آنچه باید از هزینه های سفر به دبی بدانید

آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۴۰۲

دبی شناخته‌شده‌ترین شهر در امارات متحدۀ عربی است که به‌دلیل سبک زندگی مجلل، معماری مدرن و زندگی شبانه پُرجنب‌وجوش خود معروف است. دبی مکان‌های دیدنی بسیاری از جمله برج خلیفه، نخل جمیرا که جزیره‌ای دست ساخت به‌شکل درخت خرما و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان را در خود جای داده است.

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از فعالیت‌هایی مانند سافاری در صحرا، تِم پارک‌ها و ورزش‌های آبی لذت ببرند. هزینه های سفر به دبی بسته به عوامل مختلفی مانند زمانِ سال، محل اقامت، تفریحات و غذاخوری انتخابی متفاوت هستند؛ اما به‌طورکلی، دبی به‌عنوان مقصدی گران برای مسافران شناخته می‌شود و قیمت هتل‌ها و رستوران‌های آن در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری بالاتر است.

بااین‌حال، هنوز گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند هتل‌های ارزان قیمت و غذاهای خیابانی در این شهر وجود دارند، و در کل، تعطیلات یک هفته‌ای در دبی بسته به ترجیحات و سبک سفر شما می‌تواند از 1500 تا 5000 دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد. اکنون با ما همراه شوید تا آنچه را که باید از هزینه سفر به دبی بدانید، برایتان بیان کنیم.

محاسبه ۰ تا ۱۰۰ هزینه سفر به دبی

برای محاسبه هزینه سفر به دبی به‌صورت صفرتاصد، باید تمامی هزینه‌های ضروری یک مسافرت ساده مانند هتل، رستوران، بازدید از مکان‌های مورد علاقه و غیره را به حساب بیاوریم. در ضمن اگر از خود می‌پرسید که برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم، باید بدانید که در تبدیل پول در این شهر هیچ مشکلی نخواهید داشت و تبدیل انواع ارزها به‌سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

پیش‌از آغاز سفرتان، یادتان باشد که ویزای توریستی دبی را هم تهیه کنید که هزینۀ آن برای 10 روز، 310 درهم یا 85 دلار امریکا خواهد بود. پس بدون مقدمۀ بیشتر به‌سراغ آنچه که باید از هزینه های سفر به دبی بدانید می‌رویم.

هزینه سفر به دبی

هزینه سفر به دبی با هواپیما

اول از همه، به بررسی هزینۀ مسافرت از ایران به دبی با هواپیما می‌پردازیم. در ابتدای سال 1403، شما برای مسافرت از تهران (فرودگاه بین‌المللی امام خمینی) به دبی با هواپیما، باید چیزی بین 25 تا 70 میلیون تومان بسته به نوع پروازتان برای خرید بلیط هزینه کنید (میانگین، حدود 35 میلیون تومان برای هر نفر). بااین‌حال اگر در سایر شهرهای کشور عزیزمان زندگی می‌کنید، همچنان می‌توانید از مسیر هوایی از طریق فرودگاه‌های زیر به دبی سفر کنید:

  • فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد؛
  • فرودگاه بین‌المللی قشم؛
  • فرودگاه بین‌المللی اهواز؛
  • فرودگاه بین‌المللی بندر عباس؛
  • فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان؛
  • فرودگاه بین‌المللی شیراز؛
  • فرودگاه بین‌المللی لارستان؛
  • فرودگاه بین‌المللی تبریز.

البته به‌غیر از فرودگاه امام، از سایر فرودگاه‌های کشور پروازهای محدودی به دبی انجام می‌شود؛ بنابراین شاید تهیه بلیط سفر از مبدا این فرودگاه‌ها برایتان مشکل باشد.

هزینه‌های اقامت در دبی

تصویر دبی در دنیا با اقامتگاه‌های لوکس و هتل‌های پنج‌ستاره آن شناخته شده است؛ اما در واقع، دبی طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامتی مختلف با هر قیمتی را ارائه می‌دهد. چه به‌دنبال یک مکان ساده و تمیز برای استراحت باشید یا یک سوئیت مجلل با تمام امکانات، دبی تمامی خواسته‌های شما را پوشش می‌دهد؛ بنابراین، سبک سفر شما به دبی تا حد زیادی به تعیین بودجه شما کمک می‌کند.

هزینه‌های اقامت در دبی

قیمت هتل‌ها در دبی براساس مواردی مانند منطقه‌ای که در آن اقامت دارید، زمانی از سال که به این شهر سفر کرده‌اید و نوع اتاقی و امکاناتی را که برای اقامت در نظر گرفته‌اید، بالا و پایین می‌شوند.

برای مثال، زمانی که فصل اوج گردشگری است، قیمت‌ها می‌توانند بسیار سرسام آور باشند؛ زیرا مسافر زیادی در شهر وجود دارد؛ اما اگر خارج از پیک توریستی دبی به این شهر سفر کنید، ممکن است تخفیف‌های شیرینی نصیبتان شود. به‌خصوص اگر خیلی زودتر اتاقتان را رزرو کنید.

با این اوصاف، مکانی که در دبی که تصمیم می‌گیرید در آن اقامت کنید، تفاوت زیادی در هزینه‌های سفر شما ایجاد می‌کند. پس اگر از خود می‌پرسید که برای سفر به دبی چقدر پول ببریم، ابتدا از خود بپرسید که دوست دارید در چه نوع هتلی در دبی اقامت کنید.

اقامت در نقاط مهمی مانند مرکز شهر دبی یا نزدیکی نخل جمیرا هزینه خیلی زیادی برای شما خواهد داشت؛ اما ازطرف‌دیگر، شما به تمام مناظری که باید ببینید، بسیار نزدیک خواهید بود، که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل شما شود.

در نهایت، نوع اقامتی که انتخاب می‌کنید به‌طور قابل توجهی بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد؛ مثلاً، استراحتگاه‌های مجلل و هتل‌های پنج ستاره طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی مانند استخر، اسپا، رستوران‌های درجۀ یک و خدمات دیگر را ارائه می‌دهند که همگی گران‌قیمت هستند.

ازسوی‌دیگر، اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه مانند مهمان‌خانه‌ها، امکانات اولیه را با قیمت بسیار پایین‌تری ارائه می‌کنند؛ بنابراین به گزینه‌ای عالی برای مسافرانی که می‌خواهند بودجه‌شان را صرف موارد دیگر کنند تبدیل می‌شوند.

به‌طور میانگین، یک هتل متوسط در دبی می‌تواند حدود 80 تا 150 دلار برای هر شب هزینه داشته باشد، در حالی که یک هتل لوکس می‌تواند 300 دلار یا بیشتر برای هر شب هزینه داشته باشد. بااین‌حال، در فصل اوج توریستی یا رویدادهای مهم مانند جشنواره خرید دبی، قیمت‌ها می‌توانند به‌طور قابل توجهی بالاتر باشند.

همچنین ممکن است بتوانید در مسافرخانه‌های مناسبی با قیمت کمتر از 80 دلار برای هر شب اقامت کنید. پس آنچه که باید از هزینه های سفر به دبی بدانید تا حد زیادی به محلی که برای اقامت در این شهر در نظر گرفته‌اید بستگی دارد.

هزینه‌های حمل‌ونقل در دبی

اقتصادی‌ترین گزینه برای سفر درون شهری در دبی، استفاده از حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس‌ها است. گزینه‌های در دسترس دیگر، تاکسی، اوبر و اجاره ماشین هستند.

مترو: دبی دارای یک سیستم متروی مدرن، تمیز و کارآمد است که بیشتر مناطق اصلی شهر را به هم متصل می‌کند. در متروی این شهر، دو خط (خط قرمز و خط سبز) وجود دارد و کرایه‌ها براساس مسافت طی‌شده است.

اتوبوس: دبی همچنین دارای شبکه‌ای از اتوبوس‌های عمومی است که در بیشتر مناطق شهر خدمات‌رسانی می‌کنند. اتوبوس‌ها دارای تهویه مطبوع و راحت هستند و کرایه‌ها براساس مسافت طی‌شده تعیین می‌شوند.

اجاره خودرو: اجارۀ انواع در دبی می‌تواند هم راحت و هم مقرون‌به‌صرفه باشد. کرایه خودرو در دبی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون اتکا به حمل‌ونقل عمومی، شهر را با سرعت دلخواه خود بگردید. عوامل مختلفی بر هزینه اجاره خودرو تأثیر می‌گذارند از جمله نیاز به راننده، نوع و سن خودرو و مدت‌زمانی که آن را اجاره می‌کنید. به خاطر داشته باشید که اجاره خودرو ممکن است مقرون‌به‌صرفه‌تر از استفاده از تاکسی یا اوبر برای رفت‌وآمد در دبی باشد؛ اما باید با پارکینگ هم کنار بیایید که می‌تواند به یک دردسر واقعی برایتان تبدیل شود.

تاکسی‌ها :Ubers اگرچه برای سفرهای کوتاه در دبی مناسب هستند؛ اما در طولانی‌مدت ممکن است در مقایسه با حمل‌ونقل عمومی یا اجاره خودرو، قیمت بالاتری داشته باشند. میانگین هزینه هر کیلومتر سفر در دبی با تاکسی حدود 2 درهم است. بااین‌حال با درنظرگرفتن قیمت‌های دبی در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ، هزینه تاکسی در دبی نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است و اگر به‌دنبال خوشگذرانی بی‌دردسر در شهر هستید، به گزینه‌ای مناسب برایتان تبدیل خواهد شد.

تاکسی‌های آبی: دبی دارای شبکه‌ای از تاکسی‌های آبی معروف به «ابراس» است که بخش‌های قدیمی و جدید شهر را به هم متصل می‌کند. آن‌ها یک روش سنتی برای سفر هستند و تجربۀ منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند.

هزینه‌های حمل‌ونقل در دبی

هزینه غذا در دبی

منوی غذایی در دبی به‌اندازۀ جمعیت آن متنوع است و این شهر طیف وسیعی از رستوران‌های مختلف را ارائه می‌دهد. هزینه‌های متوسط برای وعده‌های غذایی در دبی به‌صورت زیر هستند:

  • ارزان‌قیمت: 5 تا 10 دلار برای غذاهای خیابانی یا فست فود؛
  • قیمت متوسط: 15 تا 40 دلار برای یک وعدۀ غذایی در یک رستوران معمولی؛
  • لوکس: 50 تا بیش‌از 200 دلار برای رستوران‌های سطح بالا یا غذاخوری‌های لذیذ.

توصیه‌های ما برای تهیه غذا در دبی به‌صورت زیر هستند:

  • ارزان‌قیمت: برای غذاهای مقرون‌به‌صرفه و در عین حال اصیل، غذاخوری‌های محلی «دیره» و “Bur” دبی را امتحان کنید.
  • محدوده میانی: نقاط محبوب در مرکز شهر دبی و “JBR” را کاوش کنید.
  • لوکس: از رستوران‌های مجلل در «دبی مارینا» یا «نخل جمیرا» دیدن کنید.

هزینه تفریحات در دبی

دبی با طیف وسیعی از فعالیت‌ها و جاذبه‌ها، از تجربه‌های مقرون‌به‌صرفه گرفته تا گزینه‌های گران‌تر، با هر بودجه‌ای می‌تواند یک سفر لذتبخش را برای شما فراهم کند. چه به‌دنبال کاوش در مکان‌های دیدنی شهر مانند برج خلیفه باشید، چه به‌دنبال یک سافاری هیجان‌انگیز در صحرا باشید یا به خریدهای مجلل در دبی مال بپردازید، در این شهر پرجنب‌وجوش یک نوع سرگرمی برای همه وجود دارد، از جمله بازدید از باغ معجزه دبی.

اما یکی از موارد مهم در آنچه که باید از هزینه های سفر به دبی بدانید این است که بسیاری از فعالیت‌های دبی بسته به زمانی از سال که از آن بازدید می‌کنید، هزینه متفاوتی دارند. در دبی همیشه در اوج بازدید توریست‌ها (پاییز و زمستان) همه چیز گران‌تر می‌شود؛ مثلاً بیایید بازدید برج خلیفه را بررسی کنیم.

البته باید بدانید که بازدید از این برج کمی گران است؛ اما ارزش زیادی دارد. قیمت بلیط بسته به تجربه‌ای که انتخاب می‌کنید از 45 تا 145 دلار برای هر نفر متغیر است.

هزینه تفریحات در دبی

به‌عنوان‌مثال، ارزان‌ترین بلیط با دسترسی به طبقات 124 و 125، 45 دلار آمریکا است؛ اما باید توجه داشته باشید که قیمت بازدید از برج در هنگام غروب آفتاب به‌طور قابل‌توجهی بالاتر است! اگر می‌خواهید بین ساعت 3 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر از برج بالا بروید، 67 دلار آمریکا پرداخت می‌کنید.

در ضمن، درخواست بازدید از این برج آنقدر زیاد است که شاید در تهیه بلیط دچار مشکل شوید، پس، از قبل برای رزرو بلیط برنامه داشته باشید. همچنین، اگر قصد بازدید از آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب را دارید، می‌توانید یک بلیط ترکیبی تهیه کنید که باعث صرفه‌جویی در هزینۀ شما می‌شود.

فعالیت‌های رایگان و مقرون‌به‌صرفه در دبی

برای مسافرانی که از نظر بودجه مجبور به رعایت میزان هزینه‌های خود هستند و در عین حال می‌خواهند تجربۀ سفری به‌یادماندنی را در دبی داشته باشند، این شهر مجموعه وسیعی از فعالیت‌های رایگان و کم‌هزینه و تجربه‌ای غنی بدون افراط در هزینه‌ها را برایشان فراهم می‌کند. برخی از گزینه‌های محبوب عبارت‌اند از: قدم‌زدن در امتداد مارینا دبی، بازدید از ساحل عمومی و کاوش در پارک‌های زیبای دبی.

علاوه‌براین، بسیاری از جاذبه‌های توریستی و موزه‌های دبی به‌صورت رایگان یا با تخفیف به مسافران خدمات ارائه می‌دهند؛ مثلاً مکان‌هایی مانند موزه دبی، قلعه الفهیدی، و آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیر آب آن، با هزینه بسیار کمی در دسترس بازدیدکنندگان هستند.

همچنین روزها و زمان‌های خاصی از سال، هزینه‌های ورودی مکان‌های مختلف در دبی یا بسیار کاهش می‌یابند یا حتی لغو می‌شوند؛ بنابراین ایدۀ خوبی است که این جزئیات را قبل‌از بازدید خود بررسی کنید. علاوه‌براین، برخی از تورها هزینه‌های ورودی مختلف را در قیمت‌های خود می‌گنجانند، که می‌تواند راهی مقرون‌به‌صرفه برای بازدید از جاذبه‌های متعدد دبی باشد.

هزینه وای‌فای و ارتباط در سفر به دبی چقدر است؟

برقراری ارتباط در هنگام سفر به دبی برای بسیاری از مسافران مهم است. چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • وای‌فای: بیشتر مکان‌ها از جمله فرودگاه، وای‌فای رایگان ارائه می‌دهند.
  • سیم کارت: قیمت‌ها بسته به ارائه‌دهنده و طرح متفاوت است؛ اما از حدود 50 درهم شروع می‌شود.
  • تماس اینترنتی: بازدیدکنندگان می‌توانند از خدمات VPN به‌صورت رایگان استفاده کنند یا برای خدمات پریمیوم پول بیشتری پرداخت کنند.
  • تماس محلی: قیمت‌ها بسته به ارائه‌دهنده و طرح متفاوت است؛ اما از حدود 0.60 درهم در دقیقه شروع می‌شود.
  • خدمات اضطراری: شماره‌گیری خدمات اضطراری رایگان است.

سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکات از هزینه های سفر به دبی را برایتان بیان کنیم؛ اما برای درک بیشتر، بیایید هزینه سفر به دبی برای 2 شب و 3 روز را با دلار آمریکا مرور کنیم:

  • پرواز: 600 تا 1200 دلار آمریکا برای هر نفر؛
  • اقامت: 200 تا 500 دلار برای هر نفر؛
  • حمل‌ونقل درون شهری: 30 تا 50 دلار برای هر نفر؛
  • غذا و نوشیدنی: 80 تا 150 دلار آمریکا برای هر نفر؛
  • گشت‌وگذار و فعالیت: 100 تا 300 دلار آمریکا برای هر نفر؛
  • بیمه مسافرتی: 50 تا 200 دلار برای هر نفر؛
  • سوغات و هزینه‌های متفرقه: 50 تا 100 دلار آمریکا برای هر نفر؛
  • مجموع: 1110 دلار تا 2500 دلار آمریکا برای هر نفر.

منابع:

https://theplanetd.com/is-dubai-expensive-to-visit/

https://www.saadatrent.com/mag/en/uae/days-cost-dubai/

https://awinterescape.com/dubai-holiday-cost/

https://www.trip.com/guide/info/trip-to-dubai-cost.html

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *