همه چیز درمورد شهر تورنتو کانادا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

کمتر کسی را می‌توان یافت که دست‌کم یک بار در زندگی نام تورنتو را نشنیده باشد. شهر تورنتو که با جمعیتی قریب به 3 میلیون نفر، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر کاناداست، یکی از مقصدهای پرطرفدار برای سفر و مهاجرت است.

بازار کار خوب، آب‌وهوای مناسب، تنوع ساکنین آن به‌دلیل مهاجرپذیربودنش، جاذبه‌های گردشگری و سایر عوامل در کنار هم باعث شده است تا این شهر در لیست محبوب‌ترین شهرهای ایالت انتاریو قرار بگیرد و با استقبال بسیاری مواجه شود. اگر قصد آشنایی با شهر تورنتو کانادا و جزئیات و جاذبه‌های گردشگری آن را دارید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

موقعیت جغرافیایی شهر تورنتو کانادا

شهر تورنتو در جنوب انتاریو یکی از ایالت‌های مرکزی کانادا قرار دارد و با مساحت 630 کیلومتر مربع به طول 32 کیلومتر در امتداد شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده است. تورنتو یکی از بزرگترین شهرهای آمریکای شمالی محسوب می‌شود و با داشتن جمعیتی بیش از 2.5 میلیون نفر که با محاسبۀ جمعیت حومه به بیش از 6 میلیون نفر نیز می‌رسد، پرجمعیت‌ترین شهر کاناداست. یکی از دلایل این ازدیاد جمعیت، مهاجرپذیربودن شهر است که باعث شده است نژادهای گوناگون انسان‌ها بتوانند در کنار هم زندگی باکیفیتی را در تورنتو تجربه کنند.

موقعیت جغرافیایی شهر تورنتو کانادا

آب‌و‌هوای تورتنو کانادا در طول سال چگونه است؟

تصوری که اغلب مردم از آب‌وهوای کانادا و شهرهای آن دارند، سرمای عجیب و سخت است، اما این مورد برای تمام بخش‌های کانادا صدق نمی‌کند. شهر تورنتو نسبت به باقی بخش‌ها، از آب‌وهوای متعادل‌تری برخوردار است و با اثرپذیری از دریاچه‌های اطراف، می‌توان گفت 4 فصل با دماهای متفاوت را تجربه می‌کند.

تابستان‌های تورنتو تابستان‌هایی گرم و مرطوب است که ممکن است دما تا 35 درجۀ سانتی گراد نیز بالا برود و رطوبت هوا به 100% برسد و زمستان‌های آن سرد و خشک است. افت دما در زمستان‌های تورنتو ممکن است به 8- درجه نیز برسد و بادهای خشک و سرد، آب‌وهوای این شهر را زمخت و سخت می‌کند، مخصوصاً اگر طوفان نیز از راه برسد.

بنابراین ساکنان این شهر با تهیۀ دستگاه‌های تهویۀ مناسب در تابستان و لباس‌های گرم و وسایل گرمایشی در زمستان به استقبال این دو فصل می‌روند. در باقی ماه‌های سال، دمای هوا مناسب‌تر است و می‌تواند برای بسیاری از افراد خوشایند باشد.

پیشنهاد مطالعه : بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

تصاویر شهر تورنتو کانادا

شهر تورنتو یکی از زیباترین شهرهای کاناداست که جلوه‌های بصری بسیاری دارد و در ادامه می‌توانید بخشی از این زیبایی‌ها را به تماشا بنشینید:

تصاویر شهر تورنتو کانادا

جاهای دیدنی تورنتو کانادا و جاذبه‌های گردشگری آن

شهر تورنتو کانادا علاوه‌بر مهاجرپذیربودن، به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری و فضای شهری‌اش مقصد محبوب بسیاری از توریست‌ها و گردشگران است که هرساله در تعداد بالایی به این شهر مسافرت می‌کنند. از جملۀ این جاذبه‌های گردشگری که بعد از اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توان از آن دیدن کرد موارد زیر می باشد:

محلۀ چینی‌ها و محلۀ ایتالیایی‌ها (Chinatown and the Little Italy neighbourhood)

محلۀ چینی‌ها در تقاطع خیابان دونداس غربی و خیابان اسپادینا یکی از جاهای دیدنی شهر تورنتو است که در سال 1878 تاسیس شد و از نیمۀ دوم قرن بیستم توسعه یافت. در این محله غذاهای متنوع آسیایی و کانادایی سرو می‌شود و محل اجرای موسیقی‌های بسیاری مثل موسیقی ال موکامبو است.

محلۀ ایتالیایی‌ها نیز بین سال‌های 1914 تا 1918 در روزهایی که سایۀ جنگ بر زندگی‌ مردم افتاده بود تاسیس شد؛ زمانی که 40000 ایتالیایی به کانادا مهاجرت کردند و فرهنگ خود را به این منطقه آوردند. محلۀ ایتالیایی‌ها دارای بارها، مغازه‌ها و رستوران‌های زیادی است که به سبک ایتالیایی- کانادایی و پرتغالی- کانادایی ساخته شده‌اند و بسیار دیدنی‌ هستند.

برج سی‌ان (CN Tower)

برج سی‌ان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو کانادا است که به‌دلیل طراحی خاصی که دارد جزو شگفتی‌های دنیای مدرن محسوب می‌شود. این برج تماشایی با ارتفاع 550 متری تصویر کاملی از شهر مقابل چشمان شما می‌گذارد و می‌توانید با مراجعه به رستوران برج که دارای قابلیت چرخش 360 درجه است، تجربه‌ای متفاوت را در خاطرات سفر خود به یادگار بگذارید.

برج سی‌ان

راه‌رفتن روی کف شیشه‌ای و لبۀ برج نیز تجربۀ هیجان‌انگیزی است که برخی از افراد خواهان آن هستند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که بالارفتن آدرنالین به شما احساس خوبی می‌دهد، رفتن به این برج یک انتخاب بسیار عالی است.

موزه سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum)

موزۀ سلطنتی انتاریو با حفظ مجموعه‌ای ارزشمند از آثار تاریخی و هنری از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه است که نه‌تنها آثار نگهداری‌شده که حتی ساختمان خود موزه با طراحی متفاوتش دیدنی و جالب توجه است. شما می‌توانید با مراجعه به این موزه ساعت‌ها مشغول تماشای آن و آثاری شوید که از دوره‌های مختلف تاریخ به یادگار مانده‌اند.

آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

آبشار نیاگارا یکی از معروف‌ترین آبشارهای جهان است که افراد بسیاری آرزومند دیدار آن هستند. خوشبختانه دسترسی به این آبشار از شهر تورنتو بسیار راحت است و شما می‌توانید با تورهای یک‌روزه‌ای که برای بازدید از نیاگارا برنامه‌ریزی شده‌اند این تجربۀ بی‌نظیر را به خود هدیه بدهید.

دیدن این آبشار هم از فاصله‌ای دور و امن امکان‌پذیر است هم از نزدیک. به این منظور قایق‌هایی وجود دارد که در فصل‌های مناسب سال شما را تا نزدیکی آبشار می‌برند تا بتوانید یک تجربۀ متفاوت از بازدید نیاگارا داشته باشید.

جاهای دیدنی تورنتو کانادا و جاذبه‌های گردشگری آن

باغ وحش حیوانات (Toronto Zoo)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تورنتو باغ وحش بزرگ آن است که هزاران گونۀ حیوانی در بخش‌های مختلف آن نگهداری می‌شوند. از شیر و ببر تا پنگوئن و بسیاری از حیوانات را می‌توان در این باغ وحش از نزدیک مشاهده کرد.

این موارد تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری تورنتو کانادا هستند که می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید. افزون‌بر این مکان‌ها تورهای قایق‌گردی، باغ‌های گیاه‌شناسی، جزیره‌ها، ساختمان‌ها و کاخ‌ها، مراکز خرید و جاذبه‌های طبیعی بسیاری نیز وجود دارد که می‌توانید از تجربه و تماشای آن‌ها بهره ببرید و خاطرات خوبی برای خود و عزیزانتان بسازید.

شرایط تورنتو کانادا برای زندگی چگونه است؟

تورنتو کانادا به‌دلیل مزایای بسیاری که دارد یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای جهان است. مزایایی مثل کیفیت بالای زندگی، زبان رسمی انگلیسی، وجود دانشگاه‌های خوب و مطرح، اهمیت فرهنگ و هنر میان اهالی این شهر، بازار کار پررونق، سیستم حمل‌ونقل عمومی مناسب، امنیت بالا، مکان‌های تفریحی مناسب و… باعث شده است که افراد بسیاری این شهر را برای زندگی انتخاب کنند.

البته در کنار این مزایا باید دانست که هزینه‌های زندگی در کانادا بالاست و شلوغی و ترافیک‌های سنگین شهر و آلودگی هوا نیز از دیگر مواردی است که ممکن است برای خیلی از افراد دلخواه و خوشایند نباشد.

پیشنهاد مطالعه : ویزای تحصیلی کانادا 

پیش‌ شماره تورنتو کانادا

در کشور کانادا از پیش‌شماره‌های بسیاری استفاده می‌شود که هریک مربوط به منطقه‌ای خاص است. پیش‌شماره‌ای که برای شهر تورنتو در نظر گرفته شده است 437، 647 و 416 است.

پیشنهاد مطالعه : اختلاف ساعت ایران و کانادا چقدر است؟

اختلاف ساعت تورنتو کانادا با ایران چقدر است؟

تورنتو با نزدیکی به مونترال و اتاوا در منطقۀ زمانی سوم کانادا قرار دارد و اختلاف ساعت آن با ایران 8 ساعت و 30 دقیقه است. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید الان در تورنتو ساعت چند است، 8 ساعت و نیم به عقب بروید. برای مثال اگر در حال حاضر ساعت تهران 18 عصر باشد، در تورنتو 9 و نیم صبح است.

سخن پایانی

شهر تورنتو کانادا یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا و آمریکای شمالی است که مقصد نهایی بسیاری از مهاجران و گردشگران جهان محسوب می‌شود. این شهر به دلیل داشتن امتیازات بسیاری مثل کیفیت بالای زندگی، دانشگاه‌های مطرح و بازار کار خوب و…، یکی از محبوب‌ترین شهرهای جهان برای زندگی است و به همین دلیل نژادهای گوناگونی از سراسر دنیا در این شهر زندگی می‌کنند.

همچنین جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که باعث می‌شود سالانه افراد زیادی به این شهر سفر کنند و درآمد ارزی خوبی را به اقتصاد آن تزریق کنند. در این مطلب به شهر تورنتو کانادا و جاذبه‌های آن، شرایط زندگی و اختلاف ساعت آن با ایران پرداختیم.

منابع

https://www.youth-hostel.si/en/travelogues/CA/toronto-tourist-guide?linksubid=PPC-ANG_Travel&gad=1&gclid=CjwKCAjw15eqBhBZEiwAbDomEvGPWVZ9IJqvDQNGvDKS8nlRj2YWBIv9VDTRYmtBidtyWJW4FJ0qTRoC1I8QAvD_BwE

https://www.tripadvisor.com/Attractions-g155019-Activities-Toronto_Ontario.html

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *