آزمون PTE برای کانادا

آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۴۰۲

آزمون پی تی ای برای کانادا آکادمیک ترین آزمون شناخته شده برای پذیرش تحصیلی است. این آزمون مبتنی بر کامپیوتر است اما به صورت حضوری برگزار می شود. در این آزمون مهارت شخص برای تحصیل به زبان انگلیسی در کشور کانادا سنجیده می شود. بنابراین چه خوب است منابع مفیدی در اختیار او قرار بگیرد و همینطور به ساختار سوالات تسلط کامل داشته باشد. مجموعه ویزافوری در راستای اطلاع رسانی در آزمون PTE برای کانادا و کسب نمره دلخواه در کنار شما خواهد بود.

آزمون PTE چیست؟

آزمون پی تی ای به واسطه اعتبار بالای خود توانسته به شکل بین المللی به شهرت برسد. سوالات این آزمون به طور کلی چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خوانش و نوشتاری زبان انگلیسی شما را محک می زند.

آزمون PTE چیست؟

همینطور شرایط به صورتی است که مهارت ها به شکلی جداگانه بررسی می شوند و سوالات نیز بر اساس مهارت و به صورت کاملاً تفکیک شده در اختیار شما قرار می گیرند. یک سری مهارت های دیگر مثل گرامر زبان انگلیسی و … نیز وجود دارند که بر روی نمره نهایی تاثیر گذار است.

آزمون پی تی ای برای کانادا نوعی آزمون جامع زبان انگلیسی محسوب می شود. این آزمون در کل دنیا و در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است. کسانی که قصد مهاجرت به کانادا دارند می توانند به واسطه شرکت در این آزمون و کسب نمره مورد نظر از بسیاری از دانشگاه ها اپلای داشته باشند و به نوعی مسیر مهاجرت را برای خود هموارتر سازند.

آزمون PTE برای کانادا به واسطه رایانه برگزار می شود و تنها هدف اصلی این آزمون بررسی توانایی اولیه افراد برای درک زبان انگلیسی است. در واقع شما برای شرکت در این آزمون نیازی به تسلط بالای زبان انگلیسی نخواهید داشت و می بایست یک سری اطلاعات اولیه خود را کامل نمایید.

شاید یکی از دلایل محبوبیت آزمون PTE برای کانادا آسانتر بودن آن نسبت به تافل و آیلتس باشد و به نوعی سبب شود تا مسیر شما برای مهاجرت هموارتر شود. البته این آزمون معمولاً به صورت هفتگی برگزار می شود و در کمتر از 5 روز کاری می توانید نتیجه را دریافت کنید. همینطور شرایطی فراهم شده است تا بتوانید به راحتی در آزمون شرکت داشته باشید.

معرفی انواع آزمون PTE برای کانادا

به طور کلی آزمون پی تی ای برای کانادا شامل دو نوع جنرال، آکادمیک برگزار می شود. برای اینکه بتوانید در این آزمون نمره بهتری کسب نمایید هر دو مورد را برای شما معرفی خواهیم کرد.

1-آزمون جنرال پی تی ای:

این نوع آزمون به پیرسون جنرال نیز شهرت دارد به منظور ارزیابی توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی طراحی شده است. این آزمون شما را در شرایط واقعی قرار می دهد و به نوعی بر اساس یک موضوع یا چهارچوب مشخص عمل می کند. در این آزمون هدف اصلی این است که تا حدودی مهارت زبان انگلیسی شما بهبود یابد. البته آزمون جنرال تنها برای چند کشور محدود مورد تایید است.

2-آزمون آکادمیک پی تی ای

این آزمون مبتنی بر کامپیوتر طراحی شده است. در این آزمون هدف اصلی بررسی میزان آمادگی داوطلبان به منظور ورود به دانشگاه بوده و البته که نمره کسب شده توسط این دانشگاه مورد تایید GMAC است و برای بسیاری از دانشگاه ها نیز قابل قبول خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه : تحصیل رایگان در کانادا

مزایای آزمون PTE برای کانادا و موارد استفاده از آن

دانستن مزیت آزمون پی تی ای برای کانادا سبب می شود تا بتوانید راحت تر در این مسیر قدم بردارید و به نوعی به نتیجه بهتری دست یابید.

اعلام سریع نتایج:

کسانی که آزمون PTE برای کانادا را انتخاب می کنند خیالشان راحت است که نیاز به انتظار زیادی برای دریافت جواب و نتیجه ندارند. در واقع در قوانین این آزمون، اعلام نتیجه در 5 روز کاری خواهد بود.

تعداد آزمون های زیاد:

بررسی ها نشان می دهد که آزمون PTE در طول سال در بیش از 50 کشور برگزار می شود. این یعنی شما می توانید به راحتی در آزمون مورد نظر شرکت کنید و به نتیجه دلخواه برسید.

بررسی نتایج به شکل منصفانه:

بررسی آزمون با دقت بالا صورت می گیرد و به نوعی هیچ پارتی بازی در این راستا وجود ندارد. نتایج نیز منصفانه خواهند بود.

بررسی مهارت های آکادمیک:

یکی دیگر از مزایای آزمون PTE برای کانادا این است که به طور کلی بررسی نمایید که شخص از نظر تسلط به زبان انگلیسی در چه حدی قرار گرفته و آیا مهارت های روزمره مورد نیاز برای زندگی در یک کشور انگلیسی زبان را دارد یا خیر.

سنجش عادلانه:

همانطور که قبلاً هم اشاره شد، آزمون PTE برای کانادا به صورت کاملاً کامپیوتری برگزار می شود. این یعنی بررسی و سنجش افراد نیز با دقت بالا و بی طرفانه صورت گرفته و پاسخ داوطلبان به شکل دیجیتالی بررسی شده و امتیازدهی صورت می گیرد.

این آزمون به واسطه سیستم امضای دیجیتال و همینطور اثر انگشت اجرا شده و همینطور نوع سوالات برای هر شخص به صورت تصادفی انتخاب می شود.

ارسال نتیجه به دانشگاه های مختلف بدون محدودیت:

این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا نتیجه آزمون PTE برای کانادا را برای دانشگاه های مختلف بدون پرداخت هزینه ارسال نمایید.

مسیری برای دریافت ویزا:

کسانی که به دنبال اخذ ویزای دانشجوی کانادا هستند می توانند از امتیاز پی تی ای استفاده نمایند.

مزایای آزمون PTE برای کانادا

شرکت در آزمون PTE چه شرایطی دارد؟

برای شرکت در آزمون بهتر است دارای شرایط زیر باشید:

  • در صورتی که قصد شما شرکت در آزمون پی تی ای جنرال باشد می بایست تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشید. البته برای نوع جنرال این آزمون محدودیت سنی دیده نمی شود.
  • کسانی که قصد شرکت در آزمون PTE آکادمیک دارند باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • این آزمون از سوی دانشگاه های مختلف برگزار می شود و البته که تنوع سوالات زیاد است و از آنجایی که سوالات به صورت تصادفی در اختیار شما قرار می گیرند چه خوب است منابع مختلف را مطالعه نمایید و سعی کنید تک بعدی نباشید.
  • هدف اصلی این آزمون بررسی میزان تسلط شخص برای ورود به تحصیل در دانشگاه مقصد خواهد بود.

بررسی ساختار آزمون PTE برای کانادا

در ادامه به بررسی 4 بخش ساختاری در این آزمون می پردازیم :

بخش اول آزمون پی تی ای مربوط به رایتینگ و اسپیکینگ:

در این بخش قرار است میزان توانایی نوشتاری و گفتاری شما بررسی شود. یعنی از متقاضی درخواست می شود که برخی از جملات یک متن را با صدای بلند بخواند معمولاً متن شامل 60 کلمه خواهد بود.

همینطور از او خواسته می شود تا یک متن کوتاه بنویسد که بین 200 الی 300 کلمه بوده و حالت مختصر دارد. گاه نیز یک سری شاخص ها در نظر گرفته می شود. مثلاً متنی در اختیار متقاضی قرار می گیرد و به او گفته می شود تا پاراگراف ها را خلاصه نماید. همینطور شما این امکان را خواهید داشت که به مدت 30 ثانیه خودتان را معرفی کنید.

بخش دوم آزمون پی تی ای مربوط به ریدینگ:

به هر حال برای شرکت در هر آزمونی مهارت خواندن بسیار مهم است. این بخش 30 دقیقه زمان می برد. در ابتدا به شما یک متن 300 کلمه ای ارائه می شود و در نهایت می بایست یک سوال چند گزینه ای را پاسخ دهید. در این بخش تنها می توانید یک جواب را انتخاب کنید.

همین رویکرد، با شرایط انتخاب “چند جواب” تکرار می شود. در گام بعدی یک سری متن های 150 کلمه ای در اختیار شما قرار می گیرند که می بایست آن ها را مرتب کنید. در مرحله بعد متنی حاوی 80 کلمه با چند خالی دارید که باید با کلمات مناسب پر شوند. همین روال با متن 300 کلمه ای نیز تکرار می شود.

بررسی مهارت شنیداری در پی تی ای

سومین قسمت آزمون پی تی ای مربوط به مهارت شنیداری است. در ابتدا یک فایل صوتی پلی می شود و حدود 90 ثانیه زمان دارید تا آن را خلاصه کنید. بخش دیگر مربوط به یک قطعه ضبط شده است که پس از آن باید به سوالات چند گزینه ای پاسخ دهید.

این بخش بین 40 الی 90 ثانیه زمان دارد. در سومین بخش رونوشتی از فایل ضبط شده با چند جای خالی در اختیار شما قرار می گیرد که می بایست با کلمات صحیح پر شوند. در نهایت 60 ثانیه برای این بخش وقت دارید.

یکی از قسمت های دشوار لیسنینگ در آزمون پی تی ای این است که یک قطعه ضبط شده را گوش می دهید و سپس باید در بین پاراگراف های خلاصه شده ای که در اختیار شما قرار می گیرد بهترین گزینه را انتخاب کنید.

همین روال با ارائه سوالات چند گزینه ای به مدت 60 ثانیه تکرار می شود. در مرحله بعدی متنی از صدای ضبط شده روی صفحه نمایش داده می شود. در حین گوش دادن به ضبط یک سری کلمات نیز مشخص می شوند که باید موارد نادرست را انتخاب کنید. یک بخش دیکته نیز وجود دارد که پس از پخش یک جمله می بایست، جمله مورد نظر را تایپ کنید.

هزینه آزمون PTE

معمولاً اولین هزینه ای که برای آزمون پی تی ای در نظر گرفته می شود 160 دلار است. در صورت تاخیر این هزینه به 200 دلار می رسد و شامل جریمه دیرکرد می شود. البته یک سری شرایط نیز در نظر گرفته شده است.

مثلاً اگر شخص توانایی لازم جسمی برای شرکت در آزمون را نداشته باشد، ( معلول جسمی باشد) در نهایت 50 درصد از هزینه کل به او بازگردانده می شود. در چنین شرایط میزان عدم توانایی او از سوی پزشک باید مشخص و تایید شود.

نحوه ثبت نام در آزمون PTE برای کانادا

بسیاری از افراد در مورد روش ثبت نام آزمون PTE برای کانادا سوال می کنند. هر زمانی که آمادگی لازم برای شرکت در این آزمون را داشته باشید می توانید اقدام به ثبت نام کنید. ثبت نام فقط از طریق پورتال پی تی ای به صورت آنلاین انجام می شود در ادامه به مراحل زیر توجه کنید:

  1. در ابتدا می بایست وارد سایت مربوطه شوید.
  2. نیاز است یک حساب پیرسون باز کنید و به طبع می بایست اطلاعات مورد نیاز خود را وارد نمایید.
  3. بر اساس اطلاعاتی که از سوی شما ارسال شده در طی 48 ساعت، میتوانید وارد سیستم شوید.
  4. نیاز است مکان مورد نظر برای شرکت در آزمون را انتخاب کنید.
  5. همینطور می بایست هزینه مربوطه را پرداخت نمایید.
  6. در نهایت یک ایمیل تایید برای شما برگزار می شود.

معرفی مراکز برگزاری آزمون PTE

نکته مهم اینکه آزمون PTE در ایران برگزار نمی شود و شما می بایست نزدیکترین مراکز را انتخاب کنید. مثلاً اگر می خواهید این آزمون را در امارات پشت سر بگذارید باید مبلغ 980 درهم پرداخت کنید. همینطور آزمون PTE در ترکیه با هزینه ثبت نام 535 لیر، در آذربایجان با هزینه 170 لیر و در عراق و عمان به ترتیب با هزینه های 210 و 222 دلار برگزار می شود.

منابع آزمون PTE برای کانادا کدامند؟

اگر بتوانید بهترین منابع آزمون PTE را پیدا کنید قطعاً این آزمون را به بهترین شکل پشت سر خواهید گذاشت. مثلا کتاب The Official Guide to PTE Academic یکی از بهترین منابع محسوب می شود و دستورالعمل های بسیار کاربردی در اختیار کاربران قرار می دهد.

جلد اول و دوم کتاب PTE Academic Practice Test Plus نیز در کنار تست های ضبط شده اسپیکینگ برای شما یک انتخاب عالی محسوب می شود. کتاب Wiley PTE Advantage for The Academic Module (WIND) و همینطور کتاب PTE Academic ۷۹ Plus نیز منابع بسیار خوبی محسوب می شوند.

منبع: https://downloads.pearsoncloudmanagement.com/forwards/index.html

سوالات متداول

به منظور ثبت نام آزمون PTE چه گزینه های پرداختی برای متقاضی وجود دارد؟

شما می بایست کارت دبیت و یا کارت های اعتباری بین المللی برای پرداخت هزینه داشته باشید. مجموعه ویزافوری در این راستا به شما کمک خواهد کرد.

در صورت عدم رضایت از نمره چه باید کرد؟

در چنین شرایطی می توانید زمان آزمون را تغییر دهید. البته این کار باید در کمتر از 14 روز صورت بگیرد.

محاسبه نمره آزمون Pte برای کانادا به چه صورت است؟

مقیاس جهانی انگلیسی در محاسبه این آزمون مدنظر است. مقیاس مورد نظر بین 10 الی 90 در نظر گرفته شده است.

امتیاز کلی آزمون PTE بر چه اساسی مشخص می شود؟

این آزمون 6 سطح دارد و حروف A، B و C طبق شماره بندی های مشخص اعلام می شوند.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *