سریع ترین روش اخذ ویزای شینگن

آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۴۰۲

اگر در پی گرفتن ویزای شینگن برای رفتن به یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن هستید، سریع‌ترین روش اخذ ویزای شینگن 2024، یکی از سوالاتی است که ذهن شما و دیگر متقاضیان اخذ این ویزا را به خود مشغول کرده است؛ بنابراین بهتر است پیش از اقدام به دریافت این ویزا، با راحت ترین ویزای شینگن و راه‌های دریافت آن آشنا شوید. در ویزا فوری، شما را با سریع‌ترین راه‌های اخذ ویزای شینگن 2024 آشنا می‌کنیم.

دریافت ویزای شینگن

دریافت ویزای شینگن شامل چند مرحله است؛ بنابراین بهتر است قبل‌از اقدام به دریافت ویزای شینگن، با جزئیات و ملزوماتی که برای گرفتن این ویزا لازم است، آشنا شوید تا این مراحل راحت‌تر پیش بروند. در ابتدا تعریفی از جزئیات و مواردی که برای دریافت ویزای شینگن لازم است را با هم مرور می‌کنیم و نهایتاً سریع‌ترین روش اخذ ویزای شینگن 2024 را به شما معرفی می‌کنیم.

دریافت ویزای شینگن

مراحل اخذ ویزای شینگن

برای دریافت راحت ترین ویزای شینگن باید مراحلی را طی کنید. در نتیجه بهتر است پیش‌از اقدام به اخذ ویزا با این مراحل آشنا شوید تا راحتی و سرعت کار شما افزایش یابد. در ادامه این مراحل را برای شما شرح می‌‌دهیم:

1. تعیین نوع ویزا:

اولین قدم، تعیین نوع ویزای شینگن است. این ویزا انواع مختلفی دارد، از جمله:

  • ویزای توریستی: برای سفرهای تفریحی و گردشگری؛
  • ویزای تجاری: برای سفرهای کاری و بازرگانی؛
  • ویزای تحصیلی: برای تحصیل در یکی از کشورهای حوزه شینگن؛
  • ویزای اسپانسرشیپ: برای ملاقات با اعضای خانواده یا دوستان در یکی از کشورهای حوزه شینگن؛

2. جمع‌آوری مدارک:

پس‌از تعیین نوع ویزا، باید مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید. این مدارک به‌طورکلی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فرم درخواست ویزا: این فرم را می‌توانید از وب‌سایت سفارت یا کنسولگری کشور موردنظرتان دانلود کنید؛
  • گذرنامه: گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکس پرسنلی: دو قطعه عکس پرسنلی جدید با زمینه سفید؛
  • بیمه‌نامه مسافرتی: این بیمه‌نامه باید کل مدت سفر شما را پوشش دهد؛
  • تمکن مالی: شما باید بتوانید ثابت کنید که به‌اندازه کافی پول برای تامین هزینه های سفرتان دارید؛
  • رزرو بلیط هواپیما: شما باید بلیط رفت و برگشت هواپیما را رزرو کنید؛
  • رزرو هتل: شما باید هتل محل اقامتتان را در طول سفر رزرو کنید؛
  • دعوتنامه: اگر از طرف شخصی در یکی از کشورهای حوزه شینگن دعوت شده‌اید، باید دعوتنامه را ارائه دهید.

3. انگشت‌نگاری:

پس‌از جمع‌آوری مدارک، باید برای انگشت‌نگاری به سفارت یا کنسولگری کشور موردنظرتان مراجعه کنید.

4. بررسی درخواست:

پس از انگشت‌نگاری، سفارت یا کنسولگری درخواست شما را بررسی می‌کند. این بررسی ممکن است چند هفته طول بکشد.

5. دریافت ویزا:

در صورت تأیید درخواست شما، ویزای شما صادر می‌شود و می‌توانید آن را از سفارت یا کنسولگری دریافت کنید.

انواع ویزای شینگن و روش‌های اخذ آن

درواقع شینگن منطقه‌ای از اروپا محسوب می‌شود که 27 کشور از سال 1990 در آن عضو هستند. در نتیجه زمانی که شما ویزای شینگن را دریافت می‌کنید، می‌توانید به تمام 27 کشور عضو شینگن، بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه هر کشور، سفر کنید.

درباره انواع ویزای شینگن و راه‌های اخذ آن بارها صحبت کرده‌ایم و این را هم باید تکرار کنیم که ویزای توریستی شینگن یکی از انواع ویزای شینگن است که طرفداران زیادی دارد و تعداد زیادی از آن هم بارها صادر شده است.

اخذ ویزای شینگن 2024

برای اخذ ویزای شینگن 2024 نیز مانند سال‌های پیش، باید یکی از انواع مختلف آن را انتخاب کنید؛ بنابراین باید پیش‌از اقدام به اخذ ویزا، راحت ترین کشور برای ویزای شینگن 2024 و نوع ویزای خود را تعیین کنید تا سریع‌تر و راحت‌تر بتوانید مراحل مربوط به دریافت ویزا خود را طی کنید. در ادامه شما را با انواع ویزاهای شینگن آشنا می‌کنیم تا تصمیم‌گیری برای شما آسان‌تر شود.

ویزای شینگن توریستی

ویزای توریستی شینگن یک ویزای 90 روزه و کوتاه مدت است که در دو نوع مولتی و سینگل صادر می‌شود. این ویزا را نمی‌توان جزء سریع‌ترین یا آسان‌ترین روش دریافت ویزای شینگن نام برد؛ چراکه گاهی برای گرفتن آن باید حدود 6ماه پیش از سفر خود اقدام کنید و این پروسه ممکن است کمی طولانی باشد.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که زمان موردنیاز برای مراحلی مانند جمع‌آوری مدارک، ارسال مدارک به سایت سفارت، دریافت گواهی عدم سوء‌پیشینه، گرفتن مجدد پاسپورت درصورت فرارسیدن تاریخ انقضای آن و زمانی که برای بررسی پرونده و مدارک صرف می‌شود، جمعا یک ماه خواهد بود. به‌همین دلیل باید طول زمان را برای دریافت ویزای شینگن در نظر داشته باشید و بر این اساس برنامه‌ریزی کنید.

ویزای شینگن تحصیلی

یکی دیگر از روش‌های دریافت ویزای شینگن، داشتن دعوتنامه است که سرعت دریافت ویزای شینگن شما را افزایش می‌دهد و مدرک معتبری محسوب می‌شود. در این بین دعوتنامه‌های تحصیلی که از طرف دانشگاه منتخب شما ارسال می‌شوند، از معتبرترین دعوتنامه‌ها هستند و پروسه دریافت این ویزا را سریع‌تر می‌کنند. در این روش شما با داشتن ویزای تحصیلی و دعوتنامه می‌توانید ویزای شینگن خود را دریافت کنید.

ویزای شینگن کاری

برای گرفتن ویزای شینگن کاری هم مانند ویزای تحصیلی باید از طرف کارفرمای خود یک دعوتنامه داشته باشید و این درخواست به صورت رسمی ثبت شده باشد. دریافت ویزای شینگن کاری نیز زمان‌بر خواهد بود چون یکی از کارهایی که پیش از گرفتن ویزا باید انجام دهید، انجام تعاملات لازم با کارفرمای خارجی‌ است تا این مسیر شکل گیرد.

اخذ ویزای شینگن اسپانسرشیپ

روش دیگر اخذ ویزای شینگن اسپانسرشیپ است. اگر در یکی از کشورهای عضو شینگن اقوام درجه اول یا دوم دارید که حق شهروندی یا اقامت دائم دارند، می‌توانید به‌راحتی و بسیار سریع ویزای شینگن دریافت کنید. این مرحله هم نیازمند ارسال دعوتنامه از جانب شخصی است که در آن کشور زندگی می‌کند تا یک سند رسمی برای درخواست ویزای شینگن خود در دست داشته باشید.

البته کسی که این دعوتنامه را برای شما می‌فرستد هم باید شرایطی داشته باشد. مواردی مانند وضعیت مالی مطلوب تا تضمین کند می‌تواند هزینه‌های شما را تا حدی پرداخت کند. در این دعوتنامه باید آدرس پستی فرد مقیم و گزارشی از وضعیت مالی او آمده باشد.

اگر فردی که درخواست ویزای شینگن اسپانسرشیپ دارد، دعوتنامه مورد نیاز را داشته باشد، فقط باید مدارک اولیه خود مانند پاسپورت و مدارک دیگر تایید هویت را تهیه کند. در این نوع ویزا بیشترین مسئولیت بر عهده فرد اسپانسرشیپ است.

گرفتن این ویزا یک روش راحت است و اگر مدارک فردی که این ویزا را درخواست داده، کامل باشد مشکلی حین اخذ ویزای شینگن پیش نمی‌آید. فردی هم که درخواست ویزای شینگن داشته باشد، تنها باید کارهای مربوط به گرفتن وقت برای سفارت، انگشت‌نگاری و گرفتن بلیت سفر خود را در برنامه کاری خود قرار دهد.

با توجه به روش‌های اخذ ویزایی که تا اینجا بررسی کردیم، سریع‌ترین روش اخذ ویزای شینگن 2024 اقدام از طریق اسپانسرشیپ است. با این روش شما می‌توانید راحت ترین ویزای شینگن را دریافت و پس‌از زمان کوتاهی به کشور مدنظرتان سفر کنید.

اخذ ویزای شینگن اسپانسرشیپ

قیمت ویزای شینگن

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که تا زمانی که هزینه ویزای شینگن را به سفارت نپردازید، پرونده شما در صف بررسی قرار نخواهد گرفت. با توجه به سن فرد متقاضی و کشور مقصد، قیمت ویزای شینگن متفاوت خواهد بود و شما در مرحله اول تنها هزینه اولیه بررسی پرونده را پرداخت خواهید کرد. فقط باید بدانید این مبلغ را چگونه باید بپردازید و اگر ویزای شما پذیرفته نشود این ویزا قابل برگشت هست یا نه؟

هزینه درخواست ویزای شینگن

هزینه ویزای شینگن برای افراد بالای 12 سال 80 یورو و کودکان بین 6 تا 12 سال 40 یورو برآورد شده است. برای کودکان زیر 6 سال هم لازم نیست هزینه‌ای بپردازید. این مبلغ را تنها برای ارائه درخواست ویزا به سفارت می‌پردازید و هزینه‌ خدمات کارگزاری که معمولا بین 30 تا 40 یورو است بعدا به آن اضافه خواهد شد.

هزینه درخواست تمامی ویزا‌های کوتاه مدت (توریستی، تحصیلی، تجاری و…) برای محدوده شینگن کاملا ثابت و در یک رنج قیمت است.

ویزای شینگن تضمینی

اگر در پی دریافت ویزای شینگن تضمینی هستید، این کار ممکن است برای شما به قیمت از دست‌دادن سفر به کل منطقه شینگن، تا سال‌ها تمام شود. برخی از شرکت‌های مهاجرتی شما را با عنوان آشنا برای سفارت یا دادن دعوتنامه از کشورهای معروف فریب می‌دهند و قیمت‌های بالاتری برای صدور ویزای شینگن از شما دریافت می‌کنند؛ اما شما نباید فراموش کنید که تنها مدارک و شرایط فرد متقاضی است که شانس او را برای گرفتن ویزای شینگن افزایش می‌دهد.

البته برخی تورهای گروهی هستند که به‌علت سابقه بالا در گرفتن ویزا و تعداد زیاد مسافر، اعتبار بالایی نزد سفارت آن کشور کسب کرده‌اند و می‌توانند تا حدودی اخذ ویزای شینگن را تضمین کنند.

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن 2024

کشورهای ایتالیا، اسپانیا و سوئیس، در لیست راحت ترین کشور برای ویزای شینگن 2024 قرار دارند و اگر بخواهند برای ایرانیان ویزای شینگن صادر کنند محدودیت کمتری ایجاد می‌کنند. در مقابل کشورهای آلمان، اتریش و هلند، شرایط سختی را برای دریافت ویزای شینگن برای ایرانیان در نظر می‌گیرند.

علت این امر دلایل اقتصادی است. البته یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که شرایط اخذ ویزای شینگن را برای ایرانیان سخت می‌کند، تعداد بالای پناهندگانی است که در این کشور زندگی می‌کنند. اگر بستگان نزدیک شما در آلمان زندگی نمی‌کنند تا برای شما دعوتنامه بفرستند، به هیچ عنوان از طریق آلمان برای دریافت ویزای شینگن اقدام نکنید. اتریش و هلند هم مدارک مستدل و قوی لازم دارند.

ایتالیا جزء کشورهایی است که بیشترین ویزا را برای ایرانیان صادر می‌کند. اگر گردش مالی حساب شما خوب باشد و شرایط مالی قابل قبولی داشته باشید که شامل سابقه بیمه و سند ملک و… می‌شود، به‌راحتی می‌توانید ویزای شینگن برای ایتالیا را دریافت کنید.

از طرف دیگر اگر از طرف آژانسی اقدام کنید که ضمانت بازگشت شما را اعلام می‌کند، شانس ویزای شینگن تضمینی شما بالاتر می‌رود.
کشور سوئیس هم مدتی است که گرفتن ویزای خود را برای ایرانیان ساده‌تر کرده است. اگر اولین بار است که تقاضای ورود به یک کشور اروپایی را دارید، سعی کنید از تورهای گروهی استفاده کنید.

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن

درخواست پناهندگی با ویزای شینگن

درخواست پناهندگی با ویزای شینگن با توجه به عنوان پناهندگی و قوانین کشور مقصد دارای تفاوت‌هایی است که معمولا موقع ثبت نام اولیه به افراد اطلاع داده می‌شود. اولین و مهم‌ترین موضوعی که در خصوص شرایط پناهندگی با ویزای توریستی باید بدانید این است که با چه وسیله‌ای به خاک آن کشور وارد شوید.

برای این مرحله باید همان مراحل گرفتن ویزای توریستی کشور مقصد را طی نمایید تا اجازه ورود به کشور مورد نظرتان را به دست آورید. بر اساس اینکه اطلاع از نحوه ورود به یک کشور دیگر مهم است، شرایط زیر را باید در نظر بگیرید:

  • داشتن پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی داشته باشد
  • داشتن ویزای توریستی برای آنکه وارد کشور مقصد شوید
  • دریافت بیمه مسافرتی
  • عدم مجرم‌بودن شخص متقاضی پناهندگی
  • داشتن دلایل موجه و قابل قبول برای ترک کشور
  • هیچ کشوری محافظ زندگی و سلامت آن فرد نیست

به خاطر آنکه مهاجرت از طریق درخواست پناهندگی با ویزای شینگن مراحل متنوعی دارد، افراد متقاضی باید در زمان مناسب و درست ویزای خود را دریافت کرده و با اطلاع از قوانین کشور مقصد اجازه ویزای پناهندگی صادر شود. در این بخش شرایط درخواست پناهندگی با ویزای شینگن را برای شما شرح می‌دهیم:

  • ثبت نام در دفتر پناهندگی کشور مقصد
  •  ارائه مدارک لازم متناسب با نوع پناهندگی
  •  مصاحبه حضوری و اعلام دلایل پناهندگی
  • اعلام نتایج مصاحبه‌هایی که تا به حال انجام داده‌اید
  • صدور ویزای پناهندگی

راحت ترین ویزای توریستی اروپا

راحت‌ترین ویزای توریستی اروپا مربوط به کدام کشور است؟ شاید این سوالی باشد که ذهن خیلی از افراد را درگیر خود کرده است. برخی کشورها برای صدور ویزا سختگیری‌های کمتری دارند، به همین دلیل کسانی که متقاضی ویزای شینگن هستند می‌توانند از طریق این کشورها اقدام به دریافت ویزای توریستی شینگن کنند. درواقع راحت‌ترین ویزای توریستی اروپا، مراجعه به این کشورها است.

براساس بررسی‌هایی که انجام شده، به ترتیب کشورهای ایسلند، فنلاند، لیتوانی، استونی و لتونی پنج کشوری هستند که بیشترین ویزای شینگن را صادر کرده‌اند. هر کدام از این کشورها بالای ۹۸.۵ درصد نرخ صدور ویزای شینگن داشته‌اند. به‌همین‌علت جزو راحت ترین ویزای توریستی اروپا محسوب می‌شوند.

نتیجه‌گیری

بالاخره راحت ترین ویزای شینگن چیست و راحت ترین کشور برای ویزای شینگن 2024 کدام کشور است؟ شاید پاسخ به این سوالات مستلزم بررسی‌های زیادی باشد، زیرا انتخاب بهترین راه برای گرفتن ویزای شینگن و راحت‌ترین کشور عضو این حوزه، کاری تخصصی است که دانش و تجربه کافی لازم دارد. در عین حال شرایط مسافر هم در گرفتن این ویزا تأثیر زیادی دارد.

شرایط سنی مسافر، وضعیت شغلی، تاهل و تجرد، داشتن مدارک مالی کافی، سابقه سفر و خیلی از موارد دیگر می‌تواند گرفتن این ویزا را تسریع کند.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *