کاوش در نکاتی که پیش‌ از سفر به دبی باید بدانید

آخرین بروزرسانی : دی ۱۴۰۲

دبی یکی از پربازدیدترین مکان‌های روی زمین است. این شهر، به‌خاطر فروشگاه‌ها و پاساژهای مجلل، هتل‌ها و استراحتگاه‌های درجه یک، تفریحات شبانه‌ پرطرفدار، معماری الهام‌بخش و خیلی چیزهای دیگر،  شهرت دارد.

بااین‌حال قبل‌از سفر به این شهر شگفت‌انگیز، چند نکته بسیار مهم وجود دارد که باید بدانید؛ مثلا در حالی که دبی یکی از آزادترین و غربی‌ترین! شهرهای خاورمیانه است؛ اما هنوز برخی قوانین سختگیرانه در آن وجود دارند. همچنین برخلاف تصور عمومی، برای سفر به دبی نیازی نیست که حتماً میلیاردر باشید؛ چون هتل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای در این شهر مجلل و پررونق هستند و می‌توانید برخی از بهترین و اصیل‌ترین غذاهای شهر را در اطراف جاده المراقبات و جاده الریگا در دیره تهیه کنید.

دبی به رشد خود ادامه می‌دهد و حاکمان آن همیشه بزرگ فکر می‌کنند؛ پس اگر به قوانین پایبند باشید و به مردم و فرهنگ این شهر احترام بگذارید، از سرعت پیشرفت این شهر و خاطرات جالبی که می‌توانید در اینجا بسازید، شگفت‌زده خواهید شد. اکنون با ما همراه شوید تا ببینید که نکات مهم در سفر به دبی چه هستند؟

چه نکاتی پیش‌از سفر به دبی باید بدانیم؟

در ادامه به بررسی مهم ترین نکاتی که پیش از سفر به دبی بهتر است به آنها توجه کنید می پردازیم:

نیازی نیست خیلی ثروتمند باشید!

دبی به‌عنوان مجلل‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود،  بااین‌حال برای بازدید از این منطقه مجلل نیازی به میلیاردربودن ندارید و مطمئناً می‌توانید با بودجه کم هم از دبی لذت ببرید؛ مثلا می‌توانید در یکی از هتل‌های زنجیره‌ای شهر مانند مسافرخانه هیلتون گاردن اقامت کنید، سوار تاکسی‌ها و مترو شوید که نسبتاً ارزان هستند و در خیابان‌های دیره، غذاهای لذیذ از سراسر جهان را امتحان کنید.

یافتن غذای لذیذ ارزان در دبی کار سختی نیست و اگر به‌دنبال خرید درمانی هستید؛ اما نمی‌توانید ولخرجی کنید، بازارهای دیره یا نهر دبی را ببینید و با فروشندگان چانه‌ بزنید!

چه نکاتی پیش‌از سفر به دبی باید بدانیم؟

فقط در برخی ماه‌های سال به این شهر سفر کنید

بازه‌ اول آذر تا آخر اسفند، بهترین زمان برای سفر به دبی است؛ یعنی زمانی که دمای هوا از 12 درجه تا 30 درجه سانتی‌گراد متغیر است و می‌توانید نسبتاً راحت نفس بکشید! علاوه‌براین، جشنواره‌های خرید دبی بیشتر از ماه دسامبر به بعد برگزار می‌شوند که خیلی لوکس هستند و شما می‌توانید در آن‌ها هر محصولی را از برندهای مختلف در سراسر جهان پیدا کنید.

البته اگر از هوای بارانی خوشتان نمی‌آید، بهتر است در بهمن ماه به‌دلیل بارش شدید باران از بازدید دبی خودداری کنید. همچنین سفر به این شهر از آوریل تا اکتبر ناخوشایند خواهد بود؛ زیرا به‌دلیل هوای گرم و مرطوب، تقریباً غیرممکن است که به بیرون بروید و باید فقط در مراکز خرید دارای تهویه مطبوع و اسپاهای مجلل وقتتان را سپری کنید.

در سفر به دبی چه لباسی بپوشیم؟

یکی از نکات سفر به دبی، به نحوه لباس پوشیدن شما در این شهر برمی‌گردد. بسیاری از مردم ایران فکر می‌کنند که دبی یک شهر کاملا آزاد است؛ اما فرهنگ مردم عرب را نادیده نگیرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این سفر لباس‌های آستین‌دار و شلوار بپوشید؛ اگرچه، دیدن دخترانی که در بسیاری از سواحل دبی شلوار کوتاه یا حتی بیکینی پوشیده‌اند، غیرمعمول نیست.

همچنین لباس‌پوشیدن شما بستگی به ماهی دارد که در آن سفر می‌کنید. اگر در فصل تابستان به دبی می‌روید، می‌توانید تی‌شرت و شلوار سبک بپوشید. خیلی از مردها هم در این زمان با شلوارک در شهر تردد می‌کنند؛ اما زمستان‌ها کاملاً سرد است، بنابراین برای گرم‌ماندن در شب‌های سرد زمستانی کویر باید لباس‌های گرم همراه با کلاه و دستکش همراهتان باشد.

بازدید از برج خلیفه را از دست ندهید

شما نمی‌توانید بدون بازدید از بلندترین ساختمان جهان، یعنی برج خلیفه، سفر به دبی را به اتمام برسانید! این آسمان‌خراش دارای رکوردهای حیرت‌آوری است؛ از جمله بلندترین ساختمان دنیا با ارتفاع 828 متر و داشتن بیش‌از ۱۶۰ طبقه همچنین رکورد بلندترین سازه ایستاده در جهان، بلندترین طبقه اشغال‌شده در جهان و بالاترین سکوی رصد در جهان را در اختیار دارد.

هنگام بازدید از برج خلیفه، اگر از ارتفاع نمی‌ترسید، باید از عرشه دیدبانی آن دیدن کنید؛ زیرا مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر و خلیج‌فارس را ملاحظه خواهید کرد. باغ‌های اطراف برج نیز یک مکان فوق‌العاده برای قدم‌زدن هستند.

بازدید از برج خلیفه را از دست ندهید

دبی فرهنگ بسیار منحصربه‌فردی دارد

در حالی که دبی به‌خاطر مغازه‌های مجلل، آسمان‌خراش‌های شگفت‌انگیز، سرگرمی‌های شبانه‌ پرجنب‌وجوش، استراحتگاه‌های زیبا و رستوران‌های متعدد شهرت دارد؛ اما فراموش نکنید که این شهر فرهنگ‌های زیادی را در خود جای داده است؛ مثلا برای آشنایی با تاریخ امارات، از موزه اتحاد یا موزه دبی دیدن کنید؛ جایی که نمایشگاه‌هایی از زندگی بادیه‌نشینان در صحرا و اتاق‌هایی را مشاهده خواهید کرد که یافته‌های باستان‌شناسی مختلفی را به نمایش می‌گذارند.

اگر اهل غذاخوردن هستید، در یک تور غذایی شرکت کنید که در آن غذاهای سنتی اماراتی سرو می‌شود. همچنین، برای یک جلسه پرسش و پاسخ به مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد بروید و عمیق‌تر در فرهنگ امارات غواصی کنید.

به یک سافاری صحرایی بروید

دبی به‌عنوان یک شهر کویری شناخته می‌شود؛ بنابراین مسافرانی که به‌دنبال ماجراجویی هستند، باید در یک سافاری در صحرا شرکت کنند. در بیابان‌های دبی فعالیت‌های جالبی وجود دارد؛ از جمله ماجراجویی خارج از جاده با quad bike و پیمایش در منطقه شنی، و اگر چیزی مجلل‌تر می‌خواهید، یک شب در صحرا در Al Maha Desert Resort & Spa که ویلایی مجلل به‌سبک چادر است، بمانید.

برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟

حمل پول در امارات بسیار امن است و دزدی به‌دلیل قوانین سختگیرانه‌ این کشور تقریباً وجود ندارد. واحد پول رسمی این کشور AED یا درهم امارات متحده عربی است که معمولاً به‌صورت DH خلاصه می‌شود.

شما می‌توانید درهم خریداری کنید و به دبی بروید؛ اما خیلی راحت می‌توانید دلار یا یوروی خود را حتی در بسیاری از مغازه‌های محلی ردوبدل کنید. حتی کارت‌های اعتباری و نقدی بین‌المللی نیز در دبی پذیرفته شده‌اند.

بهترین مکان‌ها برای اقامت در دبی کدامند؟

دبی پُر از هتل است و می‌توانید از هتل‌های مقرون‌به‌صرفه گرفته تا گران‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های دنیا را اینجا پیدا کنید. برای کسب اطلاعات کامل و جامع، می‌توانید از بسیاری از وب‌سایت‌های اقامتگاه‌یابی مانند Booking.com یا Expedia دیدن و هتلی با بودجه و امکانات موردنیاز خود پیدا کنید.

بااین‌حال برای جلوگیری از هر نوع مشکل غیرمنتظره، حتماً قبل‌از سفر به دبی هتلتان را رزرو کنید. بلیط‌های پرواز و هتل‌ها در تابستان خیلی ارزان‌تر از سایر فصول سال هستند؛ اما اگر این فصل را برای بازدید از دبی انتخاب کنید، عملاً باید در تمام مدت سفر در مکان‌های سرپوشیده و تهویه‌دار باقی بمانید.

بهترین مکان‌ها برای اقامت در دبی کدامند؟

ثبت خاطراتتان از سفر را فراموش نکنید

رفتن به یکی از هایپ‌ترین شهرهای دنیا و کلیک‌نکردن روی آیکون اپ دوربین تلفن همراه تقریباً گناهی نابخشودنی است! بله، مهار هیجان شما برای عکاسی در برابر زیبایی‌های دبی غیرممکن است؛ اما یادآوری چند نکته نیز ضروری است.

  • لطفاً به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید از کسی عکس بگیرید، از او اجازه بگیرید.
  • از عکس گرفتن از زنان محجبه بپرهیزید.
  • همچنین از گرفتن عکس از ساختمان‌های دولتی، فرودگاه‌ها، اسکله‌ها، تاسیسات نظامی یا صنعتی و … خودداری کنید.

قوانین الکل در سفر به دبی

رستوران‌ها، هتل‌ها و بارها، گسترده‌ترین طیف نوشیدنی‌ها از ارزان‌ترین آبجو گرفته تا شامپاین‌های حرفه‌ای را به مهمانان ارائه می‌دهند. اگرچه حداقل محدودیت سنی برای نوشیدن الکل 21 سال است؛ اما برخی بارهای شهر به افراد زیر 25 سال اجازه نوشیدن الکل را نمی‌دهند. در طول ماه مبارک رمضان، به‌ندرت رستوران یا باری به شما مشروبات الکلی می‌دهد، حتی اگر توریست یا غیرمسلمان باشید.

مواد مخدر در دبی

مواد مخدر اکیداً در این شهر ممنوع است و دبی سیاست تحمل صفر در قبال سوء‌مصرف مواد مخدر دارد؛ پس اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، به‌هیچ‌وجه در سفر به دبی نسخه‌ خود را فراموش نکنید و بهتر است فقط به‌مقدار موردنیاز برای مدت اقامت خود در دبی از آن داروی خاص همراه خود ببرید. همچنین به یاد داشته باشید که تخم خشخاش (شاهدانه) در امارات ممنوع است؛ پس به‌هیچ‌وجه آن را با خود به فرودگاه نبرید!

حمل‌و‌نقل عمومی یا تاکسی‌های خصوصی؛ انتخاب با شماست!

فراموش نکنید که گشت.وگذار در دبی با حمل‌ونقل عمومی بسیار ارزان‌تر از کرایه تاکسی خواهد بود؛ اما اگر می‌خواهید سفر به دبی برایتان خیلی راحت باشد و هزینه‌کردن برایتان مهم نیست، به‌سراغ تاکسی بروید؛ اما حتماً کار با گوگل مپ را به‌خوبی یاد بگیرید و نقاط مهم شهر را به خاطر بسپارید.

شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که راننده تاکسی همه گوشه و کنار این شهر عظیم را بشناسد. بااین‌حال، اگر بودجه کمی دارید و یا می‌خواهید هزینه‌های سفر خود را پایین نگه دارید، مترو و اتوبوس‌های عمومی را انتخاب کنید.

بسیاری از مکان‌های دیدنی شهر دارای یک ایستگاه مترو در نزدیکی خود هستند. اتوبوس‌ها تقریبا در همه جا تردد می‌کنند. متروی دبی حتی یک محفظه طلا دارد که اگرچه گران است؛ اما ارزش هر درهمی را که برایش بپردازید، دارد. ضمناً اگر می‌خواهید وسیله نقلیه اجاره کنید، به گواهینامه رانندگی بین‌المللی نیاز دارید.

در سفر به دبی چقدر عربی لازم است بلد باشیم؟

بخش زیادی از جمعیت دبی را مهاجران سایر کشورهای آسیایی تشکیل می‌دهند، پس شما نیازی به عربی صحبت‌کردن ندارید؛ زیرا انگلیسی رایج‌ترین زبان در شهر است. حتی هندی، اردو، بنگالی، تامیل و مالایالام به‌دلیل هجوم هندی‌ها به کشورهای خلیج‌فارس کاملاً استاندارد تلقی می‌شوند! به‌غیر از این، چینی، فارسی، تاگالوگ از جمله زبان‌های متعددی هستند که در این شهر صحبت می‌شوند.

سخن نهایی
سفر به دبی با توجه به تمامی استانداردهای توریست‌پذیری بالای این شهر، برای افرادی که از پس هزینه‌های این سفر برآیند تجربه بسیار شگفت‌انگیزی خواهد بود. بااین‌حال حتماً قبل‌از شروع این سفر با تمامی نکاتی که باید در امارات متحده عربی و شهر دبی رعایت کنید، آشنا شوید.

منابع:

https://www.thetravel.com/20-surprising-but-important-things-to-keep-in-mind-before-traveling-to-dubai/#you-don-39-t-need-to-wear-a-different-bathing-suit

https://www.outofyourcomfortzone.net/11-travel-tips-and-checklist-for-first-timers-in-dubai/

https://www.holidify.com/pages/travel-tips-to-dubai-2429.html

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *