جدیدترین شرایط تحصیل در آمریکا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

تحصیل در آمریکا برای دانشجویان بین المللی به خصوص ایرانیان مانند یک رویاست اما تیم حرفه ای گردشگری ویزافوری شرایطی در نظر گرفته اند تا بتوانید مسیر ورود به دانشگاه های این کشور را هموارتر سازید. دقت کنید که داشتن اطلاعات در زمینه مقاطع تحصیلی در آمریکا، هزینه تحصیلی، شرایط بورسیه، مدرک زبان و شرایط سنی کمک می کند تا درست ترین مسیر انتخاب شود.

معرفی مقاطع تحصیل در آمریکا

معرفی مقاطع تحصیل در آمریکا

متقاضیان بین المللی می توانند در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در آمریکا تحصیل کنند. پس از دوره دبیرستان مقطع دیپلم در نظر گرفته می شود. در صورتی که شخص علاقه به کار داشته باشد می تواند وارد کالج شود و در طول دو سال زبان و مهارت خود را تقویت نماید. در غیر این صورت شرایط تحصیل کارشناسی برای 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا نیز 3 الی 4 سال ارزیابی شده است.

تحصیل در مدارس آمریکا

پیش از اینکه افراد بتوانند تحصیلات عالی در آمریکا را آغاز نمایند نیاز است تا مقاطع primary و secondary را پشت سر بگذارند. این مقاطع شامل ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است. به طور کلی باید 12 سال از تحصیل شما بگذرد.

تحصیل در آمریکا 2024

سطح ابتدایی در آمریکا مشهور به primary است. این دوره از 6 سالگی آغاز می شود. زمانی که 5 یا 6 سطح بگذرد دانش آموز به مقاطع بالاتر یعنی بخش secondary خواهد رسید. این گرید نیز به دو بخش تقسیم می شود و در نهایت نوبت به مقطع دبیرستان است. پس از پشت سر گذاشتن مقطع دبیرستان شخص مدرک دیپلم یا diploma دریافت می کند.

هر مدرسه ای که تصمیم به جذب دانش آموزان مهاجر بین المللی در آمریکا داشته باشد می بایست از برنامه SEVP تاییدیه داشته باشد. این برنامه معروف به برنامه ساماندهی دانشجویان و گردشگران است.

مدرسه ای که این تاییدیه را دریافت کرده است از سوی وزارت امنیت داخلی DHS برای ثبت نام دانش آموزان بین المللی مورد تایید قرار گرفته است. فرم I-20 به فرمی گفته می شود که از سوی دانشگاه یا موسسه مورد نظر برای دانش آموز ارسال می شود.

تحصیل در مدارس آمریکا

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت آمریکا | آموزش + رزرو فوری

تحصیل در کالج های آمریکا

تحصیل در آمریکا شرایط و گریدهای مختلفی دارد به موارد زیر توجه کنید:

برنامه تحصیل در آمریکا 2024

  • برای داشتن شرایط تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم در کالج های آمریکا برنامه های درسی تجاری، فنی یا مهندسی مورد پوشش هستند.
  • در این کشور کالج های لیبرال، اجتماعی و کالج های موجود در داخل دانشگاه فعالیت می کنند.
  • کالج های دوساله مشهور به کالج های کاردانی هستند.

شرایط تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

  • کالج های 4 ساله با مدرک لیسانس همراه بوده و معمولاً مشهور به لیسانس هنر و لیسانس علوم خواهند بود.
  • کالج ها کمک می کنند تا سطح زبان و پایه علمی افراد رشد کند.
  • کالج های دو ساله جامعه محور هستند و به طوری که با مدرک کاردانی یا AA همراه هستند و قیمت ارزانی دارند. برای ورود به این کالج ها نیاز به نمره SAT است
  • کالج های چهار ساله با مدرک BS یا BA همراه هستند. البته یک سری برنامه های محدود برای دوره فوق لیسانس هم دارند.
  • برای داشتن شرایط تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم یکی از شرایط ورود به کالج های آمریکا شرکت در آزمون SAT است.
  • میزان دریافت شهریه در برخی از کالج ها متفاوت سنجیده شده است. سطح دانش زبانی از موارد مهم در این زمینه محسوب می شود.
  • مدرک زبان معتبر، مدرک شرکت در آزمون های ورودی مثل SAT، مدارک تحصیلی مقاطع قبلی و یک سری مدارک شناسایی مانند گذرنامه و انگیزه نامه نیز لازم است.

پیشنهاد مطالعه : قوانین جدید تحصیل در آمریکا با دیپلم

شرایط تحصیل در آمریکا

تحصیل مقطع کارشناسی در آمریکا 4 سال به طول می انجامد در نهایت مدرک لیسانس به شخص داده می شود. برای تحصیل در این مقطع نیاز به سه شرط مهم است.

  1. اولین مورد داشتن مدرک زبان آیلتس 6 الی 6 و نیم است. شخص باید تافل با حداقل نمره 80 داشته باشد.
  2. از سوی دیگر متقاضی باید شرایط سنی 20 الی 22 را رعایت کند.
  3. در صورتی در آزمون SAT شرکت کرده اید نیاز به اخذ نمره 900 به بالا خواهد بود. پذیرش در این مقطع برای ایرانیان دشوار است بنابراین تیم گردشگری ویزافوری در انتخاب مسیر مناسب برای شما، ریسک تحصیل را به حداقل می رسانند.

تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا نیاز به اخذ ویزای تحصیل و رزومه تحصیلی دارد. همینطور می بایست مدارک تحصیلی توسط WES معادل سازی شده باشد. افراد نیاز به مدرک زبان نیز خواهند داشت.

شما می بایست توصیه نامه از سوی 3 الی 4 استاد را دریافت کنید. یک سری آزمون ها نیز برای ورود به برخی از دانشگاه ها در نظر گرفته شده است. در این مقطع انگیزه نامه و ارائه مدارک مربوط به دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی هم نیاز است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دو الی سه سال زمان می برد. افراد باید دوره کارآموزی را نیز پشت سر بگذارند. سال تحصیلی از اوایل سپتامبر آغاز شده و تا ماه می ادامه دارد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به نمره تافل 80 الی 100 و نمره حداقل 300 GRE دارید.

برای تحصیل دکترا در آمریکا نیاز به داشتن مدرک کارشناسی با معدل بالای 15 است. مدرک کارشناسی ارشد شما باید معدل بالای 16 داشته باشد و همینطور نیاز به دو توصیه نامه دارید. انگیزه نامه و مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 تا 7 یا تافل 80 الی 100 نیاز است.

پیشنهاد مطالعه : شرایط تحصیل کارشناسی در آمریکا 

معرفی دانشگاه های برتر برای تحصیل در آمریکا

دانشگاه های بسیاری در آمریکا وجود دارد که ما به برترین آن ها می پردازیم:

موسسه فناوری تکنولوژی ماساچوست MIT کمبریج

یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی محسوب می شود و در لیست برترین و مهمترین مراکز علمی و تحقیقاتی دنبال در رشته های مهندسی و علوم پایه قرار گرفته است. رشته های مشهور در این دانشگاه شامل طراحی و معماری، مدیریت، محاسبات، علوم انسانی و علوم اجتماعی است. رنکینگ جهانی QS این دانشگاه 1 و رنکینگ جهانی تایمز آن 5 اعلام شده است. رنکینگ جهانی U.S نیز 2 است.

دانشگاه استنفورد

این دانشگاه در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. شاخص رتبه بندی این دانشگاه، رقم سه را اعلام می کند. این دانشگاه حدوداً 17 هزار دانشجو دارد. زبان رسمی تحصیلی در این دانشگاه انگلیسی است. رشته های آموزش و پرورش، علوم انسانی و حقوق در این دانشگاه طرفدار زیادی دارد.

دانشگاه هاروارد استنفورد

یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است و در ماساچوست قرار دارد. رنکینگ جهانی QS برای این دانشگاه 5 و رنکینگ جهانی تایمز نیز 3 اعلام شده است. رنکینگ جهانی شانگهای نیز یک است.

معرفی دانشگاه های برتر برای تحصیل در آمریکا

پیشنهاد مطالعه : تحصیل در دانشگاه هاروارد با بهترین بورسیه

هزینه های تحصیل در آمریکا چقدر است؟

برای تحصیل در آمریکا به بررسی هزینه ها در مقاطع مختلف می پردازیم :

  • هزینه تحصیل در دبستان خصوصی 11297 دلار در سال
  • دبیرستان خصوصی 15777 دلار در سال سنجیده شده است.
  • مدارس دولتی در آمریکا تا کلاس دوازدهم را برای شهروندان رایگان در نظر گرفته اند.
  • مدارس خصوصی ملی در این کشور نیز 12271 دلار در سال هزینه در بر دارد.
  • بوردینگ اسکول ها نیز از 35000 دلار الی 80000 دلار سنجیده شده است.
  • متوسط هزینه تحصیل برای کالج های دولتی 4 ساله معمولی در سال 9580 دلار برای دانشجویان آمریکایی و 27437 دلار برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است.
  • کالج های غیر انتفاعی خصوصی در این کشور نیز 37200 دلار هزینه را پوشش می دهند.
  • فرض کنید شما دانشگاه ماساچوست را برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید، هزینه تحصیل سالانه 48690 دلار در نظر گرفته می شود.

پیشنهاد مطالعه : ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

حداقل معدل برای تحصیل در آمریکا

سیستم امتیاز دهی معدل در آمریکا 4 دسته دارد:

  1. بالاترین نمره قبولی رده A و بین 16 الی 20 است.
  2. حرف B شامل 14 الی 15.99 و از این رقم به پایین شامل رده های کمتر است.
  3. برای ورود به مقطع کارشناسی باید حداقل بالای 14 و برای تحصیل ارزشمند
  4. برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز بهتر است معدل بالای 15 باشد.

پیشنهاد مطالعه : سیستم آموزشی آمریکا در مدارس و دانشگاه ها

معادل سازی مدارک برای تحصیل در آمریکا

معادل سازی مدارک برای تحصیل در آمریکا از موارد مهمی محسوب می شود.

معادل سازی مدرک تحصیلی در امریکا

در فرم‌های سفارتی آمریکا زمانی که قصد دارید قسمت مربوط به تحصیلات را تکمیل کنید، معادل مدارک تحصیلی به انگلیسی را نیاز دارید. برندگان لاتاری یا افرادی که می‌خواهند از طریق ویزای تحصیلی آمریکا برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند، در تکمیل فرم DS-260 یا تکمیل فرم DS-160 در قسمت مربوط به تحصیلات، باید معادل سازی مدرک تحصیلی در آمریکا را در آن وارد کنند.

بسیاری از افراد معادل سازی مدرک تحصیلی در آمریکا را به اشتباه انجام می‌دهند، مخصوصا قسمتی که باید مقاطع تحصیلی در فرم DS را وارد نمایند و این کار در روند پرونده مشکل ایجاد می‌کند. مدارک معادل دانشگاهی ایرانی به آمریکایی و معادل تمامی مقاطع تحصیلی در آمریکا فرق‌هایی با ایران دارند.

مدرک مورد قبول برای وارد کردن در فرم DS، فقط مدرک دیپلم دبیرستان است و هر مدرکی به غیر از دیپلم دبیرستان از جانب آمریکا مورد قبول قرار نمی‌گیرد. مثلا دیپلم فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش در نظام آموزشی آمریکا مورد قبول واقع نمی‌شود.

  • برای معادل سازی نیاز به تکمیل فرم DS است و باید به زبان انگلیسی پر شود.
  • برای مقطع تحصیلی کارشناسی نیاز به معادل Undergraduate program است.
  • برای مقطع کارشناسی ارشد هم نیاز معادل postgraduate خواهد بود.
  • معادل مدرک دکترای عمومی Phd و تخصصی نیز postdoctoral در نظر گرفته است.

معادل مدارک تحصیلی ایرانی به آمریکای نیز از قرار زیر است:

  1. دیپلم 11 ساله: High School no degree
  2. کاردانی : Associate’s Degree
  3. کارشناسی: undergraduate Degree
  4. کارشناسی ارشد: Graduate Degree
  5. در حال تحصیل دکترا: Some Doctorate Level Courses
  6. دکترا: Doctorate Degree

پیشنهاد مطالعه : شرایط تحصیل دکتری در آمریکا 

مزایای تحصیل در آمریکا

شرایط اقتصادی و رفاهی مطلوب در آمریکا سبب شده تا در این کشور پیشرفت قابل توجهی در مباحث علمی صورت بگیرد. این رویکرد کمک کرده تا آمریکا به صورت سالانه پذیرای مهاجران زیادی باشد.

ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس

کشور آمریکا از نظر سطح آموزشی در بین رتبه های برتر جهان قرار گرفته است. آمریکا دارای بهترین کالج ها و دانشگاه ها با بیشترین رتبه می باشد. مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور طرفداران زیادی دارد.

ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس

توصیه می‌کنیم قبل از آنکه هر کاری برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا انجام دهید، درباره برنامه‌های موجود و دانشگاه‌هایی که پیش رویتان قرار دارد و می‌خواهید آن‌ها را انتخاب کنید از قبل تحقیق کنید و مشاوره‌های لازم را انجام دهید. در این شرایط روش‌های ساده‌تری برای تحصیل در آمریکا و انتخاب دانشگاه‌های مورد علاقه خود در پیش دارید.

شما به عنوان کسی که قرار است تحصیلات تکمیلی خود را در آمریکا ادامه دهد باید دانشگاهی را انتخاب کنید که با اهداف بلند مدت شما و آنچه که در آینده قرار است به عنوان شغل انتخاب کنید، هماهنگ باشد. در این صورت شرایط پذیرش و انتقال برای شما راحت‌تر بوده و سرعت بیشتری می‌گیرد.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

مدرک کارشناسی ارشد و دکترا، که مقاطع اصلی پس از دوره کارشناسی در آمریکا هستند. دارای اهداف آموزشی عمیق و آینده‌دار است.در حال حاضر بیش از 1000 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در آمریکا برگزار می‌شود.

هر سال در آمریکا به بیش از 500 هزار دانشجو که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند مدرک دانشگاهی داده می‌شود. رشته‌هایی که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا ارائه می‌شود تنوع زیادی دارد. اما اصلی‌ترین رشته آن ارشد هنر Master of Art و ارشد علومMaster of Science است.

به صورت کلی، برای ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس علاوه بر آنکه به یک پروژه مطالعاتی فشرده یا یک پایان نامه (یک مقاله که دارای تحقیقات علمی کاملا مجزا باشد) نیاز است، شش تا هشت دوره پیشرفته نیز باید گذرانده شود.

همچنین در تعدادی از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، دوره‌های کارآموزی برگزار می‌شود. این دوره‌ها فرصتی است تا کار مورد نظر خود در زمینه‌های تخصصی تحصیلی شما فراهم شود تا دانش و تجربه کافی به دست آورید.

آزمون های DAT،LSAT و GMAT هم برای پذیرش دکترا در آمریکا مورد قبول است. تحصیل در کشور آمریکا در مقطع دکترا 3 الی 4 ترم زمان می برد و افراد شرایط ورود به کار را خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه : گپ تحصیلی آمریکا | روش های پر کردن آن

دریافت بورسیه های تحصیلی برای تحصیل در آمریکا

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع دبیرستان فراهم شده است. در صورتی که در ورزش خاصی حرفه ای هستید و یا هنر خاصی دارید می توانید شانس خود را برای اخذ بورسیه تحصیلی دبیرستان آمریکا امتحان کنید. این بورسیه برای مدارس دولتی یا خصوصی در نظر گرفته می شود و نیاز مالی خانواده برآورد می شود.

افرادی که دارای معدل بالای 18 دیپلم هستند و نمره زبان آیلتس آنها بالای 6.5 است و یا تافل 100 دارند می توانند برای بورسیه کارشناسی تقاضا دهند. در بسیاری از دانشگاه ها باید ترم های اول را پشت سر بگذارید و بر اساس رزومه تحصیلی و علمی بالا اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی کنید.

شانس دریافت بورسیه مقطع ارشد و دکترا بیشتر است. افراد برای دریافت بورسیه تحصیلی مقطع ارشد در آمریکا نیاز به مدرک لیسانس با معدل بالای 16 توصیه نامه از اساتید معتبر، آیلتس 6.5 به بالا یا تافل بالای 79 و مدرک GRE و GMAT هستند. داشتن مقالات معتبر در مجلات بین المللی نظیر ISI نیز مهم است. داشتن رزومه علمی قوی در این مقطع نیاز خواهد بود.

فاند آمریکا برای مقطع دکترا شامل 4 الی 6 سال اعلام شده است. برای پذیرش نیاز به رزومه علمی و تحقیقات قوی، مقالات معتبر جهانی و نظر اساتید خواهد بود. سه نوع کمک هزینه تحصیلی اعم از فلوشیپ، دستیار تحقیقاتی و دستیار تدریس برای این مقطع در نظر گرفته شده است. دقت کنید که بورسیه های تحصیلی در هر دانشگاه متفاوت از سایر دانشگاه ها است.

لیست برخی از بورسیه های تحصیلی در آمریکا

یک سری بورسیه های تحصیلی عالی در آمریکا در نظر گرفته شده است که شرایط رقابتی دارد.

  •  بورسیه HUMPHREY برای متخصصان بین المللی است. همه هزینه ها در این راستا برای مدت یک سال در نظر گرفته می شود.
  • بورسیه AMHERST برای افرادی است که از نظر وضعیت مالی در شرایط خوبی نیستند و این موضوع بر اساس شرایط متقاضی ارزیابی می شود.
  • بورسیه COLUMBIA در حدود 10 الی 15 درصد از شهریه دانشگاه را برای متقاضیان در شرایط بورسیه در نظر می گیرد.
  • بورسیه COLBY-SAWYER شامل بورسیه هایی است که بر اساس توانایی دانشجویان و نمره GPA آنها در نظر گرفته می شود. مبلغ بورسیه نیز بین 20 الی 26 هزار دلار در طول سال در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه CONCORDIA در حدود 24 هزار دلار در سال برای دانشجویانی که مشکل مالی دارند در نظر می گیرد.
  • بورسیه WAGNER با پوشش هزینه بین 25 الی 47 هزار دلار در سال طراحی شده است.

پیشنهاد مطالعه : شرایط، ضوابط و انواع بورسیه تحصیلی آمریکا

شرایط سنی تحصیل در آمریکا

حداکثر گپ مجاز برای تحصیل در آمریکا 5 سال اعلام شده است. افراد برای تحصیل در کالج های آمریکا باید نهایتاً 21 سال سن داشته باشند. برای تحصیل در مقطع لیسانس افرادی که در رده سنی 20 الی 22 سال هستند شانس بیشتری خواهند داشت.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *