خوراکی‌ها و رستوران‌های محلی لذت بخش چین

آخرین بروزرسانی : نوامبر 2023

روزانه غذاهای چینی انتخاب میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هستند. اسم غذاهای چینی به‌علت اصالت، طعم منحصر‌به‌فرد، تنوع بالا و نوع خاص پخت، در منو غذاهای پرطرفدار بسیار از کشورها دیده می‌شوند. این غذاها که یکی از بخش‌های مهم تشکیل‌دهنده فرهنگ چینی هستند با رنگ، عطر، طعم، و ظاهر خاص خود یکی از جاذبه‌های چین نیز محسوب می‌شوند.

همچنین نمی‌توان از این حقیقت گذشت که در رستوران‌های محلی چین، به‌علت مواداولیه محلی، آداب غذاخوری، آب‌وهوای منطقه و… طعم غذا نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه شما را با بهترین غذاها و رستوران‌ها در چین آشنا خواهیم کرد. همچنین برخی از غذاهای عجیب و شگفت‌انگیز این کشور را بررسی می‌کنیم.

غذاهای معروف چینی 

غذاهای مورد‌علاقه چینی‌ها به کمک مواداولیه کاملاً تازه پخته و سرو می‌شوند. برخلاف فرهنگ رایج فست‌فودی در اکثر کشورها، چینی‌ها طرفدار یک غذای تازه با موجودات دریایی زنده، گوشت‌های تازه، میوه‌ها و سبزیجات فصلی هستند.

غذاهای معروف چینی 

حتی غذاهای آماده در این کشور مانند دیم‌سام یا اردک‌باربیکیو هنگام سرو داغ هستند و بخار از آن‌ها خارج می‌شود، گویی تازه از فر روی میز شما قرار داده شده‌اند. در ادامه غذاهای معروف چینی که علاوه‌بر چین در سراسر دنیا محبوب هستند را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر هوس یک غذای جدید و خوشمزه کردید، این غذاهای متنوع و جذاب از انتخاب‌های شما باشند.

اردک سوخاری پکن:

اردک پکن یک غذای معروف شهر پکن در کشور چین است که شهرت جهانی دارد و به‌عنوان یکی از غذاهای ملی چین به حساب می‌آید. اردک پکن به‌دلیل پوست نازک و تردش مورد‌علاقه بسیاری از مردم جهان است. اردک ورقه‌شده پکن اغلب با پنکیک، سس لوبیا شیرین یا سس سویا با سیر له‌شده سرو می‌شود.

اردک پکن یکی از غذاهای سلطنتی چین در قرون وسطی و همچنین از دهه 1970 یکی ازغذاهای ملی دیپلماسی چین برای مهمانان خارجی بوده است. این غذا میان سران کشورها، مقامات دولتی و گردشگران داخلی و خارجی بسیار محبوب است.

خوراک جوجه کونگ پائو:

مرغ کونگ پائو یکی از غذاهای کلاسیک و اصیل این کشور است که بین مردم چین و توریست‌ها محبوبیت زیادی دارد. مواد اصلی این غذا مرغ خرد‌شده، فلفل قرمز خشک، خیار و بادام زمینی سرخ‌شده یا بادام هندی است. مردم طرفدار غذاهای محلی این کشور در سراسر جهان نوعی دیگر از دستورالعمل را برای پخت این مرغ دارند که در این روش مرغ کونگ پائو خرد‌شده را با نشاسته ذرت می‌پوشانند و سبزیجات، سس ترش و سیر له‌شده به آن اضافه می‌کنند.

هات‌پات (دیگ داغ):

هات‌پات، یکی از غذاهای محبوب در چین، به ویژه در استان سیچوان یا چونگ‌کینگ است. برای این غذا باید به یک قابلمه آبگوشت که روی یک اجاق‌گاز میزی درحال جوش است، مواد‌غذایی و چاشنی‌های مخصوص اضافه شود.

شما می‌توانید به سلیقه خودتان چاشنی و ادویه مختلف به آبگوشت اضافه کنید و اجازه دهید، بپزد. راز خوش‌طعم‌بودن هات‌پات یا به فارسی دیگ داغ، در آبگوشت آن نهفته است و باید از ورقه‌های گوشت و سبزیجات تازه و معطر استفاده شود. در گذشته هات‌پات غذای مخصوص زمستان بود اما به‌مرورزمان پایه ثابت دورهمی‌های چین و کشورهای دیگر جهان شد.

هات‌پات (دیگ داغ):

دیم‌سام:

دیم‌سام یکی از محبوب‌ترین غذاهای این کشور است. این غذا درحقیقت شامل تعداد زیادی از غذاهای کوچک، از‌جمله کوفته، رول، کیک، گوشت، غذاهای دریایی، دسر و سبزیجات تازه می‌شود. امروزه بیش از هزار مدل مختلف ظرف دیم‌سام در سراسر دنیا سرو می‌شود.

دیم‌سام درواقع یکی از غذاهای محلی شهر گوانگژو است. از آنجا که مردم این شهر به نوشیدن چای هنگام صبحانه یا ناهار عادت دارند، در طول مهمانی‌های چای خود برای صبحانه و ناهار دیم‌سام نیز می‌خوردند.

کوفته چینی:

پیراشکی یا کوفته چینی یک نوع غذای سنتی است که در جهان محبوب است، به‌خصوص طرفداران زیادی در شمال چین دارد. پیراشکی چینی شامل گوشت چرخ‌کرده و سبزیجات خرد‌شده تازه و معطر است که در خمیری نازک پیچیده شده‌اند.

پرطرفدارترین موادی که برای پرکردن کوفته استفاده می‌شود، عبارت‌انداز، انواع گوشت چرخ‌شده، میگو خرد‌شده، مرغ چرخ‌کرده، گوشت گاو و سبزیجات است. کوفته‌ها را می‌توان آب‌پز، بخار‌پز یا سرخ کرد. این غذا ویژه شب سال‌نو چینی‌ها است.

برنج سرخ‌شده:

برنج سرخ‌شده از غداهای چینی است که از برنج سرخ‌شده و مواد دیگری که اغلب شامل تخم‌مرغ، سبزیجات، غذاهای دریایی یا گوشت می‌شوند، تهیه می‌شود. برنج سرخ‌شده یکی از رایج‌ترین غذاهای این کشور پرجمعیت است.

این غذا به‌عنوان غذایی که هم چینی‌ها و هم افراد سایر کشورها دوست دارند، معروف شده است. معروف‌ترین برنج سرخ‌کرده در چین برنج سرخ‌شده یانگژو است. ترکیبات معمولی برنج سرخ‌شده یانگژو شامل میگو، تخم‌مرغ و گوشت کبابی است.

برنج سرخ‌شده

محبوب‌ترین رستوران‌های چین

در دنیای امروز، تقریبا تمامی کشورهای جهان یک یا چند رستوران چینی دارند که اکثرا بسیار پرطرفدار هستند. با این‌حال شما اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای چینی را فقط در خود این کشور خواهید یافت. غذا‌خوردن در شهرهای مختلف چین یکی از محبوب‌ترین تفریحات ترویست‌ها محسوب می‌شود.

 رستوران وانگ‌فو

رستوران‌های محلی در چین فضایی شاد و آرام، منطبق بر سنت و فرهنگ‌های این کشور در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهند داد و شما می‌توانید تمامی غذاهای این کشور را به‌خصوص غذاهای دریایی چینی که شهرتی جهانی دارند را در این رستوران‌ها میل کنید. محبوب‌ترین رستوران‌ها در چین عبارت‌اند از:

 رستوران وانگ‌فو

وانگ‌فو یک رستوران معروف چینی در مرکز شهر هنگ‌کنگ است که به خاطر پیراشکی‌های دست‌ساز سنتی خود مشهور شده است. این رستوران محلی انواع مختلفی از غذاهای مخصوص کشور چین به‌ویژه رشته‌فرنگی و پیش‌غذای سرد سرو می‌کند. محبوب‌ترین غذا در منو این رستوران کوفته‌های پکنی است.

رستوران اژدهای‌جید

رستوران اژدهای‌جید در شهر ماکائو یک غذاخوری عالی است که غذاهای سنتی چینی و غذاهای ژاپنی سرو می‌کند. منو این رستوران بیش از 100 غذای منحصر‌به‌فرد را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که توسط سرآشپزهای برتر چینی پخته می‌شود.

رستوران لانگ‌کینگ‌هین

رستوران لونگ‌کینگ‌هین که در شهر هنگ‌کنگ واقع شده است، برای دوازده سال متوالی موفق به کسب 3 ستاره میشلین شده است. این غذاخوری که به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌ها در جهان شناخته می‌شود، مکانی عالی برای لذت‌بردن از غذای دیم‌سام است در حالی که منظره بندر ویکتوریا روبه‌روی شما خواهد بود.

رستوران لانگ‌کینگ‌هین

رستوران هشت

هشت، اولین و تنها رستوران چینی در شهر ماکائو است که به مدت هفت سال متوالی، موفق به دریافت 3 ستاره میشلین شده است. آشپزخانه این رستوران بیش از 40 نوع مختلف غذای دیم‌سام سرو می‌کند.

غذاهای عجیب چینی

زمانی که نام غذاهای چینی به گوش شما می‌خورد، ممکن است علاوه‌بر غذاهای خوش‌طعم و تازه، غذاهای وحشتناک چینی نیز به‌خاطر شما بیاید. برخی از غذاهای مورد‌علاقه چینی‌ها، از نظر مردم سایر کشورهای جهان قابل خوردن نیستند. برخی از این غذاهای عجیب چینی را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

سر اردک:

سر اردک یک خوراک محلی تند مخصوص شهر ووهان چین است، اما یک میان‌وعده نیز محسوب می‌شود که در اکثر شهرهای چین، به‌ویژه شانگهای سرو می‌شود. این غذا با سرخ‌کردن سر اردک و افزودن سبزیجات و ادویه‌های مختلف پخته می‌شود. سر اردک به‌علت سرخ‌شدن ترد است و گفته می‌شود طعمی مشابه بال مرغ تند دارد. اما برای خوردن این غذای با شکل وحشتناکش باید سر را با انگشتان خود باز کنید تا به گوشت درون آن برسید.

دنده گوشت خوک بخارپز:

دنده گوشت خوک بخارپز یک غذای سنتی چینی است. در این غذا دنده خوک با روغن و لوبیا سیاه پخته می‌شود. مواد دیگر این غذا عبارت‌اند از، سس لوبیا سیاه، نشاسته ذرت، زنجبیل، سیر، فلفل، شکر و روغن کنجد.

غذاهای عجیب چینی

سوپ باله کوسه:

سوپ باله کوسه یک سوپ چینی است و در این غذا با باله‌های کوسه با مرغ یا نوع دیگری از گوشت طعم‌دار می‌شوند. در چین تهیه و سرو این غذای گران‌قیمت نشانه احترام است.

برگر خر:

برگر خر یک همبرگر چینی و از غذاهای چینی منحصر‌به‌فرد است و در چین محبوبیت خاصی دارد. این غذا با پر‌کردن نان با گوشت خرد‌شده الاغ، فلفل سبز و برگ گشنیز تهیه می‌شود. گوشت معمولاً سرد سرو می‌شود و این همبرگر را می‌توان هم در گوشه‌های خیابان و هم در رستوران‌های مجلل پیدا کرد.

سخن پایانی

چین یکی از کشورهای موردعلاقه توریست‌ها است و غذاهای چینی با اصالت و تاریخچه‌ای که دارند، یکی از جاذبه‌های محبوب این کشور هستند، اما نمی‌توان منکر غذاهای عجیب چینی شد. در نتیجه شما را با بهترین رستوران‌ها و غذاهای این کشور پرجمعیت آشنا کردیم تا تجربه خوبی از سفر و غذاخوردن در این کشور داشته باشید. همچنین غذاهایی که ممکن است به نظر شما غیرقابل خوردن باشد را بررسی کردیم تا به اشتباه آن‌ها را سفارش ندهید.

منابع:

https://www.chinahighlights.com/travelguide/chinese-food/eight-chinese-dishes.htm

https://www.tasteatlas.com/china/restaurants

https://www.tasteatlas.com/worst-rated-dishes-in-china

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *