سفر به چین با بودجه محدود| راهنمای سفر اقتصادی به چین

آخرین بروزرسانی : نوامبر 2023

کمتر کشوری در جهان پیدا می‌شود که فرهنگ آن به‌اندازه چین، شگفت‌انگیز و متمایز از سایر کشورها در جهان باشد. کلان‌شهرهای زیبایی مانند پکن، شانگهای و هنگ‌کنگ و همچنین وجود دیدنی‌های طبیعی و فوق‌العاده‌ای مانند کوه‌ها، رودخانه‌ها و دشت‌های زیبا در بخش‌های غربی و جنوبی کشور، چین را به یک منطقه گردشگری عالی تبدیل کرده است.

تغییرات سریع این کشور، افراد کنجکاو را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. ممکن است نگران آلودگی شهرهای بزرگ و پرجمعیت آن باشید، اما در حومه شهرهای چین غذا، مردم و تاریخی را پیدا خواهید کرد که شما را شگفت‌زده می‌کنند.

اگر قصد سفر به چین را دارید اما در مورد هزینه‌های آن چیزی نمی‌دانید، به‌هیچ‌عنوان ادامه مطلب را از دست ندهید. در این راهنمای سفر اقتصادی به چین، ارزان‌ترین راه‌های ممکن برای سفر به این کشور را توضیح می‌دهیم.

نکات یافتن بلیط چین ارزان برای سفر به چین

اگرچه اکثر افراد تصور می‌کنند که تنها راه سفر به چین خرید بلیط‌های گران‌قیمت و صرف هزینه زیاد است، اما باید بدانید که با رعایت چند نکته می‌توانید بلیط‌های ارزان‌قیمت را پیدا کنید. در این بخش نکاتی را بیان می‌کنیم که رعایت‌کردن آن‌ها به صرفه‌جویی در هزینه سفر شما کمک خواهد کرد.

آژانس‌های گردشگری بین‌المللی آنلاین را بررسی کنید

اولین کاری که باید قبل از خرید بلیط انجام دهید این است که بلیط‌های مختلف هواپیما‌ها را از سایت‌های آنلاین گردشگری مشاهده کنید. پس‌از دیدن بلیط‌ها باید به‌سراغ آژانس‌های گردشگری بروید و قیمت بلیط‌های آن‌ها را مقایسه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با دید باز قیمت‌ها را بررسی و در نهایت ارزان‌ترین آن‌ها را خرید کنید.

بلیط چین ارزان

خطوط هوایی ارزان‌قیمت چین را پیدا کنید

چین مجموعه‌ای از خطوط هوایی ارزان‌قیمت را دارد و با پیدا‌کردن سایت‌های فروش بلیط‌های آن‌ها احتمالاً می‌توانید یک بلیط چین ارزان را خریداری کنید. با این خطوط شما می‌توانید به‌طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ درصد در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. در‌ نظر داشته باشید که فضای دستی این خطوط هوایی بسیار محدود است، بنابراین اگر چمدان شما خیلی بزرگ است باید برای هزینه اضافی آماده باشید.

در مناسب‌ترین زمان، برنامه سفر خود را بچینید

قیمت بلیط‌های چین مانند سایر کشورها در فصل‌های مختلف و همچنین در ایام تعطیلات و یا غیرتعطیل متفاوت است. اگر برنامه سفر شما انعطاف‌پذیر است و لازم نیست که در یک زمان خاص به چین بروید، به‌دنبال خرید بلیط در زمان مناسب باشید.

به‌طورکلی ارزان‌ترین زمان برای سفر به چین در سردترین فصل‌های سال یعنی دسامبر تا فوریه و قبل از سال نو چینی است. اگر می‌خواهید در هوای گرم‌تر سفر کنید، ارزان‌ترین بلیط‌های آن را می‌توانید در اوایل بهار یعنی مارس تا آوریل و یا اواخر پاییز یعنی سپتامبر تا اکتبر پیدا کنید. باید بدانید که در فصل زمستان آلودگی در چین به بدترین حالت خود می‌رسد.

هنگام سفر همراه خود ماسک داشته باشید. اگر پرواز به چین در زمستان را دوست ندارید، بهتر است به جنوب چین بروید. در آنجا می‌توانید از هوای گرم لذت ببرید و از بلیط‌های ارزان هم استفاده کنید. کسانی که در تابستان سفر می‌کنند، پول بیشتری را باید بپردازند زیرا تابستان نقطه اوج سفرهای توریستی است.

چرا برخی از پروازهای چین ارزان هستند؟

درحال‌حاضر بلیط بسیاری از خطوط هوایی چین ارزان‌تر از بلیط سفر به سایر کشور‌ها است. در اینجا ۳ عامل را بررسی می‌کنیم که در این موضوع تأثیرگذار هستند.

کم‌بودن هزینه‌های عملیاتی

هزینه‌های عملیاتی خطوط هوایی چین نسبت به سایر کشورها کم‌تر است. این را باید بدانید که با‌ توجه به مقدار هزینه‌ای که می‌کنید، خدمات دریافت خواهید کرد. خطوط هوایی چین بهترین‌خدمات را ارائه نمی‌دهند، اما اگر انتظارات خود را معقولانه‌تر کنید، یک سفر خوب خواهید داشت.

پروازهای چین ارزان

حجم و بازده سفرها

در اکثر نقاط آسیا به‌جز هنگ‌کنگ، سنگاپور، کره و ژاپن میزان درآمد شرکت‌های هواپیمایی بسیار پایین است. خطوط هوایی چین به‌خاطر رقابت با آن‌ها هزینه خود را پایین‌تر می‌آورند.

شناخته‌شدن برند

در سال‌های اخیر خطوط هوایی چین در بسیاری از نقاط جهان گسترش پیدا کرده‌اند و افراد بیشتری نسبت به گذشته خواهان سفر به چین هستند. راهی بهتر از ارائه خدمات هوایی ارزان برای معرفی برند و ایجاد وفاداری به مسافران وجود ندارد‌، بنابراین بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی برای شناخته‌شدن برند خود، بلیط‌های ارزان‌تری را به فروش می‌رسانند.

مزایا و معایب سفر با تور ارزان چین 

وقتی صحبت از هزینه سفر به چین به میان می‌آید، توجه به تمام جنبه‌های آن ضروری است. سفرکردن با تور ارزان چین، هزینه‌های شما را به‌طرز شگفت‌انگیزی کمتر می‌کند. پیدا‌کردن تورهای ارزان را در برنامه قبل از سفر خود قرار دهید. ابتدا مزایا و سپس معایب سفر با تور را بررسی می‌کنیم.

سفر با تور ارزان چین 

مزایای سفر به چین با تور

بدون دردسر سفر می‌کنید

در سفر با تورها شما فقط لازم است که چمدان خود را ببندید. آن‌ها تمام آنچه که نیاز است را به شما می‌گویند تا انجام دهید. نیازی نیست بدانید که چگونه بلیط بخرید، با رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی در آنجا صحبت کنید و یا به‌دنبال هتل بگردید.

یک راهنمای تور چینی خواهید داشت

راهنمای تور اطلاعات لازم درباره‌ سایت‌های مختلف را به شما می‌دهد، همچنین به‌عنوان مترجم به گروه شما کمک زیادی خواهد کرد.

با وجود تعداد بالای افراد احساس امنیت خواهید داشت

گروه‌های بزرگ تور، به شما کمک می‌کنند تا در طول سفر احساس امنیت داشته باشید. راهنمای تور با مزاحمت‌ها روبه‌رو خواهد شد و مشکلات به‌وجودآمده را برطرف می‌کند.

فرصت پیدا‌کردن دوستان جدید را دارید

در مسافرت‌های گروهی شما این فرصت را پیدا می‌کنید که با سایر مسافران معاشرت کنید، تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و با آن‌ها صمیمی شوید.

طیف وسیعی از غذاهای محلی را تست می‌کنید

در سفر با تور‌ها شما اکثر وعده‌های غذایی خود را به سبک چینی‌ها می‌خورید. این یک فرصت عالی است تا غذاهای محلی آن‌ها را امتحان کنید.

معایب سفر به چین با تور

سفر با گروه‌های مختلف اگرچه ارزان‌تر است، اما همیشه بهترین‌گزینه برای مسافرت‌کردن نیست.

عدم انعطاف‌پذیری شرایط

به‌دلیل آنکه یک فرد تمام جزئیات سفر را به شما دیکته می‌کند، ممکن است شما احساس خوبی نداشته باشید. برای مثال شاید بخواهید برای بررسی چیزهای جدیدی که در راه به آن‌ها برخورد کرده‌اید وقت بگذارید، اما باید بدانید که اتوبوس رأس ساعت حرکت می‌کند و افراد زیادی منتظر شما هستند.

معایب سفر به چین با تور

ممکن است راهنما و افراد شرکت‌کننده تور خوب نباشند

اگر رفتار راهنما و یا دیگر افراد شرکت‌کننده در تور شما خوب نباشد، تا آخر سفر مجبور به تحمل‌کردن آن‌ها هستید. کیفیت راهنمای تور از جنبه‌ میزان اطلاعات آن هم قابل‌توجه است. ممکن است به زبان چینی یا زبان شما به‌خوبی تسلط نداشته باشد و این باعث به‌وجو‌د‌آمدن مشکلاتی در سفر می‌شود.

به‌طورکلی، سفر با تورها به چین تجربه بسیار مثبتی است. قبل از ثبت‌نام در تور، نظرات افراد را حتماً بررسی کنید و اطلاعات دقیقی در مورد مکان توقف و دیگر موارد لازم به دست آورید.

بهترین مراکز خرید در چین

همه ما از این موضوع آگاه هستیم که چین، کارخانه جهان است. تقریباً تمام چیزهایی که شما در طول روز استفاده می‌کنید، محصول کشور چین هستند. چین یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید اقلام مختلف به حساب می‌آید.

شما می‌توانید با سفر به چین و نصف هزینه‌ای که در کشورهای دیگر می‌پردازید، طیف گسترده‌ای از وسایل و لباس‌ها را از این کشور بخرید و خرید لباس ارزان از چین را هنگام سفر تجربه کنید. در این بخش شما را با چند مرکز خرید ارزان در چین آشنا می‌کنیم.

بهترین مراکز خرید در چین

بازار دست‌فروشی پانجی آیوان ( Panjiayuan ) یا بازار عتیقه

این بازار که به بازار خاک معروف است، بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازار هنر، صنایع‌دستی و عتیقه در پکن است. اگر به‌دنبال خرید بهترین سوغاتی‌ها هستید، این بازار عالی است. شهر عینک که ارزان‌ترین مرکز خرید عینک در پکن است، تنها ۵ دقیقه تا این بازار فاصله دارد.

در آنجا بیش‌از ۵ طبقه عینک‌فروشی وجود دارد و می‌توانید انواع عینک‌ها را با قیمت مناسب خریداری کنید. لیوان‌های بسیار زیبایی در این بازار وجود دارند که فروش تمام آن‌ها در عرض ۱ یا ۲ ساعت انجام می‌شود.

خیابان ابریشم

این بازار تا سال ۲۰۰۵ خیابان ابریشم نام داشت و به‌شکل بازار بیرونی در همین مکان بود. امروزه همه‌ آن با سقف پوشیده شده است و بیشترین بازدید گردشگران خارجی را به خود جذب می‌کند. تقریباً تمام چیزهایی که بخواهید از جمله ساعت، کیف، لوازم‌الکترونیکی، پیراهن و تیشرت را می‌توانید در این بازار با بهترین‌قیمت پیدا کنید.

بازار هونگ کیائو یا بازار مروارید

این بازار شباهت زیادی به خیابان ابریشم دارد و به ارزان‌بودن محصولات خود معروف است. اگرچه بیشتر، مروارید در آنجا به فروش می‌رود اما می‌توانید لباس، کفش و لوازم‌الکترونیکی را هم با بهترین‌قیمت‌ها پیدا کنید.

خیابان لیلیچانگ و کیانمن

این دو خیابان کنار هم قرار دارند و کمی متفاوت‌تر از دیگر مراکز خرید هستند. بیشتر عتیقه‌فروشی‌ها در آنجا وجود دارند و کار دست هنرمندان مختلف را به فروش می‌رسانند.

برنامه‌ریزی برای سفر به چین با هزینه کم

هنگامی که قصد سفر به چین را دارید، باید برای کم‌کردن هزینه‌های خود برنامه‌ریزی کنید. اگر چه جستجوی اطلاعات سفر و رزرو پروازها، قطارها، هتل‌ها و موارد دیگر زمان‌گیر هستند، اما به شما کمک زیادی می‌کنند. در این بخش نکاتی که در کاهش هزینه‌ها و سفر ارزان به چین تأثیرگذار هستند را بیان می‌کنیم.

برنامه‌ریزی برای سفر به چین با هزینه کم

تا جایی که امکان دارد با قطار سفر کنید

بخش بزرگی از بودجه، صرف هزینه‌های حمل‌و‌نقل می‌شود. سفر با قطار اگرچه زمان بیشتری می‌برد، اما هزینه کمتری خواهد داشت.

نرخ هتل‌ها را در پلتفرم‌ها و آژانس‌های مختلف مقایسه کنید

اقامت در هتل هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. با مشاهده نرخ آن‌ها در سایت‌های مختلف، می‌توانید از طریق مقایسه ارزان‌ترین و مناسب‌ترین هتل را انتخاب کنید. از طرفی سعی کنید از رزرو هتل در تعطیلات رسمی تاحدامکان دوری کنید. هتل‌های چین اغلب قیمت‌های پایینی دارند اما در تعطیلات رسمی نرخ آن‌ها دو یا سه برابر می‌شود.

آگاهانه انتخاب کنید

قبل از سفر به چین تصمیم بگیرید که کدام رستوران‌های چینی، جاذبه‌های فرهنگی و مراکز خرید را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند. از قبل برنامه‌ریزی‌کردن کمک می‌کند تا با یک خیال آسوده از سفر خود لذت ببرید و نگران کم‌بودن بودجه خود نباشید.

در یک زمان مناسب سفر کنید

برای دیدن جاذبه‌های چین در زمان مناسب، برنامه سفر خود را بچینید. در فصل زمستان بسیاری از جاذبه‌ها و هتل‌ها قیمت پایین‌تری دارند. از طرفی اگر در این زمان سفر کنید یک تجربه آرام و به دور از شلوغی‌های گردشگران را خواهید داشت.

رستوران‌های گران‌قیمت لزوماً غذای بهتری ندارند

در چین، قیمت شاخص کیفیت نیست. ممکن است غذاهایی که در مکان‌های ساده‌ای مانند نودل‌فروشی‌ها می‌خورید، خوشمزه‌تر از غذاهای رستوران‌های پنج‌ستاره باشد. درباره‌ مکان‌هایی که استاندارد‌های بهداشتی را دارند از قبل تحقیق کنید تا نیاز به پرداخت پول زیادی برای غذا نداشته نباشید.

سخن پایانی

در این مقاله ارزان‌ترین راه‌های ممکن برای سفر به چین را بررسی کردیم. برای پیدا‌کردن بلیط ارزان آژانس‌های گردشگری بین‌المللی را بررسی کنید، خطوط هوایی ارزان‌قیمت را پیدا کنید و برای زمان مناسب برنامه سفر خود را بچینید.

پرواز‌های چین به‌دلیل کم‌بودن هزینه‌های عملیاتی آن‌ها، حجم و بازده سفرها و شناخته‌شدن برند خودشان معمولاً قیمت کمتری نسبت به بلیط‌های هواپیما دیگر کشورها دارند. سفر‌کردن با تور‌های ارزان مزایا و معایب زیادی دارند. آنچه که اهمیت دارد این است که قبل از ثبت‌نام در یک تور خاص، نظرات افرادی که قبلاً با آن به سفر رفته‌اند را با دقت بررسی کنید،

همچنین درباره مکان توقف و مکان‌های گردشگری‌ای که قرار است با تور به آنجا بروید اطلاعات لازم را به‌دست آورید تا دچار مشکل نشوید. برای خرید لباس ارزان در چین و یا خرید سوغاتی به‌سراغ مراکزی که قیمت‌های مناسب‌تری دارند بروید. برنامه‌ریزی قبل از سفر به شما در زمینه‌های زیادی از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک خواهد کرد.
منابع

https://www.nomadicmatt.com/travel-guides/china-travel-tips/

https://www.travelchinacheaper.com/how-to-buy-cheap-china-flights

https://www.linkedin.com/pulse/why-china-eastern-flights-so-cheap-airline-office/

https://www.easytourchina.com/travel-v1029-cheap-china-tours

https://www.chinahighlights.com/travelguide/article-saving-on-a-china-trip.htm

https://www.china-mike.com/how-travel-china/tour-independent-travel/

https://www.cmhi.com.hk/top-tips-for-shopping-for-clothes-in-china-on-a-budget/

http://www.beijingwalking.com/best-places-for-shopping-in-beijing/

https://www.frommers.com/tips/money-and-currency/7-ways-to-experience-china-on-the-cheap

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *