این نماد مذهبی مهم که ساخت آن در سال 713 بعد از میلاد توسط یک راهب بودایی شروع و 90 سال بعد تکمیل شد، به‌طور کامل از یک صخره سنگی تراشیده شده و بزرگ‌ترین مجسمه بودا در جهان است.

بودای غول‌پیکر که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، همچنان تعداد زیادی از زائران را از سراسر جهان جذب می‌کند و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های چینی که باید از آن بازدید کرد، در نظر گرفته می‌شود.

بودای غول‌پیکر لشان، سیچوان

پارک جنگلی ملی Zhangjiajie در Hunan

و یکی از تفریحات مردم چین که توسط گردشگران خارجی کمتر شناخته شده، پارک جنگلی ملی Zhangjiajie در استان هونان است. پل شیشه‌ای گراند کانیون Zhangjiajie در سال 2016 در این پارک افتتاح شد و به‌عنوان مرتفع‌ترین و بلندترین پل عابر پیاده جهان شناخته می‌شود.

ایستادن در ارتفاع 300 متری از سطح زمین و امتداد 430 متری در امتداد یک صخره تماشایی، جاذبه‌ای است که قطعاً برای افراد ضعیف توصیه نمی‌شود؛ اما یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که می‌توانید در طول عمر خود انجام دهید!

بهترین تفریحات چین

چین به خاطر آکروبات‌ها و سیرک‌هایش معروف است و سوابقی از اجرای حرکات آکروباتیک در بیش‌از 2000 سال پیش وجود دارد. بیشتر این اجراها در پکن با حضور گردشگران خارجی یا چینی‌های خارج از کشور برگزار می‌شود.

رقص Ballroom در شانگهای بسیار محبوب است. رقصندگان در مقابل مرکز نمایشگاه شانگهای، روبروی هتل شانگری‌لا، در پارک جیان‌آن در انتهای جاده نانجینگ، در پارک مردم و در پارک هوانگپو در کنار Bund جمع می‌شوند. این یکی از بهترین تفریحات در کشور چین است که به‌صورت خانوادگی می‌توانید به تماشای آن بنشینید.

اپرای پکن نیز یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های تفریحی هم برای مردم چین و هم گردشگران خارجی است.و در آخر، مسابقه قایق اژدها در چین و سایر مکان‌هایی که چینی‌ها یافت می‌شوند انجام می‌شود و از هیجان‌انگیزترین تفریحات چینی‌ها است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم انواع جاذبه‌های گردشگری و تفریحات در کشور چین را معرفی کنیم. البته مکان‌های دیدنی چین آنقدر زیاد هستند که در یک مطلب کوتاه نمی‌توان به همه آن‌ها پرداخت؛ بنابراین سعی کردیم از جاذبه‌هایی مثل دیوار بزرگ و شهر ممنوعه گذر و برخی از کمترشناخته‌شده‌ترین مکان‌های توریستی چین را که مناسب جمع خانوادگی هستند، به شما معرفی کنیم.

منابع:

https://factsanddetails.com/china/cat14/sub92/item474.html

https://www.planetware.com/tourist-attractions/china-chn.htm

https://www.thrillophilia.com/places-to-visit-in-china

https://www.touropia.com/tourist-attractions-in-china/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *