قوانین جدید تحصیل در آمریکا با دیپلم

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

برای تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم نیاز به بررسی شرایط سنی، هزینه ها و مراحل اخذ ویزا دارید. همینطور می بایست وضعیت کالج های این کشور را بسنجید. با مدرک دیپلم می توانید وارد رشته های تاپ مهندسی و پزشکی شوید و همینطور مهارت زبان خود را نیز تقویت نمایید. ادامه تحصیل در آمریکا با دیپلم به واسطه تیم مهاجرتی ویزافوری در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

شرایط تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

همه متقاضیان تحصیل در آمریکا دارای مدرک دیپلم می توانند پس از پایان تحصیلات دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم اقدامات لازم برای پذیرش تحصیلی در آمریکا را در نظر بگیرند. دوره های تحصیلی پس از دیپلم در آمریکا شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پسا دکتری است.

در این کشور دانشگاه های زیادی وجود دارد که در لیست برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند. در واقع تعداد قابل قبولی از این دانشگاه ها رتبه 1 تا 100 جهان را کسب کرده اند. متقاضی تحصیل با مدرک دیپلم می تواند در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل کند. برای ورود به مقطع لیسانس نیاز به پشت سر گذاشتن آزمون ورودی sat است و در صورت قبولی شخص می تواند مدرک زبان را ارائه دهد و در رشته مورد نظر خود پذیرش شود.

در صورتی که قصد شما ورود به رشته های مهندسی است باید در آزمون GRE شرکت کنید. برای رشته حقوق شرکت در آزمون LSAT بسیار مهم است و برای رشته پزشکی نیز باید در آزمون MCAT شرکت کنید. آزمون های مورد تایید برای ورود به رشته های دندانپزشکی و رشته های مدیریتی به ترتیب DAT و GMAT در نظر گرفته شده است.

کسانی که قصد دارند با مدرک دیپلم اقدام به پذیرش برای مقطع لیسانس نمایند باید حداقل معدل 16 داشته باشند. در صورتی که معدل شما پایین تر است باید در مقطع کاردانی تحصیل کنید. تحصیل در آمریکا به زبان انگلیسی ارائه می شود و شخص باید مدرک آیلتس 6 یا معادل آن را ارائه دهد.

شرایط تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

تحصیل در کالج های آمریکا با دیپلم

تحصیل در آمریکا با دیپلم برای کالج ها نیز مجاز خواهد بود. کالج ها در این کشور به منظور رفع پیش نیاز تحصیلی در نظر گرفته شده اند. برخی از کالج ها یک سری دوره های زبان انگلیسی ارائه می دهند و اگر متقاضیان سطح زبان پایینی داشته باشند می توانند به این کالج ها مراجعه کرده و در آزمون ورودی شرکت نمایند.

برای ورود به کالج ها می بایست آزمون های ورودی را پشت سر بگذارید. یک سری کالج ها نیز در آمریکا وجود دارد که دوره های تحصیلی مشابه دانشگاه ها دارند اما تفاوت مهمی که وجود دارد این است که پذیرش در این کالج ها آسانتر است. هزینه تحصیل در کالج های آمریکا نیز ارزانتر از دانشگاه ها در نظر گرفته شده است. کالج های آمریکا شامل 4 دسته اصلی هستند:

کالج های دولتی:

این کالج ها به واسطه مقامات ایالتی اداره می شود. در واقع در هر ایالت کالج های متفاوتی وجود دارد به طوری که شما می توانید با هزینه کم پروسه دانشگاه را آغاز نمایید.

کالج های خصوصی:

هزینه کالج های خصوصی برای تحصیل در کشور آمریکا با مدرک دیپلم به نسبت دولتی بالاتر است و به واسطه بخش های خصوصی اداره می شود. در این کالج ها یک سری آموزش های مذهبی نیز هدف قرار می گیرد.

کالج های عمومی:

طول دوره تحصیلی در کالج های عمومی دو ساله است و آموزش ها در این کالج ها به منظور ورود به دانشگاه ها انجام می شود. این کالج ها یک سری شرایط برای ورود به بازار کار نیز در نظر گرفته اند. دانشجویان بعد از تحصیل در دوره مورد نظر می توانند وارد بازار کار شوند.

کالج یا موسسات فناوری:

دوره های آموزشی در این موسسات 4 ساله بوده و یک سری فناوری های خاص به دانشجویان آموزش داده می شود.

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت آمریکا 

مدارک لازم تحصیل در آمریکا با دیپلم

برای تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم نیاز به ارائه یک سری مدارک دارید:

  • هر شخص می بایست عکس پاسپورتی جدید داشته باشد. این عکس باید با چهره واقعی شما همخوانی داشته باشد.
  • نیاز به نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خواهد بود.
  • مدارک هویتی و پاسپورت شخص نیز باید معتبر در نظر گرفته شود.
  • داشتن گواهی عدم سوءپیشینه نیز یکی از موارد مهم و اصولی خواهد بود.
  • افراد باید نامه تمکن مالی داشته باشند. این نامه بسیار مهم است.
  • گواهی سلامت نیز از مدارک مهم محسوب می شود.
  • مدرک دیپلم و ریزنمرات شخص می بایست با مهر و تایید به دانشگاه مقصد ارائه شود.

پیشنهاد مطالعه : نحوه نگارش cv در رزومه تحصیلی

شرایط سنی تحصیل در آمریکا با دیپلم

در مورد شرایط تحصیل در کشور آمریکا با دیپلم اشاره ای شد اما بهتر بدانید که شرایط سنی یکی از فاکتورهای مهم محسوب می شود. معمولاً تحصیل در آمریکا شامل محدوده سنی خاصی می شود شما با 40 سال سن نمی توانید وارد مقطع کارشناسی شوید. متقاضی می بایست شرایط سفارت را برای در رابطه با محدودیت سنی در آمریکا لحاظ نماید.

افرادی که گپ تحصیلی زیادی دارند معمولاً برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا دچار مشکل می شوند. بارها دیده شده که شخص از دانشگاه مورد نظر پذیرش داشته اما به دلیل گپ تحصیلی زیاد از تحصیل محروم شده است.

برای ورود به مقطع کاردانی و کارشناسی در آمریکا نیاز به حداقل 17 سال سن دارید. اغلب دانشگاه ها در این کشور محدوده سنی 17 الی 24 سال را می پذیرند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز سن شخص باید تا 31 سال باشد.

در صورتی که گپ تحصیلی شما زیاد است باید ثابت کنید که مشغول به کار یا پژوهش بوده اید. دقت کنید که تحصیل در آمریکا برای مقطع دکترا بدون محدودیت سنی در نظر گرفته می شود.

پیشنهاد مطالعه : شرایط سنی تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا با دیپلم تجربی

برای اینکه در برخی از رشته های تحصیلی در آمریکا شرکت کنید نیاز است زمینه علمی در یک سری دروس مانند شیمی و زیست نیز داشته باشید. بنابراین کسانی که دارای دیپلم تجربی هستند می توانند با ارائه نمرات مورد نظر در رشته های مرتبط و یا عمومی شرکت نمایند. داشتن مدرک دیپلم تجربی با معدل خوب شرایط عالی برای ورود به رشته های پزشکی خواهد بود.

تحصیل در آمریکا با دیپلم فنی حرفه ای

در صورتی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های آمریکا با دیپلم فنی حرفه ای هستید بهتر است یک سری موارد را بررسی کنید. نظام تحصیلی در این کشور 12 ساله است و کسانی که مدرک دیپلم فنی حرفه ای دارند به منظور ورود به دانشگاه های این کشور باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند. در صورتی که مدرک کاردانی یا فوق دیپلم دارید نیز می توانید از آن به جای مدرک پیش دانشگاهی استفاده کنید.

تحصیل در آمریکا با دیپلم انسانی

افرادی که دارای دیپلم انسانی هستند و پیش دانشگاهی را پشت سر گذاشته اند می توانند با شرکت در آزمون مخصوص وارد رشته های مدیریتی و حقوق شوند. این افراد نیازی به پشت سر گذاشتن مراحل تحصیلی در کالج ندارند و این موضوع به نوبه خود سبب می شود تا سریع تر به نتیجه برسند. دقت کنید که دیپلم انسانی برای کسانی که قصد دارند وارد رشته حقوق شوند بهترین شرایط را فراهم می سازد.

تحصیل در آمریکا با دیپلم ریاضی

دیپلم ریاضی برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا با دیپلم و ورود به رشته های مهندسی دارند بسیار عالی خواهد بود. کسانی که دیپلم ریاضی دارند می توانند بر اساس معدل و شرایط ریز نمرات خود وارد بهترین رشته های تاپ مهندسی شوند و همینطور شرایط ورود به کار نیز داشته باشند. در بهترین شرایط شما می توانید از بورسیه های تحصیلی نیز استفاده کنید و هزینه تحصیل خود را کاهش دهید.

بورسیه تحصیلی در آمریکا با مدرک دیپلم

بورسیه های تحصیلی آمریکا زیاد است و دانشجویان بین المللی نیز از آن بی بهره نمانده اند. بررسی ها نشان می دهد در این کشور بیش از 1100 بورسیه تحصیلی وجود دارد که برای دانشجویان بین المللی هزینه 2000 دلاری به عنوان کمک ماهانه در نظر گرفته است. البته هزینه های تحصیل و اقامت و … نیز به دانشجویان اعطا می شود.

بورسیه بنیاد ACI:

این بورسیه تحصیلی شامل پوشش کامل تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بوده و هزینه تحصیلی آن بین 10000 الی 15000 دلار در نظر گرفته شده است. در واقع هزینه های مربوط به شهریه، اقامت و کتاب نیز پوشش داده می شود.

بورسیه تحصیلی ONSI SAWIRIS :

این بورسیه شامل پوشش کامل شهریه، کمک هزینه زندگی، مسافرت و بیمه درمانی دانشجویان خواهد بود. این بورسیه برای دانشگاه ها استنفورد، شیکاگو و هاروارد در نظر گرفته شده است.

بورسیه تحصیلی کلارک:

این بورسیه تحصیلی مبلغ 15 الی 20 هزار دلار در سال را برای دانشجویان در نظر می گیرد. این مبلغ برای 4 سال در نظر گرفته شده است و در صورتی که دانشجو استانداردهای آکادمیک را رعایت نماید این بورسیه قابلیت تمدید دارد.

بورسیه تحصیلی گنج:

بورسیه های تحصیلی کامل در آمریکا با عنوان گنج شناخته می شوند که برای تحصیل در مقطع کارشناسی با مدرک دیپلم در نظر گرفته شده اند. مبلغ مورد پوشش این بورسیه 8460 دلار در هر سال در نظر گرفته شده است. این بورسیه در دانشگاه ایالتی بویز در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد مطالعه : جدیدترین شرایط تحصیل در آمریکا

مزیت های تحصیل در آمریکا با دیپلم

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در آمریکا با دیپلم ورود به رشته پزشکی است. شما می توانید با داشتن مدرک دیپلم و پشت سر گذاشتن آزمون ورودی یعنی MCAT به راحتی برای تحصیل پزشکی حاضر شوید. نمره ای که در این آزمون می گیرید مشخص می کند که آیا می توانید وارد رشته پزشکی شوید یا خیر. دانشجویان می بایست در طول زمان مشخص در آزمون USMLE را نیز پشت سر بگذارند.

  • تحصیل در دانشگاه های آمریکا با دیپلم نیاز به سوابق تحصیلی و پژوهشی درخشانی ندارد و تنها مدرک دیپلم و ریزنمرات تحصیلی دوره دبیرستان کفایت می کند.
  • شما این امکان را خواهید داشت که در هر زمان از سال اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایید بدون اینکه اجباری به ارائه مدرک زبان داشته باشید.
  • زمان اخذ ویزا در این روش به نسبت سایر روش ها کوتاه تر بوده و سخت گیری ها نیز کمتر است. از سوی دیگر این امکان را خواهید داشت که همسر و فرزند زیر 18 سال خود را به عنوان همراه با خود ببرید.
  • فرزندان متقاضی این امکان را دارند که در مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایند.
  • در نهایت شرایطی برای شما ایجاد می شود تا ویزای تحصیلی خود را تبدیل کنید و اقامت دائم این کشور را به دست آورید.
  • افرادی که تحصیل در کشور آمریکا با دیپلم را انتخاب کرده اند شرایط کار پاره وقت را نیز خواهند داشت و این موضوع سبب مهارت آموزی بهتر افراد می شود.

پیشنهاد مطالعه : ویزای توریستی آمریکا 

هزینه تحصیل در آمریکا با دیپلم

در صورتی که تحصیل با مدرک دیپلم در آمریکا را انتخاب کرده باشید باید در مورد هزینه های تحصیل نیز اطلاعات خود را تکمیل کنید. در صورتی که تحصیل در داخل ایالت آمریکا را انتخاب کرده باشید هزینه شما در حدود 8500 دلار است.

حال اگر خارج از ایالت آمریکا تحصیل نمایید هزینه ها به 15500 دلار خواهد رسید. هزینه تحصیل در دانشگاه کنتاکی گران و در حدود 14000 دلار بوده و تا 24000 دلار نیز خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه : شرایط گرفتن وقت سفارت آمریکا در کشور ارمنستان

نحوه اخذ ویزای تحصیلی با دیپلم

برای اخذ ویزای تحصیلی  با مدرک دیپلم نیاز است مراحل زیر دنبال شود:

  1. دریافت پذیرش: در ابتدا نیاز به دریافت پذیرش از موسسات آموزشی تایید شده توسط SEVP خواهد بود. بهتر است دانشگاهی انتخاب کنید که از نظر آفیسرهای سفارت آمریکا رتبه خوبی داشته باشد.
  2. ثبت اطلاعات در سامانه SEVIS: در صورتی که پذیرش اولیه دریافت شد نیاز به ایجاد پرونده در سامانه آنلاین SEVIS خواهد بود. همینطور نیاز به تکمیل فرم 901 خواهد بود.
  3. درخواست ویزا به همراه تکمیل فرم: نیاز به تکمیل فرم های I-20 و DS-160 دارید. برای تکمیل این فرم ها باید تجربه و تخصص داشته باشید.
  4. گرفتن وقت سفارت: برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا نیاز به مصاحبه حضوری است. معمولاً مصاحبه ویزای آمریکا در ترکیه، ارمنستان و امارات به زبان فارسی است.
  5. مصاحبه حضوری: برای ادامه تحصیل در آمریکا با دیپلم نیاز به مصاحبه حضوری با افسر پرونده دارید و بهتر است اطلاعات لازم در این راستا را بررسی کنید.

برای اینکه مسیر اخذ ویزا برای شما هموارتر شود بهتر است مشاوره های لازم در این راستا را دریافت کنید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • آیسل ۲۸ / ۰۳ / ۱۴۰۳

    سلام وقت بخیر
    با دیپلم فنی حرفه ای میتونیم برای تحصیل پزشکی درآمریکا اقدام کنیم؟

    پاسخ
    • ویزافوری ۰۴ / ۰۴ / ۱۴۰۳

      سلام روزتون بخیر
      خیر اول باید پذیرش لیسانس بگیرید و بعد برای پزشکی اقدام کنید

      پاسخ