آشنایی با شهر کبک کانادا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

کبک‌سیتی مرکز استان کبک کاناداست که در حال حاضر میزبان بسیاری از افرادی است که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند. شهر کبک کانادا که با بزرگ ترین استان این کشور هم‌نام است، موسسات آموزش عالی زیادی دارد و همواره میزبان کسانی بوده است که دوست داشته‌اند در کانادا به تحصیل بپردازند. با ما در ویزا فوری همراه باشید تا شهر کبک کانادا را بهتر بشناسید.

شهر کبک کجاست؟

شهر کبک یا به فرانسوی ویل‌دُکبک Ville de Québec نام مرکز استانی‌ با همین نام است که یازدهمین شهر بزرگ و هفتمین منطقه بزرگ شهری در کانادا محسوب می‌شود. بعد از شهر مونترال کانادا دومین شهر بزرگ استان به شمار می‌رود.

استان کبک کانادا

استان کبک با وسعت ۵۲۷ هزار و ۸۸ کیلومتر مربع یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کشور کانادا به شمار می‌آید، به صورت کلی هفت شهر بزرگ در این استان قرار دارد که برای کسانی که متقاضی مهاجرت به این کشور یا متقاضی اخذ ویزای توریستی کانادا هستند جذاب است.

شهر کبک کانادا یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های اهالی آمریکای شمالی بوده است؛ برخی باور دارند ‌که قلعه‌های اطراف کبکِ باستانی از باقی‌مانده‌های دیوارهای شهری در قاره آمریکا در شمال مکزیک هستند. این منطقه در سال 1985 از طرف یونسکو به عنوان «منطقه تاریخی کبک قدیم» و یک میراث جهانی ثبت شد. در این بخش می‌توانید عکس شهر کبک کانادا را ببینید.

استان کبک کانادامونترال بزرگ ترین شهر کبک در ایالت کبک کانادا و دومین شهر بزرگ کانادا بعد از تورنتو است. این شهر را با جشنواره‌های موسیقی و غذا و همچنین برنامه‌های جذاب و سرگرم‌کننده می‌شناسند. بناهای تاریخی مشهوری مانند کلیسای نوتردام کانادا در این شهر قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری مونترال به شمار می‌رود.

دانشگاه‌های کبک کانادا

شهر کبک کانادا برای دانشجویان دیگر کشورها که به دنبال ادامه تحصیل در کانادا هستند میزبانی دوست داشتنی به شمار می‌رود. یکی از دلایلی که این استان و دانشگاه‌هایش بسیار مشهور هستند دو زبانه بودن دانشگاه‌های این کشور است.

در کبک زبان اصلی برای تحصیل و صحبت در دانشگاه فرانسوی است؛ دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل به زبان فرانسه هستند و آشنایی با این زبان دارند، می‎توانند تجربه خوبی در دانشگاه‌های کانادا در شهر کبک به دست بیاورند. بعضی از موسسات آموزشی در این شهر به هر دو زبان موارد آموزشی خود را ارائه می‌کنند.

برخی از دانشگاه‌های مشهور جهان در ایالت کبک کانادا قرار دارند. داشگاه‌هایی مانند مک‌گیل، دانشگاه مونترال و دانشگاه لاوال. به غیر از دانشگاه‌ها، کبک کالج‌ها و مدارس حرفه‌ای فراوانی دارد که آموزش‌های عملی و حرفه‌ای به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا ارائه می‌کنند. این موسسات و مدارس مدارک و گواهینامه‌های معتبری در رشته‌های فنی مختلف از جمله فناوری، تجارت، مراقبت‌های بهداشتی و آشنایی با مشاغل را به شما اعطا می‌کنند.

دانشگاه لاوال The Université Laval در جنوب‌غربی شهر کبک کانادا و در بخش سنت‌فوی قرار دارد. دانشگاه لاوال یکی از مشهورترین دانشگاه‌های استان کبک است که برای کسانی که می‌خواهند در این دانشگاه تحصیل کنند ویزای تحصیلی کانادا صادر می‌کند.

دانشگاه‌های کبک کانادا

دانشگاه کبکUniversité du Québec  از دانشگاه‌های قدیمی استان کبک و کشور کاناداست. برخی از دانشکده‌های معروف داخلی آن عبارت‌اند از دانشگاه ملی تحقیقات علمی کبک INRS، دانشکده ملی مدیریت عمومی ENAP و دانشکده فناوری عالیÉTS  که جزء دانشگاه‌های تخصصی و شناخته شده در سراسر جهان هستند.

فراموش نکنید که بر اساس سیستم آموزشی استان کبک کانادا، کسانی که قصد دارند در دانشگاه‌های این شهر تحصیل کنند، پس از پایان دوره دبیرستان باید در دوره‌های آمادگی ورود به دانشگاه که به CEGEP مشهور است، شرکت کنند.

سه هیئت آموزش عالی از جمله کمیسیون  scolaire de la Capitale، مدارسی که به زبان فرانسه تدریس می‌کنند اداره می‌نمایند و هیئت مرکزی کبک مدارس انگلیسی زبان آن را اداره می‌کند. توجه داشته باشید که متقاضیان باید با هر دو زبان آشنایی داشته باشند با اینکه مدارس انگلیسی زبان هم در کبک وجود دارند.

پیشنهاد مطالعه : تحصیل رایگان در کانادا

ساعت به وقت کبک کانادا

ساعت کبک چیزی در حدود ۸:۳۰ ساعت از ایران عقب‌تر است. اگر این اختلاف زمانی را بدانید بهتر می‌توانید زمان مشخصی برای تماس با نزدیکان خود در آن کشور برقرار کنید.

پیشنهاد مطالعه : اختلاف ساعت ایران و کانادا چقدر است؟

مشکلات زندگی در کانادا کبک

با توجه به تمام جاذبه‌های زیادی که زندگی در کانادا دارد، مشکلاتی هم برای زندگی در این کشور وجود دارد. به برخی از مهم ترین آنها می پردازیم:

آب و هوای سرد کبک کانادا

یکی از مهم ترین مشکلات زندگی در این کشور آب و هوای سرد و زمستان‌های برفی آنجا است. با توجه به شرایط جغرافیایی شهر کبک کانادا زمستان‌های طولانی و سردی در این شهر وجود دارد. اگر سرمایی هستید زندگی در این شرایط کمی سخت خواهد بود.

مالیات بالای شهر کبک کانادا

در ایالت کبک کانادا مالیات زیادی از مردم گرفته می‌شود و این ارقام به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد؛ این مالیات هم شامل درآمد می‌شود و هم فروش. با توجه به آنکه هزینه‌های زندگی در کبک از دیگر شهرهای کانادا پایین تر است، اما گرفتن مالیات این هزینه‌ها را جبران کرده است.

مشکلات زندگی در کانادا کبک

صحبت به زبان فرانسه در کبک

یکی دیگر از مشکلات زندگی در استان کبک کانادا این است که زبان اصلی مردم کبک فرانسوی است و برای کسانی که به این زبان تسلط ندارند می‌تواند یک چالش بزرگ باشد.

پیدا کردن کار در شهر کبک کانادا

با توجه به آنکه کبک اقتصادی رو به رشد دارد اما برای کسانی که جویای کار هستند ممکن است کمی چالش ایجاد شود؛ به خصوص آن‌ها که تسلط کافی به زبان فرانسه ندارند. برخی از مشاغل هم تسلط به هر دو زبان را لازم دارد.

سازگاری با فرهنگ کبک کانادا

شهر کبک فرهنگ و تاریخ مخصوص به خود را دارد که درک و سازگاری با آن می‌تواند برای کسانی که تازه وارد این شهر شده‌اند یک چالش بزرگ باشد. تنش‌های فرهنگی، بین مردم فرانسوی زبان با انگلیسی زبانان از دیرباز ادامه داشته است.

آب و هوای کبک کانادا

برای آنکه جزئیات آب و هوای کبک کانادا در طول سال را برای شما شرح دهیم به اطلاعات و آمار ارائه شده در وب سایت‌های مخصوص کبک مراجعه کردیم. البته منظور از آب و هوای کبک کانادا در طول سال، شرایط هوایی خود شهر کبک کانادا است و در مورد مونترال و دیگر شهرها بعدتر صحبت خواهیم کرد.

آب و هوای کبک کانادا

بر اساس اطلاعات داده شده، معمولا آب و هوای کبک کانادا در طول 166 روز از سال در حدود صفر درجه و یا کمتر از آن است. حدود تاریخ آخرین یخبندان در 7 می‌بوده است و دوره یخبندان و سرما از حدود 9 اکتبر دوباره بر می‌گردد.

از یک جهت دیگر باید بگوییم که در حدود 154 روز از سال در بین بازه زمانی یخبندان پایانی در بهار و اولین سرمای پاییزی، هوای شهر کبک معتدل است و سرمای آزاردهنده‌ای وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه : آب‌وهوای کبک کانادا در طول سال

سایت اداره مهاجرت کانادا، کبک

دولت فدرال کانادا سال‌های سال است که با دولت استانی کبک قرادادی امضا کرده و به Quebec Accord شناخته شده است. بر اساس این قرارداد که دولت کانادا و ایالت کبک در سال 1991 امضا کرده‌اند، بخش قابل توجهی از امور مهاجرت به کبک کاملا زیر نظر مستقیم دولت استانی کبک انجام خواهد شد. بر مبنای آنچه که در این قرارداد آمده است، هر کسی که می‌خواهد به استان کبک مهاجرت کند، باید ابتدا از طریق دولت کبک گواهی‌نامه‌ای به نام Certificat de sélection du به معنای گواهی انتخاب کبک برای زندگی دریافت کند.

بعد از دریافت این گواهی‌نامه، اداره مهاجرت کانادا Citizenship and Immigration Canada بعد از آنکه برخی شرایط مانند عدم ممنوعیت ورود فرد به کانادا برقرار شد، برای آن فرد ویزای مهاجرتی صادر می‌کند. چیزی در حدود 45 هزار نفر هر سال از این طریق به کبک مهاجرت می‌کنند.

اقتصاد شهر کبک کانادا

اقتصاد کبک بر محور صنایعی چون فناوری، گردشگری، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی قرار دارد و هر یک سهم بسزایی در اقتصاد این استان دارند. صنعت فناوری با وجود شرکت‌های فناوری و استارت‌آپ فعال در این حوزه یکی از کارفرماهای مهم استان به شمار می‌آید و بعد از آن مراکز تحقیقاتی مهم مانند موسسه ملی اپتیک و شورای تحقیقات ملی کانادا می‌تواند شرایط خیلی خوبی برای افرادی که به دنبال کار در کانادا هستند فراهم کند.

یکی دیگر از صنایع مهم در شهر کبک گردشگری است؛ با توجه به آنکه کبک جاذبه‌های تاریخی منحصر به فردی دارد سالانه میلیون‌ها نفر برای بازدید از این آثار تاریخی به کبک می‌آیند. به همین نسبت مشاغلی که با این موارد ارتباط دارند، مانند هتلداری و دیگر خدمات مرتبط با گردشگری بسیار رونق دارد.

نتیجه گیری

با توجه به همه این موارد و شرایط آب و هوایی خاص کبک، گردشگران می‌توانند زمان‌هایی از سال که هوا معتدل است برای بازدید از این استان بروند و از لحظات خاص خود در این شهر لذت ببرند. اگر سوالات بیشتری در مورد کبک داشتید می‌توانید آن را با کارشناسان ما در ویزا فوری در میان بگذارید و از راهنمایی آنان بهره ببرید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *