شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای مقاطع مختلف

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا متفاوت ارزیابی شده است. همینطور افراد باید قوانین دانشگاه ایالت های مختلف در راستای شرایط سنی را بدانند. کارشناسان گردشگری ویزافوری می توانند اطلاعات دقیق و جدید مربوط به هر یک از دانشگاه های این کشور را در اختیار شما قرار دهند.

در صورتی که قصد دارید فرزندان خود را برای تحصیل در مدرسه به کشور آمریکا اعزام نمایید بهتر است در ابتدا شرایط سنی ایده آل برای پذیرش را بدانید و در صورت وجود گپ تحصیلی زیاد بهترین روش های توجیه آن را انتخاب کرده و شانس پذیرش را دو برابر کنید.

ضرورت شرایط سنی برای تحصیل در آمریکا

ضرورت شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای بسیاری از متقاضیان موضوع جالبی به نظر نمی رسد. در واقع افراد معتقد هستند که شرایط علمی غنی مهمتر از شرایط سنی است. حقیقت این است در نظام آموزشی آمریکا حساسیت بر روی شرایط سنی به دلیل آمادگی بهتر ذهن در فراگیری مهارت ها است. البته که تجربه کاری و تحصیلی فاکتورهای مهمتری محسوب می شوند.

در این کشور دانشگاه های پزشکی، حقوق و مهندسی محدودیت سنی در نظر گرفته اند و شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای این رشته ها بسیار مهم است. به عنوان مثال شما برای ورود به برنامه های پزشکی باید در نهایت 35 سال سن داشته باشید البته این موضوع در برخی از دانشگاه های آمریکا دیده می شود.

برای اینکه اطلاعات دقیقی از شرایط سنی تحصیل در انواع دانشگاه های آمریکا داشته باشید می توانید با مشاوران ویزافوری ارتباط بگیرید. قوانین مشخصی برای بیشترین سن پذیرش تحصیلی در هر مقطع در نظر گرفته شده است که با رعایت آن شانس شما برای پذیرش بیشتر می شود.

ضرورت شرایط سنی برای تحصیل در آمریکا

شرایط سنی تحصیل در مدارس آمریکا

شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای پایه اول تا دبیرستان تفاوت هایی دارد. دانش آموز برای ورود به پایه اول دبستان باید حداقل 5 سال سن داشته باشد یعنی افراد کمتر از 5 سال اجازه ورود به مدارس آمریکا را ندارند. به همین ترتیب برای ورود به پایه های بعدی باید حداقل یک سال بیشتر محاسبه شود. از سوی دیگر شرایط سنی تحصیل در هر یک از ایالت های آمریکا متفاوت است.

شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای کودکان نیز مهم است. به طور کلی کودکان در آمریکا باید تحصیل خود را از سن 4 الی 6 سالگی آغاز نمایند. دو دوره تحصیلی در این کشور در نظر گرفته شده است به طوری که 6 سال برای ابتدایی و 6 سال برای متوسطه خواهد بود. دانش آموزان پس از پشت سر گذاشتن 12 سال تحصیلی می توانند مدرک دیپلم اخذ نمایند. تحصیل در دوره دبیرستان بین 16 الی 18 سالگی در نظر گرفته شده است.

محدودیت سنی برای مدارس در آمریکا از 4 الی 18 سالگی اعلام شده است. در این کشور تحصیلات تا سن 18 سالگی اجباری خواهد بود. معمولاً از 3 الی 5 سال برای مهدکودک در نظر گرفته می شود. پیش دبستانی شامل افراد با سن 5 الی 6 سال است. دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در مدارس این کشور باید قیم قانونی داشته باشند و یا در مدارس شبانه روزی تحصیل نمایند.

پیشنهاد مطالعه : سیستم آموزشی آمریکا

شرایط سنی تحصیل کارشناسی در آمریکا

شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای مقطع کارشناسی با سخت گیری زیادی همراه نیست. یک سری رشته ها مانند پزشکی و حقوق، شرایط خاص خود را دارند. برای برخی از رشته ها نیاز است تا برنامه های آموزشی در دبیرستان تمام شود و یا شخص حتما سن مجاز داشته باشد. در دانشگاه های مختلف آمریکا نیاز است تا شخص فارغ التحصیل از دبیرستان باشد.

برخی از دانشگاه ها نیز مهارت های خاص، سوابق تحصیلی و تجربه کاری را مد نظر قرار می دهند. در یک سری از ایالت های آمریکا شرایط سنی حداقل 18 سال برای ورود به مقطع لیسانس در نظر گرفته شده است.

در یک بررسی کلی مشخص شده است که حداقل شرایط سنی برای ورود به کارشناسی در آمریکا 17 سال است و در نهایت نیز حداکثر سن افراد 25 سال اعلام شده است. در صورتی که افراد گپ تحصیلی زیادی داشته باشند شانس پذیرش آنها کمتر خواهد بود و نیاز است این موضوع بررسی شود.

شرایط سنی تحصیل کارشناسی در آمریکا

پیشنهاد مطالعه : شرایط تحصیل کارشناسی در آمریکا

شرایط سنی تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای مقطع کارشناسی ارشد بسیار متفاوت است. در صورتی که فرد بخواهد به صورت مستقیم وارد برنامه کارشناسی ارشد شود باید حداقل 21 سال سن داشته باشد. یک سری از دانشگاه های آمریکا برای زیر 21 سال نیز شرایط خاصی در نظر گرفته اند.

در واقع قانون به این صورت است که داوطلب به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد به مدت یک سال در دانشگاه دیگر درس بخواند و پس از آن به برنامه کارشناسی ارشد ورود نماید. نیاز به بررسی نوع برنامه و دانشگاه مورد نظر خواهد بود.

برای ورود به برنامه کارشناسی ارشد شخص باید مدرک کارشناسی داشته باشد. در یک بررسی کلی متقاضی برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد باید حداقل 22 سال سن داشته باشد. هنوز رقم دقیقی برای حداکثر سن ورود به مقطع کارشناسی ارشد دیده نمی شود اما بررسی ها نشان داده است که افراد بهتر است در نهایت تا 30 الی 32 سال اقدام به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا داشته باشند.

شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای مقطع کارشناسی ارشد به نسبت کارشناسی با سخت گیری کمتری همراه است اما از یاد نبرید که اگر شرایط سنی شما مجاز نیست باید رزومه قوی برای ورود به این مقطع داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت آمریکا 

شرایط سنی تحصیل دکترا در آمریکا

چیزی به عنوان شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای مقطع دکترا به ندرت دیده می شود. برای ورود به این مقطع، شرکت در آزمون های GRE و TOFEL بسیار پر اهمیت است. خوشبختانه ورود به این آزمون ها شرایط سنی خاصی ندارد و افراد هر زمانی که آماده هستند می توانند آزمون ها را پشت سر قرار دهند. ب

رخی از دانشگاه ها می بایست درخواست نمایند که متقاضی برای ورود به برنامه دکترا باید حداقل 24 سال سن داشته باشد. همینطور برخی از دانشگاه ها نیز ممکن است از متقاضیان بخواهند تا پیش از شروع برنامه دکترا تجربه کاری حرفه ای نیز کسب کنند. شرایط هر دانشگاه به نسبت دانشگاه دیگر برای ورود به مقطع دکترا متفاوت است.

معمولاً متقاضیانی که تا 40 سالگی اقدام برای ورود به دکترا می کنند شانس پذیرش بیشتری دارند. در صورتی که گپ تحصیلی شما زیاد است یعنی مدت زمان طولانی از اخذ مدرک تحصیلی قبلی طی شده، باید دلیل قانع کننده و یا رزومه تحصیلی قوی داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه : شرایط تحصیل دکتری در آمریکا 

شرایط سنی تحصیل در کالج های آمریکا

بسیاری از کالج های آمریکا هیچ شرایط سنی برای ورود در نظر نگرفته اند به طوری که همه افراد بالای 18 سال می توانند در کالج مورد نظر تحصیل کنند. یک سری کالج ها برای ورود به رشته های تحصیلی پزشکی و حقوق و مهندسی شرایط سنی مشخصی در نظر گرفته اند.

شرایط سنی تحصیل در کالج های آمریکا

پیشنهاد مطالعه : ویزای توریستی آمریکا 

شرایط سنی برای اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا

برای اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا باید یک سری شرایط سنی در نظر گرفته شود. برای بورسیه تحصیلی در سطح کارشناسی حداکثر سن قابل قبول بین 18 الی 25 سال اعلام شده است. البته یک سری از دانشگاه ها شرایط سنی متفاوتی اعلام کرده اند.

برای تحصیل در سطح کارشناسی ارشد و دکترا نیز شرایط بورسیه متفاوتی وجود دارد و حداکثر سن قبولی بین 28 الی 30 سال اعلام شده است. در سطح دکترا هم حداکثر سن قابل قبول بین 35 الی 40 سال است.

برای بورسیه تحصیلی علاوه بر شرایط سنی باید سوابق تحصیلی و کاری، رزومه تحصیلی و نمرات درسی نیز مدنظر قرار بگیرند. بورسیه تحصیل رایگان نیز در آمریکا وجود دارد که می بایست به طور دقیق بررسی شود.

پیشنهاد مطالعه : شرایط، ضوابط و انواع بورسیه تحصیلی آمریکا

تاثیر محدودیت سنی در اخذ بورسیه های آمریکا

شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای بورسیه بسیار مهم است. در صورتی که شما دانش آموز دوره دبیرستان و یا دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی هستید باز هم شانس پذیرش برای بورسیه تحصیلی خواهید داشت. برای دریافت بورسیه، دانشجویان باید شرایط اولیه را در نظر بگیرند. معمولاً افراد پایین تر از 30 سال شانس خوبی برای دریافت ویزای تحصیلی دارند.

در صورتی که شرایط سنی تحصیل در آمریکا ندارید می بایست یک سری موارد را بیشتر رعایت کنید. مثلاً ثابت کنید که در حال یادگیری زبان هستید و یا مشغول به کاری بودید که سبب تجربه کاری بیشتر برای شما شده است. بورسیه تحصیلی برای کسانی که رزومه خوبی دارند یک انتخاب عالی محسوب می شود بنابراین ناامید نباشید و سعی کنید همه جوانب را بسنجید.

شرایط سنی ایده آل برای تحصیل در آمریکا

بهترین شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای مقطع لیسانس 17 الی 18 سال است. برای ورود به مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد بهتر است بین 23 الی 28 سال باشید در نهایت تا 30 سال قابل قبول خواهد بود. برای مقطع دکترا نیز شرایط سنی دیده نمی شود اما بهتر است افراد کمتر از 40 سال باشند.

بهترین شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای پزشکی متفاوت از سایر رشته ها است. معمولاً متقاضیان مجاز هستند 2 الی 3 سال گپ تحصیلی بین هر مقطع داشته باشند. شخص باید پس از پذیرش از دانشگاه های آمریکا اقدام برای تحصیل در مقطع کارشناسی علوم پایه نماید و سپس برای پزشکی اقدام کند.

شرایط پذیرش پزشکی در این کشور رقابتی شده است و افراد باید همه موارد را رعایت کنند بنابراین توصیه مشاوران ویزافوری را جدی بگیرید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *