راهکارها و نکات هوشمندانه برای سفر اقتصادی به دبی

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

کمتر کسی تابه‌حال نام دبی و امکانات متنوع و توریست‌پسندش را نشنیده است. در تصور اغلب افراد، دبی یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین مقصدهای سفر در دنیاست که البته چندان ناروا نیست اما باوجوداین، امکان سفر ارزان به این شهر زیبا و دیدنی نیز وجود دارد و می‌توان با انتخاب پروازها، هتل‌ها و غذاخوری‌های مناسب و ارزان‌تر، در عین حفظ کیفیت، هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش داد. در ادامه به راهکارهای سفر اقتصادی به دبی و هر آنچه لازم است در این مورد بدانید، می‌پردازیم.

چگونه سفر ارزان‌تری به دبی داشته باشیم؟

دبی به‌عنوان پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحدۀ عربی و مشهورترین شیخ‌نشین میان شیخ‌نشین‌های این کشور، شهری پر از امکانات و برج‌های مدرن و کم‌نظیر، مراکز خرید متنوع و امکانات تفریحی و رفاهی است که آن را به یکی از محبوب‌ترین شهرها برای سفر و خرید و گشت‌وگذار تبدیل کرده است.

سفر به این شهر گرچه کم‌هزینه به نظر نمی‌رسد، اما راه‌هایی برای رفتن به آن، اسکان، تامین خوراک و تفریح و خرید و… وجود دارد که بتوانید سفر ارزان‌تری به این شهر توریستی و خارق‌العاده داشته باشید. در ادامه به هر یک از این موارد اشاره خواهیم کرد.

چگونه سفر ارزان‌تری به دبی داشته باشیم؟

یافتن بلیط‌های چارتری مقرون‌به‌صرفه

اینکه چطور می‌توان رفت و برگشت ارزان‌تری به دبی داشت، دغدغۀ خیلی از افرادی است که می‌خواهند به این شهر سفر کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید توجه خود را معطوف به‌ زمان‌بندی سفر، شرکت‌های هواپیمایی و تهیۀ بلیط ارزان دبی کنید.

ازآنجاکه دبی آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد، اغلب گردشگران و مسافران فصل بهار و تابستان را برای سفر به آنجا انتخاب نمی‌کنند. به‌همین‌خاطر در این دو فصل خلوت‌تر از هر زمانی است و بلیط‌های سفر به آنجا در ارزان‌ترین حالت خود قرار دارند که می‌توان از این موقعیت برای یک سفر اقتصادی به دبی بهره برد.

علاوه‌براین، خیلی از شرکت‌های هواپیمایی بلیط‌های ارزان‌تر خود را از چند ماه قبل از پروازها ارائه می‌دهند که با یک زمان‌بندی مناسب می‌توانید از این شرایط نیز استفاده کنید و هزینه‌‌های رفت و برگشتتان را تا حد زیادی کاهش دهید.

پیشنهاد مطالعه : ویزای دبی برای دختران

استفاده از تورهای ارزان دبی برای سفر اقتصادی به دبی

یکی از راه‌های پرطرفدار سفر اقتصادی به دبی، همراه‌شدن با تورهای ارزان دبی است که خیلی از افراد آن را به‌دلیل مزایایش انتخاب می‌کنند. هزینۀ این تورها بنابر شرایطی که هر یک از آن‌ها دارند متفاوت است و هرکس می‌تواند با توجه به بودجه و نیاز خود آن‌ها را انتخاب، از گزینه‌های پرداخت اقساطی بعضی از آن‌ها استفاده کند و سفر امن‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری به دبی داشته باشد.

انتخاب یک تور ارزان دبی می‌تواند گزینۀ مناسبی برای بسیاری از افرادی باشد که آشنایی چندانی با این شهر و هتل‌ها و مراکز گردشگری‌اش ندارند و نگران برنامه‌ریزی‌های مربوط به آن‌ هستند.

اقامت در ارزان ترین هتل های دبی

یکی از راهکارهایی که در کاهش هزینۀ سفر به دبی پس از اخذ ویزای دبی اثر چشمگیری دارد، انتخاب محل اقامت ارزان است چراکه هزینۀ اسکان همواره بزرگ‌ترین بخش هزینۀ هر سفری است. خوشبختانه با وجود هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس و گران در دبی، هتل‌هایی نیز هستند که اقتصادی‌تر و ارزان‌ترند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

ازآنجاکه سطح هتل‌های دبی و کیفیت‌شان به‌طورکلی بالاست، ارزان ترین هتل های دبی نیز دارای شرایط مطلوبی هستند؛ حتی اگر امکاناتی مثل استخر و سالن ورزشی و خدمات خشکشویی نداشته باشند. رفت‌وآمد به این هتل‌ها معمولاً سخت نیست و می‌توان از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز در این خصوص استفاده کرد.

اقامت در ارزان ترین هتل های دبی

اجاره سوئیت ارزان در دبی

برای اقامت ارزان در دبی علاوه‌بر هتل‌های ارزان، برخی سوئیت‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها مثل ویلا روتانا نیز هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این مکان‌ها گرچه خدمات مخصوص و گستردۀ هتل‌های چندستاره را ندارند و از امکانات کمتری برخوردارند، اما شرایط‌شان مناسب و درخور اقامت است و می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفر مخصوصا سفرهای خانوادگی و پرجمعیت تاثیر بسیاری داشته باشد. اجاره سوئیت ارزان در دبی یک گزینۀ خوب برای سفر اقتصادی به دبی محسوب می‌شود.

رفت‌وآمد ارزان در دبی

یکی دیگر از مواردی که به کاهش هزینه‌های سفر کمک شایانی می‌کند کم‌کردن هزینۀ رفت‌وآمدهای درون‌شهری است. برای رفت‌وآمد در دبی گزینه‌های متنوعی مثل استفاده از تاکسی‌ها یا حتی اجارۀ آن‌ها برای چندساعت، اجارۀ ماشین، استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی و تراموا و مترو و… وجود دارد که از میان‌ آن‌ها استفاده از تاکسی و اجارۀ ماشین گران‌ترین گزینه‌ها هستند.

بنابراین اگر قصد کاهش هزینه‌های سفر خود را دارید بهتر است با تهیۀ نول کارت از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید یا اگر در فصل مناسب و خنکی به دبی سفر کرده‌اید گزینۀ پیاده‌روی را فراموش نکنید، چراکه دبی شهر کوچکی است و امکان بازدید از آن بدون ماشین و وسایل حمل‌ونقل نیز وجود دارد.

رفت‌وآمد ارزان در دبی

انتخاب رستوران‌ها و غذاخوری‌های ارزان‌ در دبی

یکی از مواردی که در سفرها بسیار مهم است و مثل اسکان می‌تواند در افزایش هزینه‌های سفر موثر باشد، خوردوخوراک است. خوردن غذاهای خوب و اعیانی در رستوران‌های لوکس و گران دبی قطعاً هزینۀ سرسام‌آوری دارد و مناسب همۀ افراد نیست بنابراین بهتر است به غذاخوری‌ها و رستوران‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر مراجعه کرد.

خوشبختانه طبیعت چندفرهنگی دبی این موقعیت را فراهم کرده است که غذاخوری‌های متنوع با سرو انواع غذاهای بین‌المللی از غذاهای جنوب آسیا تا برزیل و غذاهای فوق‌العادۀ عربی و لبنانی در این شهر وجود داشته باشد و شما بتوانید با توجه به سطح اقتصادی‌تان از میانشان مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

خیلی از این رستوران‌ها و غذاخوری‌ها تخفیف‌های خوبی نیز ارائه می‌دهند که می‌توانید از طریق سایت‌ها و صفحات مجازی‌شان این تخفیف‌ها را بررسی کنید و از آن‌ها استفاده کنید. یافتن غذای ارزان در دبی و کاهش هزینۀ خوراک کار سختی نیست، فقط لازم است کمی جست‌وجو کنید و حتی از گزینه‌هایی مثل غذاهای خیابانی و فلافل و سمبوسه یا غذاهای محلی متنوع نیز بهره ببرید و خاطره‌ای متفاوت برای خود بسازید.

خرید از مراکز خرید ارزان

دبی با داشتن بیش از 70 مرکز خرید که تنها یکی از آن‌ها دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است، به‌عنوان پایتخت خرید خاورمیانه شناخته می‌شود و تماشاکردن این مراکز و خریدکردن از آن‌ها یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که مسافران این شهر انجام می‌دهند. گرچه خرید امری ضروری در سفر نیست، اما اگر قصد این کار را دارید می‌توانید لیست ارزان‌ترین مراکز خرید دبی و آدرس‌هایشان را جست‌وجو کنید و به آن‌ها مراجعه کنید.

برخی از این مراکز مثل وافی مال، مرکز خرید الکرامه، دراگون مارت و… شناخته‌شده‌تر هستند و تخفیفات خوبی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. همچنین اگر در فصل بهار و تابستان به این شهر سفر کنید به‌دلیل کمترشدن مسافران، تقریباً همۀ فروشگاه‌ها تخفیفات و حراجی‌های خوبی دارند که می‌تواند به کاهش هزینه‌های خریدتان کمک بسیاری کند.

سخن پایانی

دبی واقع در امارات متحدۀ عربی یکی از لوکس‌ترین و معروف‌ترین شهرهای جهان است که همواره به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی گران در خاورمیانه شناخته می‌شود و بسیاری از افراد گمان می‌کنند که امکان سفر ارزان به این شهر وجود ندارد، اما این عقیده درست نیست و روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفر به دبی نقش بسیاری داشته باشد.

شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مناسب، سفر ارزان‌تری به این شهر داشته باشید و خاطرات خوبی برای خود و عزیزانتان بسازید. در این مطلب به برخی از راهکارها و نکات کلیدی برای سفر اقتصادی به دبی پرداختیم که می‌توانید به کمک آن‌ها هزینۀ سفر خود را به‌میزان قابل‌توجهی کاهش دهید.

منابع:

https://www.visitdubai.com/en/articles/budget-dubai-trip

https://www.skyscanner.net/flights-to/dxba/cheap-flights-to-dubai.html

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *