شرایط تحصیل کارشناسی در آمریکا ۲۰۲۳

آخرین بروزرسانی : تیر ۱۴۰۲

برای تحصیل کارشناسی در آمریکا نیاز به تنظیم مدارک، بررسی تمکن مالی، ارزیابی شرایط تحصیلی و همینطور مشخص کردن بهترین رشته ها و دانشگاه ها خواهید داشت. موسسه مهاجرتی ویزا فوری به شما کمک می کند که علاوه بر اطلاعات اولیه از جدیدترین بورسیه های تحصیلی دوره کارشناسی این کشور نیز مطلع شوید.

مزیت های تحصیل کارشناسی در آمریکا

سیستم آموزشی برای تحصیل کارشناسی در آمریکا بسیار انعطاف پذیر است به طوری که شما می توانید بدون عجله رشته تحصیلی مورد نظر را انتخاب کنید. سیستم پشتیبانی درجه یک از دانشجویان بین المللی صورت می گیرد به طوری که یک سری آموزش های منظم ارائه می شوند که جنبه مهارت آموزی دارد.

تنوع فرهنگی در این کشور بالا بوده و این موضوع سبب می شود که هیچ تبعیض نژادی وجود نداشته باشد. با تحصیل مقطع کارشناسی در آمریکا می توانید شرایط خوبی برای بورسیه دوره های بالاتر فراهم سازید.

مزیت های تحصیل کارشناسی در آمریکا

شرایط لازم تحصیل کارشناسی در آمریکا

این شرایط شامل موارد زیر می باشد:

  • برای اخذ پذیرش تحصیل لیسانس در آمریکا، دانش آموز می بایست دوره تحصیلات 12 ساله خود در مقطع دیپلم را به پایان رسانده باشد.
  • طول دوره تحصیل کارشناسی معمولاً 4 سال است اما برخی از رشته ها برای 3 سال هم برنامه ریزی کرده اند.
  • تحصیل در این کشور برای مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است.
  • متقاضیان تحصیل می بایست نمره 6 الی 6 و نیم در آزمون آیلتس کسب کرده باشند.
  • همینطور حداقل نمره 80 در آزمون تافل هم مورد نیاز است.

تاریخ شروع هر ترم تحصیل کارشناسی در آمریکا

در آمریکا سه ترم تحصیلی وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  1. بیشترین میزان پذیرش دانشجو مربوط به ترم پاییز است و اکثر برنامه های تحصیلی نیز در این ترم ارائه می شود. البته که کمک هزینه های مالی نیز برای ترم پاییز بیشتر است.
  2. ترم بهار کمترین میزان پذیرش در دانشگاه ها را دارد. کمک های مالی در این ترم محدود است.
  3. ترم تابستان بیشتر برای کالج ها مناسب است و دانشجویان می توانند دوره های زبان و پیش نیاز تحصیلی را تکمیل نمایند.

مدارک مورد نیاز تحصیل کارشناسی در آمریکا

شما برای تحصیل در هر مقطع دانشگاهی باید یک سری مدارک آماده نمایید. مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی نیز اهمیت زیادی دارد. در واقع شما مدارک لازم را به دانشگاه مورد نظر ارائه می دهید و منتظر جواب خواهید بود. پس از اخذ پذیرش، مدرک مورد نظر به همراه نامه پذیرش تحصیلی می بایست به سفارت آمریکا ارائه شود.

  • متقاضی می بایست دیپلم 12 ساله از دبیرستان داشته باشد.
  • سوابق تحصیلی متقاضی به همراه ریز نمرات بسیار مهم است.
  • در صورت وجود بهتر است توصیه نامه نیز داشته باشید این مدرک کمک می کند تا پذیرش آسانتر شود.
  • متقاضی می بایست در آزمون sat و act شرکت کرده باشد و نمره های کسب شده نیز ارائه شود.
  • نتایج آزمون تافل یا دیگر آزمون های مربوط به زبان انگلیسی نیز می بایست در نظر گرفته شود.
  • هزینه های درخواست پذیرش نیز بین 40 الی 100 دلار خواهد بود.

مدارک مورد نیاز تحصیل کارشناسی در آمریکا

اقدامات لازم پذیرش تحصیل کارشناسی در آمریکا

برای اخذ پذیرش تحصیل کارشناسی در آمریکا در ابتدا باید مدارک دوره دبیرستان و دیپلم تنظیم شود. سپس یک سری مدارک شناسایی و تمکن مالی مدنظر است. با ارائه درخواست به دانشگاه و شرکت در آزمون های مورد نظر به شما اعلام می شود که شرایط پذیرش تحصیلی در این کشور را دارید یا خیر.

بسیار مهم است که بدانید تحصیل مقطع کارشناسی در آمریکا باید به صورت کاملاً حرفه ای صورت بگیرد. افراد باید حداقل نمره آزمون زبان نیز داشته باشند.

 مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در آمریکا

شرکت در آزمون های آیلتس و تافل می تواند شرایط پذیرش تحصیل لیسانس در آمریکا را فراهم سازد.

  • میانگین امتیاز شما در آزمون آیلتس بین 6.5 الی 7 است. هزینه این آزمون نیز 255 دلار است.
  • آزمون تافل نیز نیاز به نمره بین 80 الی 100 دارد و شخص باید 245 دلار دریافت نماید.
  • شما می توانید آزمون SAT را انتخاب کنید. نمره مورد نیاز برای این آزمون نیز بین 1000 الی 1300 در نظر گرفته شده است.
  • آزمون ACT نیز مورد تایید دولت آمریکا است و کسب امتیاز بین 23 الی 30 برای آن ارزیابی می شود.
  • آزمون آیلتس به شکل حضوری برگزار می شود و مدت زمان آن نیز 2 ساعت و 45 دقیقه است. این آزمون بیش از 40 بار در سال برگزار می شود و هیچ محدودیت زمانی برای شرکت در آن وجود ندارد. مقیاس نمره دهی برای این آزمون 9 اعلام شده است.

 

پر مخاطب ترین رشته های تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا

از محبوب ترین رشته ای تحصیلی در مقطع کارشناسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رشته مدیریت بازرگانی:

یکی از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی کارشناسی، مدیریت بازرگانی است. این رشته آینده شغلی بی نظیری در آمریکا دارد. تعداد دانشگاه هایی که برای این رشته رتبه بندی شده اند نیز مناسب است. در این کشور 5 مدرسه بازرگانی آمریکا وجود دارد.

رشته مهندسی:

مجموعه رشته های مهندسی در آمریکا در لیست بهترین رشته های پولساز قرار گرفته است. در این کشور کالج های مهندسی مختلفی وجود دارد که در رتبه بندی 10 موسسه برتر توسط QS قرار دارد. مثلاً در دانشگاه ماساچوست سیستم تحصیل برای مهندسی به بهترین شکل شناخته می شود.

ریاضیات و علوم کامپیوتر:

بعد از رشته های بازرگانی و مهندسی بیشترین دانشجویان بین المللی مربوط رشته های ریاضیات و علوم کامپیوتر هستند. این رشته تحصیلی بهترین جایگاه شغلی را دارد به طوری که شخص می تواند کارآفرینی نیز داشته باشد.

رشته علوم اجتماعی:

شاخه های اقتصاد به خصوص رشته علوم اجتماعی می تواند یک انتخاب کاملاً پولساز در آمریکا باشد. روزنامه نگاری و مردم شناسی دو شاخه پر متقاضی محسوب می شود. دامنه تحقیقات در خصوص این رشته تحصیلی بسیار وسیع است.

رشته علوم فیزیکی:

زیست شناسی و پزشکی نیز رتبه خوبی در آمریکا کسب کرده است. برای تحصیل دوره پزشکی باید زمان 4 ساله در نظر بگیرید. دقت کنید که ورود به این رشته نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارد و پس از اتمام تحصیل نیز باید در آزمون دیگری شرکت نمایید. به دوره 4 ساله تحصیل پزشکی در آمریکا دوره پری مد گفته می شود.

معرفی دانشگاه های برتر آمریکا در مقطع کارشناسی

تعداد دانشگاه های برتر آمریکا بسیار زیاد است اما در یک بررسی کلی مشخص شده است که در این کشور 87 دانشگاه با رتبه زیر 500 در رده بندی جهانی QS قرار گرفته اند.

موسسه فناوری تکنولوژی ماساچوست:

این موسسه در کمبریج قرار گرفته است. شرایط تحصیل در این دانشگاه بیشتر به صورت تحقیقاتی است. افراد برای پذیرش در این دانشگاه باید آزمون SAT و ACT را پشت سر بگذارند.

 دانشگاه استنفورد:

بسیاری از افرادی که تحصیل مقطع کارشناسی در آمریکا را انتخاب کرده اند علاقه زیادی به دانشگاه استنفورد دارند. این دانشگاه موقعیت تحصیل بی نظیری دارد به طوری که شخص می تواند مسیر تحصیل حرفه ای را پشت سر بگذارد. این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران قرار گرفته است. رشته های بازرگانی، مهندسی، حقوق و پزشکی در این دانشگاه به بهترین شکل فراهم شده است.

دانشگاه هاروارد:

هاروارد یک دانشگاه تحقیقاتی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا محسوب می شود. در این دانشگاه شرایط عالی تحصیل برای رشته علوم انسانی در نظر گرفته شده است. این دانشگاه 12 دانشکده دارد و بزرگترین سیستم کتابخانه ای را شامل شده است.

تحصیل در موسسه فناوری کالیفرنیا و همینطور دانشگاه شیکاگو نیز بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است به طوری که شرایط تحصیل در این دانشگاه ها نیز برای متقاضیان بین المللی به صورت دقیق و اصولی ارزیابی شده است.

شرط معدل برای تحصیل کارشناسی در آمریکا

یکی از شروط مهم برای تحصیل کارشناسی در آمریکا ارائه حداقل معدل لازم خواهد بود. حداقل معدل لازم برای ورود به مقطع کارشناسی 14 اعلام شده است. دقت کنید که تنها داشتن معدل کفایت نمی کند و شخص باید نمره 6 در آزمون آیلتس را کسب کرده باشد.

برای تبدیل کردن معدل ایرانی به آمریکایی به منظور پذیرش در دانشگاه های آمریکا، راه مستقیم وجود ندارد. یک محدوده نمرات مشخص شده است که بر همان اساس شرایطی در نظر گرفته می شود. مثلاً نمره 16 الی 20 در سطح A و نمره 14 الی 15.99 در سطح B قرار گرفته است.

در بیشتر دانشگاه های امریکا حداقل نمره برای تحصیل در آمریکا به منظور پذیرش تحصیلی مقطع لیسانس، 3 یا سطح B اعلام شده است. برای دریافت بورسیه تحصیلی مقطع لیسانس در آمریکا نیاز به حداقل معدل 16 خواهید داشت.

شرایط سنی تحصیل کارشناسی در آمریکا

متقاضی تحصیل مقطع کارشناسی در آمریکا باید در نهایت 22 سال سن داشته باشد. به طور کلی سنین بین 20 الی 22 سال شانس بیشتری در پذیرش دوره کارشناسی دارند. تحت یک سری شرایط بسیار سختگیرانه، گپ تحصیلی نیز پذیرفته می شود.

ویزای همراه دانشجویی در مقطع کارشناسی آمریکا

ویزای همراه دانشجویی برای تحصیل لیسانس در آمریکا تنها به همسر و فرزند متقاضی اصلی تعلق می گیرد بنابراین نیاز است ثابت شود که متقاضی اصلی مدارک قانونی برای اثبات رابطه همسر و فرزندی دارد. از سوی دیگر نیاز است تا متقاضی اصلی همه هزینه های مرتبط با درخواست ویزا را متقبل شود بنابراین تضمین تمکن مالی نیز بسیار مهم است.

متقاضی و همراهان او می بایست مدارک شناسایی لازم را ارائه دهند که شامل شناسنامه عکس دار و … است. همینطور نیاز به پشت سر گذاشتن معاینات پزشکی برای همراهان متقاضی خواهد بود. مدارک پزشکی می بایست به دولت آمریکا ارائه شود.

نداشتن سابقه کیفری بسیار مهم است. افرادی که سابقه کیفری دارند نمی توانند در آمریکا تحصیل نمایند و حتی ویزای همراه نیز به آنها ارائه نمی شود. متقاضی اصلی می بایست شرایط مالی و اقتصادی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی همراهان خود در آمریکا را داشته باشد.

لازم است متقاضی اصلی یک سری منابع مالی معتبر برای این کار ارزیابی کند. متقاضی و همراهان او می بایست یک سری مدارک مرتبط با تمکن مالی را به مراجع ذیربط ارائه دهند. داشتن پاسپورت برای متقاضی و همراهان الزامی است. متقاضی می بایست برگه های مرتبط با درخواست ویزا همراه را در کنار هزینه های درخواست به سفارت تسلیم نماید.

یک سری محدودیت ها نیز برای ویزای همراه وجود دارد. گرفتن ویزا همراه برای نامزد متقاضی اصلی بسیار دشوار است. شرایط اخذ ویزای همراه برای فرزندانی که بالای 21 سال هستند و یا متاهل هستند نیز امکانپذیر نیست. همراه متقاضی اصلی اجازه تحصیل در دانشگاه های آمریکا را ندارد.

بورسیه های تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا

در مورد بورسیه های تحصیلی مقطع کارشناسی بسیار سوال شده است. بورسیه تحصیلی نوعی کمک هزینه تحصیل محسوب می شود به طوری که بخشی از هزینه های تحصیلی شما توسط دولت آمریکا پوشش داده می شود.

میزان بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی به نسبت سایر دوره ها کمتر است. برای دریافت بورسیه نیاز به مدرک زبان بین المللی آیلتس یا تافل به همراه کسب نمره مورد نظر از دانشگاه مقصد دارید. کسانی که در آزمون های SAT و GRE شرکت کرده اند نیز شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا خواهند دارند.

دانشگاه کلارک بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی در نظر گرفته است. همینطور دانشگاه اورگان نیز هر ساله بیش از یک میلیون دلار کمک مالی و بورسیه تحصیلی در نظر می گیرد. در دانشگاه میشیگان تعداد محدودی بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. بورسیه های تحصیلی کامل 4 ساله در دانشگاه وسلیان دیده می شود.

در این دانشگاه به 11 دانشجوی استثنایی آسیایی نیز بر اساس مدارک و نیازهای مالی بورسیه داده می شود. برای اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور باید رزومه خوبی داشته باشید و شرایط علمی شما نیز مورد تایید قرار بگیرد. دقت کنید که بورسیه تحصیلی کارشناسی در این کشور با سختگیری همراه است.

هزینه های تحصیل کارشناسی در آمریکا

برای تحصیل کارشناسی در کشور آمریکا ملزم به پرداخت شهریه خواهید بود. البته میزان شهریه بر اساس نوع رشته تحصیلی مشخص می شود. فرض کنید شما تحصیل در موسسه فناوری تکنولوژی ماساچوست را انتخاب کرده اید. شهریه سالانه در این موسسه در حدود 57590 دلار اعلام شده است.

کسانی که دانشگاه هاروارد را انتخاب می کنند باید حداقل 52659 دلار در نظر بگیرند. دقت کنید که برای تحصیل در دانشگاه شیکاگو به دلیل موقعیت تحصیلی بهتر هزینه 61000 دلار در نظر گرفته شده است.

به طور کلی هزینه های تحصیل کارشناسی بر اساس دانشگاه و رشته تحصیلی مشخص می شود و معمولاً دولت آمریکا تعرفه اصلی شهریه را در ابتدا مشخص می شود. البته شرایط پرداخت مرحله ای برای شهریه ها فراهم است.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *