بهترین و ارزان‌ترین زمان سفر به دبی

آخرین بروزرسانی : دسامبر 2023

سفرکردن به‌خودی‌خود جذاب است، چه برسد به اینکه مقصد این سفر یکی از کشورها و شهرهای عربی باشد؛ چراکه اصولاً مردم کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بسیار مهمان‌نواز و خوش‌گذران هستند و نتیجه سفر به این مناطق چیزی جز تفریح و خاطره خوب نخواهد بود.

دبی یکی از شهرهای عربی است که همه‌ساله پذیرای گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا می‌شود و دلیل این اقبال عمومی که نسبت به دبی وجود دارد، کیفیت بالای تفریحات در این شهر در هر فصلی از سال است؛ به‌شکلی که می‌توانید حتی با پرداخت هزینه کمتر در فصل تابستان یک سفر به‌یادماندنی را به دبی تجربه کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا برای انتخاب بهترین زمان سفر به دبی، راهنمایی‌تان کنیم.

بهترین ماه سال برای سفر ارزان به دبی، چه ماهی است؟

دبی یکی از شهرهای بسیار گرم و شرجی حاشیه خلیج‌فارس است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و مناطق توریستی بی‌نظیر، طرفداران زیادی دارد. واضح است که شهری با چنین آب‌وهوایی در فصل تابستان به شدت گرم شده و تعداد مسافرانی که این شهر را به‌عنوان مقصد تفریحی انتخاب می‌کنند، در فصل تابستان به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

بهترین ماه سال برای سفر ارزان به دبی، چه ماهی است؟

بنابراین با توجه به کاهش نرخ تقاضای مسافران، قیمت هتل‌ها در این شهر با کاهش چشمگیری رو‌به‌رو می‌شود و می‌توان گفت بهترین زمان سفر به دبی از لحاظ اقتصادی، سه ماه تابستان است. البته به‌شرطی‌که با گرما و شرجی هوا مشکل چندانی نداشته باشید و بتوانید شرایط آب‌وهوایی ویژه این شهر را تحمل کنید. در این صورت سفر در تابستان برایتان تبدیل به یک سفر ارزان‌قیمت و درعین‌حال فراموش‌نشدنی خواهد شد.

البته توصیه می‌کنیم تا حد امکان در طول روز که هوا گرم‌تر است و آفتاب با شدت بیشتری می‌تابد، چندان در سطح شهر تردد نکنید و وقت خود را به تفریح در استخرهای سرپوشیده، رستوران‌های فوق‌العاده و کافه‌های بی‌نظیر این شهر اختصاص دهید. در مقابل، می‌توانید شب‌ها که هوا کمی خنک‌تر می‌شود به تفریح در شهر بپردازید و از زندگی شبانه و زیبایی‌های نفس‌گیر این شهر لذت ببرید.

در دبی زندگی شبانه به‌طرز عجیبی جریان دارد و این اتفاق در فصول گرم سال پررنگ‌تر نیز می‌شود. خصوصاً که کنسرت‌ها و فستیوال‌های مختلفی در سطح شهر برگزار می‌شود و خاطره‌ای ماندگار برای شما از سفر به دبی به جا می‌ماند. با تمام این صحبت‌ها واضح است که بهترین زمان سفر به دبی از لحاظ اقتصادی از اردیبهشت تا شهریور است و اگر قصد دارید سفری ارزان به این شهر عجیب داشته باشید، حتماً باید برای آن برنامه‌ریزی کنید.

تفریحات مختلف برای سفر به دبی در تابستان

اگر در تابستان به دبی سفر می‌کنید، سرزدن به پیست اسکی دبی را فراموش نکنید. یکی از مجهزترین و وسیع‌ترین پیست‌های اسکی دنیا با ۶۰۰۰ تن برف در این شهر قرار دارد و جالب است بدانید آن قدر سیستم خنک‌کننده این پیست قدرتمند است که در دمای ۴۰ درجه تابستان نیز پیست با قدرت تمام فعالیت می‌کند و پذیرای گردشگران و شهروندان دبی است.

علاوه‌براین، شما می‌توانید سراغ بازدید از آکواریوم بزرگ دبی نیز بروید. در این آکواریوم فوق‌العاده تماشایی، ده‌ها گونه از ماهی‌ها و حیوانات دریایی مختلف زندگی می‌کنند و در طول سال بسیاری از گردشگران تنها به منظور بازدید از این آکواریوم راهی دبی می‌شوند. پاساژهای سربسته و فوق‌العاده بزرگ شهر دبی نیز می‌تواند مقصد خوبی برای تفریحات تابستانی باشد.

در این پاساژهای مدرن و سنتی انواع کالاهای لوکس دنیا با بهترین کیفیت و قیمت ممکن وجود دارد و بسیاری از ایرانیان ترجیح می‌دهند کالاهای اصل، مارک و باکیفیت را از این پاساژها خریداری کنند. سیستم تهویه و سرمایش پاساژهای دبی بسیار مدرن و مجهز است و می‌توانید ساعت‌ها بدون نگرانی از گرمازدگی وقت خود را در مغازه‌های جذاب آن بگذرانید.

بهترین زمان سفر به دبی برای شرکت در فستیوال‌های تابستانی دبی

سفر به دبی در تابستان بدون سرزدن به بزرگترین فستیوال تابستانی دبی امکان‌پذیر نیست! حدود ۲۵ سال است که سالانه در شهر دبی فستیوالی با نام سوپرایز تابستانی دبی برگزار می‌شود. نماد این جشنواره، Modhesh”” به‌معنای شگفت‌انگیز، غیرمنتظره و باورنکردنی است و کلیت هدف از برگزاری این جشنواره را نشان می‌دهد.

بهترین زمان سفر به دبی برای شرکت در فستیوال‌های تابستانی دبی

مراکز خرید بزرگی مانند سیتی‌سنتر دیره، سیتی‌سنتر میردیف، مرکز خرید امارات و سیتی سنتر الشیندقا در تعطیلات پایان هفته افتتاحیه تمام فستیوال‌های تابستانی قیمت‌های خود را تا ۹۰درصد کاهش می‌دهند و ۲۵ ساعت حراج فوق‌العاده دارند. بیشتر هتل‌های دبی نیز امکانات رفاهی و تفریحی بی‌نظیر با قیمت بسیار پایین در اختیار مسافران می‌گذارند.

هفته ساعت امگا، جایزه بزرگ عید قربان، تخفیف‌های روزانه مراکز خرید بزرگ و قرعه‌کشی بزرگ مرسدس بنز از جمله مراسم‌های جذاب و تفریحی فوق‌العاده‌ای است که در تابستان در این شهر برگزار می‌شود و یک فرصت استثنایی برای خرید و گشت‌وگذار در این شهر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بنابراین اگر قصد دارید یک سفر ارزان و خاطره‌انگیز را داشته باشید، یقیناً بهترین زمان سفر به دبی در همین فصل تابستان است که می‌توانید با هزینه‌های بسیار کمتر، تفریحات جالب و فراموش‌نشدنی داشته باشید.

سفر به دبی در ماه رمضان

سفر به شهر دبی در ماه مبارک رمضان از آن دسته تصمیماتی است که هیچ وقت از آن پشیمان نمی‌شوید. دبی یک کشور اسلامی است که آداب و رسومش در ماه مبارک رمضان همچون آداب و رسوم سایر کشورها است که مسلمانان یک ماه کامل به روزه‌داری و عبادت خدا مشغول می‌شوند و مناسک ویژه‌ای دارند.

در این ماه بیشتر مساجد دبی شبانه‌روز پذیرای حضور مردم هستند و در دهه آخر این ماه و شب‌های قدر، مسلمانان دبی تمام روز خود را در مسجد می‌گذرانند. ماه رمضان برای اهالی شهر دبی اهمیت زیادی دارد و از یک هفته پیش‌از شروع این ماه،  تدارکات برای عبادت و پذیرایی از مردم آغاز می‌شود.

خانواده‌ها برای فرزندانشان لباس نو تهیه می‌کنند و با شیرینی‌های سنتی امارات به مهمانی فامیل و همسایگان خود می‌روند. عموماً اهالی این کشور و خصوصاً شهر دبی رسم دارند اولین شب ماه رمضان و اولین افطار را در خانه بزرگ‌ترین فرد خانواده بگذرانند.

سفر به دبی در این ماه می‌تواند جذابیت‌های فوق‌العاده زیادی برای گردشگران با هر آیین و مذهبی داشته باشد. مردم کشورهای دیگر ترجیح می‌دهند در این ماه به دبی سفر کنند؛ چرا که فرهنگ مردم دبی در ماه رمضان شبیه به یک فستیوال عظیم و بی‌نظیر است.

سفر به دبی در ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان در دبی چه تفریحاتی وجود دارد؟

مطمئن باشید اگر زمان افطار در این شهر قدم بزنید، حتماً به چندین سفره افطاری دعوت می‌شوید. توصیه می‌کنیم در صورت سفر به دبی در ماه مبارک، حتماً سری به مسجد جامع شیخ زاید بزنید که باشکوه‌ترین مراسم افطاری در آنجا برگزار می‌شود.

در زمان افطار در این شهر مراسم شلیک توپ انجام می‌شود که آن هم در نوع خود جالب است و طرفداران زیادی دارد. از افطار به بعد تازه زمان گردش، تفریح و … آغاز می‌شود و می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای عربی جهان را در این شهر میل کنید. تخفیف‌های ویژه و حراجی‌های بزرگ نیز از دیگر جذابیت‌های دبی در این ماه است.

بازارهای شبانه دبی در ماه رمضان حکم یک فستیوال جهانی را دارند که هر شب از بعداز افطار تا ۲ صبح برپا هستند. رستوران‌های دبی نیز در طول شب، پذیرای میهمانان خواهند بود و می‌توانید هم غذاهای سنتی این شهر مانند آش، حلیم، زعتر و… را امتحان کنید و هم سراغ غذاهای فرنگی بی‌نظیری بروید.

سخن پایانی
سفر به دبی از خاطره‌انگیز‌ترین و بهترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند برای هر کسی در زندگی بیفتد. مردم کشورهای عربی اصولاً مهمان‌نوازهای بسیار خوبی هستند و هر کس در زندگی خود باید حداقل یک بار سفر به این کشورها و شهرها را تجربه کند. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد انجام سفر به شهر دبی را دارید، حتماً تاریخ برگزاری برنامه‌های مختلف در این شهر را چک کنید تا در بهترین زمان سفر به دبی به این شهر سفر کنید.

منابع

https://www.jumeirah.com/en/article/stories/dubai/7-reasons-to-spend-the-summer-in-dubai

https://www.travelandleisure.com/best-time-to-visit-dubai-7555350

https://www.everysteph.com/summer-in-dubai/

https://gocity.com/en/dubai/blog/visiting-dubai-during-ramadan

https://tropicalwarehouse.co.uk/blog/2022/03/travelling-to-dubai-during-ramadan/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *