بهترین هتل های چین برای گردشگران

آخرین بروزرسانی : می 2024

پس‌از انزوای شدیدی که چین به‌دلیل تأثیرات کووید-19 با آن روبه‌رو شد، اکنون این کشور دوباره به تجارت بازگشته است و گزارش‌ها، رشد مثبت در فعالیت ساخت‌وساز هتل و همچنین بهبود نرخ اشغال در این کشور را نشان می‌دهند که نتیجۀ افزایش اقامت، سفرهای داخلی، تجاری و تفریحی و کاهش محدودیت‌ها پس‌از وقفۀ دو ساله است؛ بنابراین ازآنجاکه تجارت دوباره شروع شده است و گردشگران به این کشور باعظمت بازگشته‌اند، اکنون زمان آن است که فهرستی از بهترین هتل های چین برای گشت‌وگذار در این کشور را تهیه کنید.

چین به‌خاطر عظمتش در ساختمان‌سازی و طراحی‌های مدرن و سنتی‌اش، معماری را به مرزهای جدید می‌برد. با درنظرگرفتن این موضوع، ما منحصربه‌فردترین هتل‌های این کشور را شناسایی کرده‌ایم که مطمئناً باعث تعجب شما می‌شوند؛ پس بیایید با معرفی بهترین هتل های چین، شما را شگفت‌زده کنیم.

بهترین هتل های چین کدامند؟

با راهنمای دقیق ما، برای رزرو هتل در چین می‌توانید در زیباترین هتل‌های این کشور اقامت داشته باشید. با قدمت تاریخ، هنر و فرهنگ بیش‌از 4 هزار ساله، جای تعجب نیست که چین جایگاه برخی از زیباترین هتل‌های جهان باشد؛ از اقامتگاه‌های فوق‌مدرن در شانگهای باند گرفته تا هتل‌های نوساز عالی در حومه شهر یانگژو و گویلین. در این مقاله ما مجموعه بهترین هتل های چین را برای شما گلچین کرده‌ایم:

هتل بولگاری شانگهای

شروع فهرست ما از زیباترین هتل‌های چین، هتل بولگاری شانگهای است که برخی افراد آن را به‌عنوان بهترین هتل چین می‌شناسند. این هتل که توسط معماران مشهور ایتالیایی (Antonio Citterio Patricia Viel) طراحی شده است، ترکیبی مجلل از شانگهای سنتی و جدید را به‌نمایش می‌گذارد.

هتل بولگاری شانگهای

طرح بلندپروازانه ترکیب ساختمان بازسازی شدۀ اتاق بازرگانی شانگهای با یک برج مدرن 48 طبقه، هتل بولگاری شانگهای را به یکی از منحصربه‌فردترین سازه‌های شهر تبدیل کرده است. علاوه‌براین، باغ‌های خصوصی سرسبز با سبک ایتالیایی، اطراف هتل را احاطه کرده‌اند.

فضای داخلی این هتل ترکیبی شیک از سبک کلاسیک بولگاری و سبک چینی معاصر است. در نهایت، هتل بولگاری شانگهای، اقامتگاهی عالی برای دوستداران معماری سنتی و تاریخ چین است.

VUE Hotel Houhai پکن

برای معرفی بهترین هتل‌های پکن، سخت است که در همان ابتدای کار، نامی از VUE نبریم! هتل VUE Houhai Beijing که توسط تیم وزارت طراحی ایجاد شده است، یک تغییر دراماتیک و مدرن در ساختار سنتی چینی را به‌نمایش می‌گذارد.

ساختمان تاریخی این هتل که در سال 1950 سر به آسمان کشیده بود، اکنون به‌طور کامل بازسازی شده است؛ اما جزئیات کلیدی معماری آن حفظ شده است تا گذشتۀ غنی این هتل را برجسته کند. این هتل 80 اتاقه دارای یک استخر سرپوشیده زیبا و مرکز تناسب اندام است.

اینستالیشن‌های هنری نیز در سراسر هتل پراکنده شده‌اند که اغلب شمایلی رنگارنگ و زنده دارند و حاوی چهره‌های حیوانی دوستانه در حالت‌هایی شبیه به انسان هستند. علاوه‌براین، خطوط هندسی دقیق، متریال لوکس و نقش برجسته‌های طلایی، هتلی که واقعاً یکی از زیباترین طراحی‌های چینی است را در خاطر توریست‌ها تا ابد زنده نگه می‌دارند.

Tsingpu Yangzhou Retreat

Tsingpu Yangzhou Retreat که توسط Neri & Hu طراحی شده است، نمونه‌ای برجسته از کانسپت «طراحی برای تغییر کاربری» است. زمانی این سایت، مجموعه‌ای از ساختمان‌های بتنی متروک بود؛ اما امروزه این هتل به یکی از جالب‌ترین و بهترین هتل های چین تبدیل شده است.

 

هتل Tsingpu Yangzhou Retreat

البته دیوارهای آجری و نمای بتنی هنوز هم بر ساختمان این هتل سلطنت می‌کنند. نورگیرها، استفادۀ هوشمندانه از مواد تیره و پاستلی و همچنین پارچه‌های مجلل به لطافت درون هتل می‌افزایند. یک فضای نمایشگاهی، تئاتر و رستوران، ساختمان‌های انبار سابق را در کنار 20 اتاق صمیمی اشغال کرده‌اند. علاوه‌براین، از فاصلۀ دور، سقف کوتاه هتل، آن را در میان مناظر اطراف تقریباً نامرئی می‌کند. این هتل در شهر Yangzhou قرار دارد.

Alila Yangshuo Guilin

یکی از زیباترین هتل‌های چین، هتل Alila Yangshuo Guilin است. این هتل در پس‌زمینه کوه‌های دیدنی karst در گویلین واقع شده است. در واقع، جمعی از بزرگ‌ترین معماران چینی، کارخانه قند سابق را به این هتل مجلل تبدیل کرده‌اند.

در مرکز این مجموعه، یک میدان و استخر بسیار‌تروتمیز قرار دارد که ساختمان هتل در اطراف آن گسترده شده‌اند. تأکید بر ترکیب سنت و مدرنیتۀ چینی، همراه با عناصر صنعتی در طراحی این هتل وجود دارند. در داخل، اتاق‌ها کاملاً مینیمالیستی هستند و امکان درک کامل چشم‌انداز خیره‌کنندۀ اطراف را فراهم می‌کنند.

هتل Puxuan پکن

این هتل در یک موقعیت ایدئال در کنار یک هوتونگ (یک کوچه باریک در یک منطقه مسکونی سنتی) قرار گرفته است و ترکیبی دوگانه از سنت و مدرنیته را با استایلی متمایز به شما ارائه می‌دهد. این هتل، بیش‌از 100 اتاق و سوئیت دارد که برخی از آن‌ها منظره‌ای باشکوه از شهر ممنوعه و موزه کاخ ملی دارند.

درحالی‌که سمت دیگر هتل به موزه هنر ملی چین دید دارد. این هتل، دارای سیستم چک‌این (check-in) ۲۴ساعته است؛ به این معنی که شما می‌توانید بدون توجه به ساعت، وارد آن یا از آن خارج شوید که بسیار توریست‌پسند است.

همچنین دو رستوران ویژه در این هتل وجود دارد که غذاهای فرانسوی متفاوت و غذاهای کلاسیک کانتونی سرو می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید طبق سلیقه خود آن‌ها را امتحان کنید.

هتل Puxuan پکن

سرزمین عجایب بین قاره‌ای شانگهای

یکی از شگفت انگیز‌ترین و بهترین هتل های چین، Intercontinental Shanghai Wonderland است که حداقل 17 طبقه از 19 طبقۀ آن در زیرِ زمین قرار گرفته است به‌طوری که دو طبقۀ آن زیر آب است. این هتل در حدود 30 کیلومتری فرودگاه هونگ کیائو قرار دارد و از دل یک معدن متروک ساخته شده است.

«سرزمین عجایب بین قاره‌ای شانگهای» توسط مارتین جوچمن و استودیوی او یعنی Jade + QA، متشکل از 337 اتاق مهمان طراحی شد و ساخت آن بیش‌از 10 سال طول کشید. این هتل، حال‌وهوای فیلم‌های فانتزی را برای مشتریانش تداعی می‌کند و با تمام رمز و راز تاریکی که به‌نمایش می‌گذارد، جذاب‌ترین فضای داخلی را در کل چین و حتی شاید کل دنیا به در اختیار دارد.

هتل قلعۀ دالیان

این قلعۀ باواریایی در چین، کارتون‌های دیزنی را در دنیای واقعی به‌نمایش می‌گذارد. هتل قلعۀ دالیان دارای ۲۹۲ اتاق است که همین چند سال پیش در شهر دالیان افتتاح شد؛ یعنی خیلی از توریست‌ها از وجود این بنای شگفت‌انگیز مطلع نیستند. این هتل، رنگین کمانی از تجربیات جهانی را در زیر یک سقف چینی ارائه می‌دهد.

شما تأثیراتی از اروپا، استرالیا و ژاپن در هتل قلعۀ دالیان خواهید دید که با معماری چینی به‌عنوان یک پناهگاه فرهنگی ترکیب شده‌اند. همراه با مردم محلی، این ملک خیره‌کننده، موردعلاقۀ اینستاگرامرها و یوتیوبرها از نقاط مختلف جهان نیز هست.

هتل قلعۀ دالیان

هتل Eclat پکن

این هتل پنج ستاره در مجموعه نمادین پارک ویو گرین در چائویانگ واقع شده است. این هتل، بخشی از یک بنای دو میلیون فوت مربعی است که به لطف طراحی منحصربه‌فرد و ویژگی‌های دوستدار محیط‌زیستش، جایگاه ویژه‌ای را در شهر ایجاد کرده است.

این هتل دارای 100 اتاقِ کاملاً لوکس است؛ یعنی آن‌قدر جذاب است که روزی، لیدی گاگا آن را به‌عنوان مکانی برای یکی از جشن‌های تولدش انتخاب کرده بود. تم‌های درون آن عجیب و درعین‌حال جذاب هستند، به‌طوری که دارث ویدر، باربی، هری پاتر و نیمه‌شب در پاریس واقعاً نمی‌توانند شما را تحت تأثیر قرار ندهند.

استراحتگاه چشمۀ آب گرم شرایتون هوژو

استراحتگاه چشمۀ آب گرم Sheraton Huzhou به‌شکل استوانه‌ای بیرون از آب است و به «شهر ابریشم باستانی» حالتی معاصر می‌دهد. این هتل 83 سوئیت و 38 ویلا دارد که همگی بالکن خصوصی دارند و دارای نور طبیعی فراوان و چشم‌اندازی به دریاچه تایهو هستند.

Commune کنار دیوار بزرگ، پکن

در کنار دیوار بزرگ چین، یک اقامتگاه مجلل وجود دارد که قبلاً هرگز آن را ندیده‌اید یا درباره آن نشنیده‌اید. Commune در ابتدا توسط زوج سازندۀ املاک و مستغلات چینی، یعنی Pan Shiyi و Zhang Xin طراحی شد و 12 مغز معماری آسیایی در طراحی این ملک نقش داشته‌اند.

Commune کنار دیوار بزرگ، پکن

«کمون» اکنون توسط Hyatt مدیریت و اداره می‌شود. این استراحتگاه دارای دو بخش، درۀ درخت گردو و درۀ سنگی است که دارای انواع ویلاهای مختلف هستند: خانه چمدان طراحی‌شده توسط گری چانگ ساکن هنگ کنگ، خانه Cantilever توسط آنتونیو اوچوا ساکن چین، و خانه دیوار بامبو توسط معمار ژاپنی، کنگو کوما.

هتل The Opposite House پکن

هتل The Opposite House در وسط منطقه شلوغ مرکز شهر پکن واقع شده است؛ به این معنی که در یک موقعیت عالی برای لذت‌بردن از امکانات شهر قرار دارد. خدمات کرایه ماشین یا تاکسی این هتل بسیار خوب است؛ بنابراین می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید، به‌راحتی در مکان‌های دیدنی اطراف مانند کاخ Yonghe، شهر ممنوعه یا خیابان Wangfujing گشت‌وگذار کنید. علاوه‌براین، نمای بیرونی شیشه‌ای سبزرنگ هتل، حس آرامش قدرتمندی را به شما می‌دهد و دکوراسیون گرم اتاق‌ها، حس آرامش همراه با آسایش بالا را به شما القا می‌کند.

اگر نمی‌خواهید از هتل بیرون بروید؛ اما می‌خواهید زمانتان را به بهترین نحو ممکن بگذرانید، می‌توانید در برخی از مهمانی‌های هنری معمولی یا نمایشگاه‌های هنری که توسط هتل برگزار می‌شود شرکت کنید و همچنین مرکز تناسب اندام، اسپا یا فعالیت‌های یوگا را امتحان کنید. اگر نمی‌خواهید کار دیگری انجام دهید، سرویس تحویل غذای ۲۴ساعتۀ هتل به شما این امکان را می‌دهد که از تایم خود در هتل لذت ببرید.

برخی از تاریخی‌ترین هتل‌های چین کدامند؟

ازآنجاکه چین یکی از غنی‌ترین تمدن‌های دنیا را در اختیار دارد، پس بد نیست سری به بهترین هتل های چین از نظر قدمت و تاریخ بزنیم.

  • Amanyangyun در شانگهای، یک پیشنهاد عالی برای همه توریست‌ها است. این هتل از تغییر کاربری ویلاهایی که در اصل در سلسله‌های مینگ و چینگ ساخته شده‌اند تشکیل شده است. Amanyangyun به‌سبک سنتی طراحی و با تجملات مدرن تزیین شده است. امکانات آن نیز فراتر از حد معمول است. از حمام خصوصی گرفته تا رستوران‌های ایتالیایی را در فضای هتل می‌بینید.
  • هتل Fairmont Peace در Bund نمادین‌ترین ساختمان هنر دکو در شانگهای است. این هتل با ترکیبی بهشتی از جذابیت امپراتوری باستانی و شکوه هنری چین قدیم، شما را به روزهای دهه 1930 شانگهای می‌برد. پر از چیزهای باشکوه، از یک شب زیبا در بار پیانوی معروف هتل لذت ببرید و با شش رستوران فوق العادۀ هتل، طعم غذای واقعی را بچشید.
  • با یادآوری روزهای باشکوه شانگهای، The Peninsula Shanghai هتلی در شأن یک امپراتوری است. این هتل با همه چیز از قایق‌های تفریحی خصوصی گرفته تا ناوگانی از ماشین‌های قدیمی، از هیچ هزینه‌ای برای مهمانان خود دریغ نمی‌کند. The Peninsula Shanghai مکانی فراموش‌نشدنی برای اقامت و از بهترین هتل‌های ۵ ستاره چین است.
  • Jing’s Residence در داخل دیوارهای شهر تاریخی پینگیائو با دیوارهای محصور قرار دارد و ملکی قدیمی، جذاب و به‌زیبایی حفظ‌شده با 19 اتاق دنج و یک رستوران تخصصی غذاهای محلی چینی است. نوشیدن چای در حیاط زیبای این هتل، تجربه‌ای بسیار عاشقانه و خاطره‌انگیز خواهد بود.
  • Zen Urban Resort یک هتل بوتیک در مرکز شهر چنگدو است که بر فلسفۀ ذن تأکید دارد. اتاق‌های شیک این هتل در ردیف یک گالری مدرن قرار گرفته‌اند که حیاط داخلی آن را احاطه کرده‌اند. سوئیت‌ها که مطابق با اصول ذن طراحی شده‌اند، دارای کف‌های چوبی، تخت‌خواب‌های کم‌ارتفاع و فضای نشیمن همراه با چای سنتی هستند.

هتل‌های چهار ستاره چین

تا اینجا، لیست بهترین هتل های چین، عموماً هتل‌های پنج ستاره و لوکس را شامل می‌شدند؛ اما هتل‌های چهار ستاره تجملاتی زیادی هم در چین وجود دارند که برای راحتی شما طراحی شده‌اند. این هتل‌ها دارای خدمات انحصاری مانند دربان، انبار چمدان، صرافی، اتوکشی و خشکشویی، خدمات بلیط و خدمات حمل‌ونقل هستند. هتل‌های چهار ستارۀ توصیه‌شده در چین عبارت‌اند از: Novotel Peace Hotel در پکن و Grand Mercure در میدان Renmin در Xi’an.

هتل‌های چهار ستاره چین

هتل‌های سه ستاره چین

هتل‌های سه ستاره در چین، بهترین گزینه برای کسانی هستند که می‌خواهند اقامتی راحت داشته باشند، بدون اینکه هزینه زیادی پرداخت کنند. این هتل‌ها معمولاً در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری و مناطق تجاری قرار دارند. یک هتل سه ستاره خوب در چین، هتل King Parkview در پکن است.

سخن پایانی
تعداد هتل‌های شیک، مجلل و شگفت‌انگیز در کشور پهناور چین آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان در یک مقاله به همۀ آن‌ها پرداخت. بااین‌حال سعی کردیم بهترین هتل های چین را به‌صورت گلچین به شما معرفی کنیم. حال اگر قصد سفر به کشور پانداها را دارید، ویزافوری می‌تواند با کمترین هزینۀ ممکن و در کمترین زمان ممکن با بالاترین شانس، برای دریافت ویزای چین شما را همراهی کند.

منابع:

https://www.scmp.com/magazines/style/leisure/article/3195950/7-most-unique-luxury-hotels-china-lady-gagas-birthday-spot

https://touristjourney.com/the-most-beautifully-designed-hotels-in-china/

https://www.thehotelguru.com/best-hotels-in/china

https://www.chinaodysseytours.com/inspiration/luxury-hotels.html

https://www.chinatours.com/hotels-china/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *