هیجان زیپ لاین در تایلند: هم تفریح، هم تماشا!

آخرین بروزرسانی : فروردین ۱۴۰۳

تفریح و بازدید از مکان‌های گردشگری شهرها و کشورها، یکی از بهترین بخش‌های هر سفری است و زیپ لاین در تایلند، از هیجان‌انگیز‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات این کشور به‌حساب می‌آید که بسیاری از توریست‌ها خواهان امتحان‌کردن آن هستند.

اگر شما هم جزو این افراد هستید، ابتدا باید با ویزای تایلند به این کشور سفر کنید و درصورتی که شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید از بین زیپ لاین‌های مناطق مختلف، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

از میان زیپ لاین‌های کشور تایلند، زیپ لاین پوکت یکی از محبوب‌ترین‌ها و طولانی‌ترین‌هایشان است که طرفداران زیادی دارد. در ادامه به معرفی زیپ لاین تایلند و آنچه باید دربارۀ این ورزش مفرح بدانید، خواهیم پرداخت.

معرفی زیپ لاین پوکت: پرواز بر فراز جنگل‌های گرمسیری تایلند

جنگل‌های سرسبز و بارانی تایلند، از تماشایی‌ترین مناظر جهان هستند که تجربۀ حضور در آن‌ها می‌تواند برای شما بسیار خاطره‌انگیز و ماندگار باشد. امروزه در تایلند فرصتی فراهم شده است تا بتوانید به شکل بهتر و مفصل‌تری از این جنگل‌ها بازدید کنید و این کار به کمک زیپ لاین صورت می‌گیرد.

معرفی زیپ لاین پوکت

زیپ لاین یا بندسُره که در واقع نوعی گزینۀ حمل و نقل آسان و سریع در گذشته بود، راهی برای انتقال بار از نقطه‌ای به نقطۀ دیگر به کمک طناب‌های فولادی ضدزنگ به‌حساب می‌آمد و در حال حاضر، صنعت توریست آن را به راهی برای حمل انسان و تفریح و بازدید از مناطق دیدنی تبدیل کرده است و زیپ لاین پوکت تایلند یکی از همین موارد است.

این زیپ لاین که نام اصلی‌اش زیپ لاین فلایینگ هانومان است، در شهر پوکت کشور تایلند واقع شده است و هیجان انگیز ترین زیپ لاین دنیا به‌حساب می‌آید. برای تجربۀ این زیپ لاین جذاب، می‌توانید به پارک زیپ لاین پوکت مراجعه کنید و از حضور میان انبوه پوشش گیاهی و درختان منطقه، لذت ببرید.

در سراسر این پارک، طناب‌های فولادی زیپ لاین نصب شده است و شما با پوشیدن تجهیزات لازم، به کمک قرقره‌ها، بر آن سوار می‌شوید و سر می‌خورید و علاوه‌بر هیجان حاصل از آن، قاب‌های زیبایی از طبیعت تایلند را تماشا می‌کنید.

در ادامۀ معرفی زیپ لاین پوکت، اشاره به این نکته هم لازم است که این زیپ لاین دارای ایستگاه‌های بین راهی نیز هست و شما می‌توانید در این ایستگاه‌ها توقف کنید، از امکانات و جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید و پس از کمی استراحت، به راه خود ادامه دهید. در این مسیر، همراهان و راهنماهایی هم با شما هستند تا بتوانید با اطمینان بیشتر و در نهایت امنیت، به تفریح خود بپردازید.

چه کسانی می‌توانند زیپ لاین را امتحان کنند؟

برای تجربۀ زیپ لاین در تایلند، لازم است که شما واجد شرایط لازم باشید تا مشکل خاصی برایتان پیش نیاید. این شرایط عبارت‌اند از:

  • استفاده از زیپ لاین فقط برای افراد بالای 4 سال مجاز است.
  • وزن مجاز برای زیپ لاین، زیر 120 کیلوگرم است.
  • نوزادان، خانم‌های باردار، سالمندان و افرادی که به آسم و بیماری‌های ریوی و قلبی مبتلا هستند، اجازۀ شرکت در این فعالیت را ندارند؛ زیرا سبک خاص حرکت با آن، پرش‌ها و سرعتی که وجود دارد، می‌تواند برای این افراد حادثه‌خیز باشد.
  • افراد باید به توصیه‌های اپراتورها و راهنمایان مجموعه کاملاً عمل کنند و از حرکات خودسرانه و خطرآفرین، بپرهیزند.چه کسانی می‌توانند زیپ لاین را امتحان کنند؟

 

چطور باید برای زیپ لاین در تایلند آماده شویم؟

زیپ‌لاین یک بازی و ورزشِ بسیار مفرح و جذاب است که در فضای باز انجام می‌شود؛ بنابراین بهتر است که پیش از انجام آن، نکات زیر را رعایت کنید تا بتوانید نهایت لذت را از آن ببرید:

  • از لحاظ روحی و جسمی، خود را برای یک تجربۀ هیجان‌انگیز و سرشار از آدرنالین برای 1 ساعت آماده کنید.
  • لباس ساده و راحتی بپوشید تا هم هوا به خوبی در آن جریان پیدا کند، هم جلوی انعطاف‌پذیری بدنتان را نگیرد و بتوانید حرکات مختلفی را حین حرکت انجام بدهید و به موانع احتمالی برخورد نکنید.
  • کفش ورزشی و مناسب فضای جنگل و طبیعت بپوشید.
  • برای ثبت‌کردن تجربۀ بی‌نظیر خود می‌توانید به تجهیزاتتان، دوربین کوچکی نصب کنید یا از گزینۀ موبایل و ابزار سلفی استفاده کنید.
  • از حمل هرگونه وسیلۀ قیمتی یا مهم مثل پول، کارت بانکی و ایرپاد، یا وسایل و اکسسورهای شل و افتادنی مثل عینک و… پرهیز کنید و آن‌ها را در قفسه‌های امنی که به این منظور در نظر گرفته‌اند، قرار دهید و با خود نبرید.
  • در پوشیدن و استفاده از تجهیزات لازم و یادگیری آموزش‌های پرسنل و راهنمایان، همکاری کامل داشته باشید.

دیگر امکانات زیپ لاین پوکت در تایلند چیست؟

زیپ لاین، تنها جاذبۀ گردشگری این پارک نیست و بخش‌های دیگری هم دارد و امکانات متنوعی برای شما عزیزان در نظر گرفته‌ شده است تا از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه معرفی مختصری از آن‌ها ارائه خواهیم کرد:

سکوهای چوبی

مجموعۀ تفریحی زیپ لاین پوکت، در کنار تفریح اصلی‌اش، 15 سکوی چوبی دارد که درواقع همان ایستگاه‌های زیپ لاین هستند و با فاصلۀ 400 متر از همدیگر بنا شده‌اند. این سکوها بالای درختان قرار گرفته‌اند و پلکان مارپیچی برای رفت‌وآمد دارند که با توجه به ضخامت درختان هر ایستگاه، ابعاد آن‌ها متفاوت است.

بانجی جامپینگ

از تفریحات هیجان‌انگیز دیگری که در این پارک وجود دارد، بانجی جامپینگ است که محل انجام آن ایستگاه‌ها و سکوهای چوبی هستند. ارتفاع بانجی جامپینگ در همۀ ایستگاه‌ها یکسان نیست و از 10 تا 30 متر متغیر است و شما می‌توانید با توجه به علاقه‌تان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

بانجی جامپینگ تایلند

مسیرهای پیاده‌روی

علاوه‌بر تفریحات متنوع و آدرنالین‌زا، می‌توانید فعالیت‌های آرامی نیز در مجموعۀ زیپ لاین پوکت داشته باشید. یکی از آن‌ها، پیاده‌روی در مسیرها و پلکان‌های چوبی و راه‌های جنگلی و قدم‌زدن میان انبوه درختان است که می‌تواند تجربه‌ای بسیار آرامش‌بخش و تماشایی باشد.

تخته‌سواری

تابه‌حال اسم تخته‌سواری به گوشتان خورده است؟ تخته‌سواری یکی دیگر از تفریحات مجموعۀ زیپ لاین در تایلند است. اگر از آن دسته افرادی هستید که از زیپ لاین و بانجی جامپینگ و فعالیت‌های مشابه می‌ترسید، تخته‌سواری گزینۀ مناسب‌تری برای شماست.

این تخته‌ها بر فراز درختان قرار دارند و ظرفیت‌شان 1 تا 4 نفر است. شما می‌توانید بعد از پوشیدن کلاه ایمنی سوار تخته شوید، به میلۀ وسط آن تکیه کنید و سپس تخته به حرکت در می‌آید و شما را از سویی به سوی دیگر خواهد برد. این تخته‌ها امنیت کامل دارند و از این نظر جای نگرانی نیست.

رستوران و فروشگاه

علاوه‌بر تفریحات و امکانات فوق، رستوران سنتی و جنگلی نیز در این پارک وجود دارد که در آن انواع غذاها و نوشیدنی‌های محلی سرو می‌شود و می‌توانید برای 3 وعدۀ صبحانه، ناهار و شام به آن مراجعه کنید. همچنین برای خرید سوغاتی و… می‌توانید به فروشگاه آنجا بروید و از سایر امکاناتی که وجود دارد مثل سرویس بهداشتی، رختکن و… استفاده کنید.

آیا زیپ لاین پوکت تنها زیپ لاین در تایلند است؟

زیپ لاین در تایلند فقط مختص شهر پوکت نیست و در شهرهای دیگری نیز این ورزش مفرح و هیجان‌انگیز وجود دارد. زیپ لاین پاتایا و زیپ لاین چیانگ مای 2 نمونۀ دیگر هستند که اولی بر فراز جنگل‌های گیبون پاتایا و دومی میان جنگل‌های کوهستانی چیانگ مای حرکت می‌کند. اگر خواهان تجربۀ این زیپ لاین‌های جذاب و بی‌تکرارید، فقط کافی است ویزای توریستی تایلند را بگیرید و خودتان را به یک سفر ماجراجویانه و هیجان‌انگیز دعوت کنید.

سخن پایانی
زیپ لاین در تایلند بازی و ورزشی هیجان‌انگیز و کم‌نظیر است که نه‌تنها تایلندی‌ها، بلکه اغلب توریست‌هایی که به این کشور می‌روند نیز خواهان تجربۀ آن هستند. حرکت میان جنگل‌های انبوه این کشور و استفاده از امکانات مجموعه‌های جذابی مثل زیپ لاین پوکت، چیزی نیست که بتوان از خیر آن گذشت. برای شرکت در این فعالیت ورزشی و تکرارنشدنی لازم است افراد واجد شرایط لازم باشند و قوانین وضع‌شده را رعایت کنند.
منابع

https://www.ticket2attraction.com/blogs/zipline-thailand/

https://www.tripadvisor.com/Attractions-g293915-Activities-c61-t245-Thailand.html

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *