صفر تا صد هزینه سفر به چین برای تجارت

آخرین بروزرسانی : می 2024

امروزه کشور چین به یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری ایران تبدیل شده است. بازرگانان زیادی هرساله از کشور ایران برای انجام امور تجاری به چین سفر می‌کنند. دراین‌میان، اگر مسئولیت مدیریت هزینه‌های سفر شرکت خود را برعهده داشته باشید، ممکن است در مورد هزینه متوسط یک سفر کاری کمی سردرگم شوید.

و اگر تازه‌کار هستید، احتمالاً نمی‌دانید که برای برنامه سفر خود چه بودجه‌ای باید داشته باشید و چگونه می‌توانید در مورد منطقی‌بودن پیشنهاد سفر قضاوت کنید. همان‌طور که حدس می‌زنید، هیچ راه ساده‌ای برای اندازه‌گیری میانگین هزینه‌های سفر تجاری به چین وجود ندارد.

هزینه سفر تجاری به چین، بسته به اینکه به کدام شهر می‌روید و چه مدت‌زمانی در این کشور می‌مانید، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. بااین‌حال، فاکتورهای خاصی وجود دارد که می‌توانید درنظر بگیرید تا به شما کمک کند تصوری از هزینه‌های متوسط این سفر داشته باشید. با ما همراه باشید تا صفر تا صد هزینه سفر به چین برای تجارت را بررسی کنیم.

انواع هزینه‌های سفر کاری به چین

پیش‌از اینکه هزینه سفر به چین برای تجارت را بررسی کنیم، باید بدانید که به‌طور کلی پیش‌از یک سفر تجاری بین‌المللی باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

انواع هزینه‌های سفر کاری به چین

1-محل اقامت:

مسافران در کدام‌یک از هتل‌های سطح بالا، متوسط یا ارزان اقامت خواهند داشت؟ چه نوع قیمتی برای هتل انتظار دارید؟ آیا گزینه‌های اقامتی جایگزین را نیز درنظر می‌گیرید؟ (مانند Airbnb). هنگام رزرو محل اقامت، باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

  • قیمت اصلی؛
  • نزدیکی به مقصد؛
  • امکانات رفاهی (مانند اینترنت، چاپ، پذیرش 24 ساعته)؛
  • آسایش مسافران؛
  • حریم خصوصی (آیا افراد باید اتاق‌های هتل یا فضاهای دیگر را با دیگران به اشتراک بگذارند؟)؛
  • ایمنی.

2-حمل‌ونقل:

مسافران چگونه به شهر مقصد خود خواهند رسید (هواپیما، ماشین، قطار، اتوبوس)؟ برای بلیط هواپیما و غیره چه بودجه‌ای باید داشته باشید؟ پس‌از رسیدن، به ماشین کرایه‌ای نیاز خواهند داشت یا از تاکسی یا حمل‌ونقل عمومی استفاده خواهند کرد؟

هنگام تصمیم گیری برای استفاده از نوع حمل‌ونقل، موارد زیر را درنظر بگیرید:

  • قیمت اصلی؛
  • زمان صرف‌شده در حمل‌ونقل؛
  • آسایش و امنیت مسافران.

3- غذا:

  • مسافران باید چند وعده غذایی داشته باشند؟
  • قیمت غذا در شهر مقصد چقدر است؟
  • آیا مسافران هزینه‌های غذا و نوشیدنی اضافی خواهند داشت؟ (به‌عنوان مثال، شام کاری با مشتریان).

4- بیمه و ایمنی:

  • آیا همه مسافران دارای بیمه درمانی مناسب برای مقصد هستند یا به بیمه مسافرتی موقت نیاز خواهند داشت؟
  • آیا مقصد، خطر سلامتی یا ایمنی بالایی دارد که ممکن است هزینه‌های اضافی را به‌همراه داشته باشد (مانند امنیت خصوصی، واکسن‌های پیش‌از سفر یا داروها)؟
  • سیاست شما در مورد حوادث ناگوار و اضطراری سفر (مانند ازدست‌دادن یک پرواز و رزرو یک پرواز دیگر در لحظه آخر) چیست؟

5- ویزا:

آیا هر مسافری نیاز به ویزا یا مجوز سفر دارد؟ هزینه‌های تهیه این‌ها چقدر است؟

6- هزینه‌های اضافی:

  • هزینه کنفرانس و سایر رویدادها؛
  • اینترنت پولی (به‌عنوان مثال در قطار یا در هتل)؛
  • هزینه‌های رومینگ از ارائه‌دهندگان تلفن همراه (در صورت استفاده از تلفن شرکت).

اگر کارمندان به سفرهای بین‌المللی می‌روند، فراموش نکنید که نرخ ارز خارجی را هنگام محاسبۀ کل هزینه‌ها، لحاظ کنید.

برآورد هزینه سفر به چین برای تجارت

چین یکی از بزرگ‌ترین بازیگران جهانی در سفرهای تجاری است که در سال 2021 حدود 230.91 میلیارد دلار برای گردشگری تجاری هزینه کرده است. طبق گفته خدمات پاسپورت سوئیفت، هزینه‌های معمول سفر کاری روزانه در چین از حدود 29 تا 145 دلار متغیر است.

برآورد هزینه سفر به چین برای تجارت

در منطقه آسیا و اقیانوسیه، برخی از گران‌ترین شهرها برای سفرهای کاری عبارت‌اند از هنگ‌کنگ، سنگاپور و سیدنی. طبق گزارش Expert Market، هزینه روزانه در هنگ‌کنگ به‌طور متوسط 523 دلار است، درحالی‌که متوسط هزینه روزانه در سنگاپور 478 دلار است.

چند شهر ارزان‌تر آسیا برای سفر تجاری عبارت‌اند از کوالالامپور، دهلی و تیانجین (چین). هزینه‌های روزانه در تیانجین به‌طور متوسط 242 دلار است، درحالی‌که در دهلی هزینه‌های روزانه 245 دلار است.

شانگهای و پکن دو شهر برتر تجاری در چین هستند و هر دو به رایج‌ترین مقاصد برای سفرهای کاری تبدیل شده‌اند. شانگهای به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر چین، مرکز علم، حمل‌ونقل، امور مالی، نمایشگاه‌ها، تجارت و کشتی‌رانی چین است. پکن پایتخت چین و همچنین مرکز فرهنگی، آموزشی، علمی و سیاسی آن است.

هزینه‌های سفر به چین برای تجارت بسته به عوامل متعددی می‌تواند در محدوده وسیعی باشد. هزینه کلی شما به محل اقامت و مدت زمان، زمان سفر و انواع وعده‌های غذایی که می‌خورید بستگی دارد. اگر قصد دارید برای تجارت به چین سفر کنید، صفر تا صد هزینه سفر به چین برای تجارت را در ادامه بخوانید.

هزینه‌های پرواز تجاری به چین

میانگین قیمت بلیط برای یک پرواز رفت و برگشت، بسته به اینکه به کدام شهر چین می‌روید متفاوت است. ممکن است هزینه پرواز به برخی شهرهای چین بیشتر از شهرهای دیگر باشد. اگر می‌خواهید بدانید هزینه پرواز از فرودگاه نزدیکتان به چین چقدر است، یک جست‌وجوی اینترنتی در وب‌سایت‌هایی مثل علی بابا انجام دهید و مراقب قیمت‌های پرواز باشید تا ببینید با گذشت زمان افزایش می‌یابند یا کاهش. درحال‌حاضر در ایران فقط از فرودگاه امام خمینی پرواز مستقیم به کشور چین وجود دارد.

هزینه‌های پرواز تجاری به چین

هزینه‌های هتل در سفر تجاری به چین

میانگین قیمت بلیط برای یک پرواز رفت و برگشت، بسته به اینکه به کدام شهر چین می‌روید متفاوت است. ممکن است هزینه پرواز به برخی شهرهای چین بیشتر از شهرهای دیگر باشد. اگر می‌خواهید بدانید هزینه پرواز از فرودگاه نزدیکتان به چین چقدر است، یک جست‌وجوی اینترنتی در وب‌سایت‌هایی مثل علی بابا انجام دهید و مراقب قیمت‌های پرواز باشید تا ببینید با گذشت زمان افزایش می‌یابند یا کاهش. درحال‌حاضر در ایران فقط از فرودگاه امام خمینی پرواز مستقیم به کشور چین وجود دارد.

 

هزینه ویزای تجاری چین

اگر به‌دنبال مکانی برای اقامت در چین هستید، توصیه می‌کنیم پیش‌از رزرو هر مکانی، تحقیقات خود را انجام دهید. اقامتگاه‌های بسیار خوبی برای رزرو در چین وجود دارند و بسته به آنچه که به‌دنبال آن هستید، قیمت هر شب رزرو آن‌ها بسیار متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال، به‌طور واضح، یک هتل 5 ستاره در مرکز شهر ممکن است بسیار بیشتر از یک هتل 2 ستاره هزینه داشته باشد، و مهم است که این موضوع را درنظر داشته باشید.

اگر در مورد نحوه تحقیق درباره هتل‌ها مطمئن نیستید، در قدم اول، همیشه اطمینان حاصل کنید که هتل شما در یک منطقه امن و همچنین در منطقه‌ای قرار دارد که دسترسی آسان به حمل‌ونقل عمومی دارد و با پیاده‌روی، می‌توان به بسیاری از امکانات شهری دست یافت.

ایده‌هایی برای اقامت در چین

یکی از شرایط سفر تجاری به چین این است که ابتدا موفق به اخذ ویزای توریستی چین شوید. هزینه دریافت ویزای تجاری چین بسیار متفاوت است و گاهی اوقات می‌تواند بسته به شرایط تغییر کند. برخی از عواملی که می‌توانند بر هزینه کلی ویزای تجاری چین تأثیر بگذارند عبارت‌اند از اینکه چقدر سریع به صدور ویزا نیاز دارید و همچنین هزینه‌های خدمات و هزینه‌های کنسولگری در آن زمان چقدر هستند.

برای دریافت ویزای چین برای مقاصد تجاری باید مدارک خود را تکمیل کنید. سپس فرم درخواست ویزا را پر کنید. پس‌از آن، به‌دنبال دریافت وقت سفارت باشید و در روز تعیین‌شده همراه با مدارک در سفارت این کشور در تهران واقع در خیابان اقدسیه، خیابان موحد دانش، پلاک 73 حاضر شوید. در صورت تأیید مدارک و درخواست شما، معمولاً تا 5 روز کاری، ویزایتان صادر می‌شود.

در سفر چین چگونه پول خود را مدیریت کنیم؟

برای اینکه صفر تا صد هزینه سفر به چین برای تجارت، بهتر دست شما بیاید، مثال‌هایی از نحوه اقامت چند روزه در این کشور با بودجه‌های مختلف را خدمت شما بیان می‌کنیم:

گزینه‌های با بودجه کم:

  • در خوابگاه بمانید؛
  • غذای خیابانی یا بازاری بخورید؛
  • دوچرخه یا وسایل حمل‌ونقل دیگر کرایه کنید.

گزینه‌های قیمتی متوسط:

  • اقامت در هتلی با قیمت متوسط؛
  • برای ناهار یا شام در یک رستوران محلی غذا بخورید؛
  • از تاکسی یا وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کند.

گزینه‌هایی با قیمت بالا:

  • اقامت در یک هتل سطح بالا؛
  • در رستوران‌های محلی یا هتل‌های سطح بالا غذا بخورید؛
  • از مغازه‌های اختصاصی خرید کنید.

هزینه سفر به چین چقدر است؟

در سفر به چین، شما پولی را نیز برای حمل‌ونقل، اقامت، غذاخوری، خرید، جاذبه‌ها و … خرج می‌کنید.

حمل‌ونقل

هزینۀ حمل‌ونقل، هزینه‌هایی مثل پروازهای بین‌المللی، پروازهای داخلی چین، بلیط قطار چین، کرایه تاکسی، کرایه اتوبوس و هزینه مترو را دربر می‌گیرد. به‌طور کلی هزینه‌های حمل‌ونقل داخلی چین بدین صورت است:

کرایه پرواز > کرایه بلیط قطار > کرایه تاکسی یا ماشین.

برای یک پرواز داخلی در چین، از 150 دلار تا 350 دلار یا بیشتر باید هزینه کنید. درچین، قطارها به سریع‌السیر دارای کلاس تجاری، درجه یک و کلاس دوم تقسیم می‌شوند. یک مسافت کوتاه ممکن است 30 دلار هزینه داشته باشد. به‌عنوان مثال، یک بلیط درجه دو قطار سریع السیر از شانگهای به هانگژو، 34 دلار هزینه دارد.

کرایه محل اقامت

این هزینه با توجه به شهر اقامتی، موقعیت هتل (مرکز شهر، نزدیک به جاذبه گردشگری و …)، کلاس هتل و نوع اتاق متغیر است. به‌عنوان مثال، در شانگهای (شهر درجه یک در چین)، یک اتاق لوکس در یک هتل 5 ستاره برای 1 شب 350 دلار هزینه دارد، درحالی‌که یک اتاق لوکس در یک هتل 4 ستاره 250 دلار هزینه دارد.

خوردن غذا

خوشبختانه این مورد در چین معمولاً هزینه زیادی نخواهد داشت. برای یک روز مانند شانگهای، 100 دلار برای سه وعده غذایی کافی است و می‌توانید از غذاهای خوشمزه چینی، غذاهای غربی یا غذاهای کشورهای دیگر لذت ببرید؛ اما نه در رستوران‌های شیک. البته درصورتی‌که بخواهید یک فنجان نوشیدنی در یک بار یا یک فنجان قهوه در یک کافه بخورید، هزینۀ خوراک شما بیشتر خواهد شد.

خرید

هزینه خرید کاملاً به انتخاب شما بستگی دارد. در یک سفر تجاری به چین، به‌غیر از هزینه‌های شغلی، شاید دلتان بخواهد برای دوستان و خانواده هم سوغاتی بیاورید. درصورتی‌که بخواهید چیزهایی مانند کیپائو شانگهای، ابریشم هانگژو، چای معروف، ظروف یشمی، چینی و … بخرید، هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. البته کالاهای الکترونیکی در این کشور نسبت به سایر نقاط دنیا ارزان هستند.

بلیط جاذبه‌های گردشگری

بیایید فرض کنیم در طی سفر تجاری چین قصد داری کمی هم خوش بگذرانید. برای یک جاذبه گردشگری در چین، چه یک مکان طبیعی یا تاریخی و فرهنگی باشد (البته به جز پارک‌های موضوعی)، هزینه ورودی از 10 تا 50 دلار متغیر است.

در یک جاذبه، اگر بخواهید از امکانات خاص یا برخی خدمات مانند خدمات راهنمای تور برای ارائه توضیح و تله‌کابین استفاده کنید، باید کرایه اضافی بپردازید. کرایه یک سرویس اضافی از 20 تا 50 دلار خواهد بود. پارک‌هایی مانند دیزنی لند شانگهای و گوانگژو چیملونگ بلیط ورودی گران‌تری دارند و برای برنامه‌های ویژۀ آن‌ها، باز هم باید پول بیشتری بپردازید.

پس اگر قصد هزینه زیادی برای تفریحات ندارید، در سفر تجاری به چین سمت پارک‌ها نروید! ضمناً، انعام‌دادن در چین بسیار رایج است؛ بنابراین همیشه یک پول خرد برای انعام‌دادن هم در دسترس داشته باشید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *