ناگفته هایی در مورد تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

اخذ مدرک زبان یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که به دنبال اقامت در آمریکا هستند. در دست داشتن مدرک زبان یکی از الزامات اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع تحصیلی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

تنها در یک صورت می توان اقامت تحصیلی آمریکا را اخذ نمود، آن هم با دارا بودن نمرات بالای انگلیسی در دوران دبیرستان و یا اثبات سطح بالای زبان انگلیسی در هنگام مصاحبه. شرکت در برنامه ها و آزمون های فشرده زبان انگلیسی یکی دیگر از راه های تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان می باشد. اخذ اقامت مشروط نیز از دیگر راه های اخذ اقامت تحصیلی در آمریکا است.

البته لازم است بدانید این ویزا مشروط می باشد و اخذ ویزای آمریکا بدون در دست داشتن مدرک زبان احتمال ریجکتی بالایی دارد. در ادامه بیشتر در خصوص تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان اطلاعاتی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا بدون مدرک زبان

شاید فکر کنید که مهاجرت به آمریکا بدون مدرک زبان رویایی دست نیافتنی به نظر می رسد. تحصیل در دانشگاه های معتبر، زیر نظر اساتید برجسته و فرصت های شغلی بی‌نظیر، آرزوی هرکسی است. با این حال، بسیاری از افراد به دلیل عدم ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر، از این مسیر تحصیلی محروم می شوند؛ اما خبر خوب این است که راه های مختلفی برای تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان وجود دارد.

  • پذیرش مشروط: برخی از دانشگاه های آمریکا به دانشجویان بین المللی که مدرک زبان ندارند، پذیرش مشروط ارائه می دهند. از این رو در ابتدا به دوره های فشرده زبان انگلیسی در دانشگاه پذیرفته شده ملحق می شوید و پس از کسب نمره قابل قبول در آزمون زبان انگلیسی، می توانید دوره تحصیلی اصلی خود را آغاز کنید.
  • دانشگاه های بدون نیاز به مدرک زبان: تعداد محدودی از دانشگاه ها و کالج های در ایالات متحده وجود دارند که نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش دانشجویان بین المللی ندارند. این دانشگاه ها معمولا برنامه های آموزشی خود را به زبان انگلیسی و زبان های دیگر ارائه می دهند.
  • قبول سایر مدارک زبان انگلیسی: برخی از مراکز آموزشی آمریکا، علاوه بر IELTS و TOEFL، مدارک انگلیسی DET یا PTE را مد نظر قرار می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه : تحصیل در دانشگاه هاروارد با بهترین بورسیه

شرایط تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

گرفتن نمره قبولی در آزمون های زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد یک معضل می باشد و همین مورد یک مانع برای مهاجرت آن ها می باشد؛ در ضمن هزینه شرکت در این آزمون ها نیز بسیار بالا می باشد. در ادامه به بعضی از موارد که به وسیله آن ها می توانید شرایط تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان را داشته باشید؛ اشاره می کنیم.

گذراندن یک برنامه تحصیلی فشرده به زبان انگلیسی

هنگامی که برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدام می کنید، اگر مقطع کارشناسی را به زبان انگلیسی به پایان رسانده باشید، نیاز به یک نامه از دانشگاه قبلی خود دارید که در آن مشخص شده باشد شما مقطع کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی به پایان رسانده اید.

نمرات بالای زبان در مقطع دبیرستان

همان طور که در بالاتر نیز عنوان کردید؛ این روش یکی از روش هایی که به وسیله آن می توانید شرایط تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان را داشته باشید. برای اثبات این مورد نیاز به مدارک دبیرستان به همراه ریز نمرات دارید.

به پایان رساندن برنامه فشرده زبان انگلیسی

برخی از دانشگاه های موجود در آمریکا، دوره های فشرده زبان انگلیسی را برای متقاضیان تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان فراهم کرده اند. این مدرک جایگزین مدرک زبان انگلیسی می باشد.
تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان با قبولی در مصاحبه آنلاین

لازم است بدانید بعضی از دانشگاه های موجود در آمریکا ترجیح می دهند به جای ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا ریز نمرات، یک مصاحبه آنلاین انجام دهند. در این مصاحبه فرد متقاضی باید تسلط خود به زبان انگلیسی را اثبات نماید.

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان با دارا بودن دیپلم بین الملل

در صورتی که مدرک دیپلم شما بین المللی می باشد؛ شرایط تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان را خواهید داشت و جای هیچ نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت.

شرایط تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

پیشنهاد مطالعه : ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

شرایط تمکن مالی تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

یکی از شروط دانشکده های آمریکا برای افرادی که مدرک زبان انگلیسی ندارند؛ دارا بودن تمکن مالی می باشد که به قرار زیر می باشد:

  • فرد با نامه ای که از بانک دریافت می کند باید اثبات نماید که شرایط پرداخت هزینه های تحصیلی خود را در یک سال اول دوران تحصیل دارد.
  • بعد از آنکه پذیرش توسط دانشکده مورد نظر در آمریکا تایید شد، یک نامه برای شخص متقاضی ارسال می شود. این نامه فرم l20 نام دارد.
  • در این فرم تمامی اطلاعاتی که مربوط به هزینه های تحصیلی شما می باشد؛ به طور کامل مشخص شده است.
  • فرد متقاضی باید در این نامه اثبات کند که توانایی پرداخت هزینه های خود را در طول مدت اقامت در آمریکا دارد.
  • در فرم l20 مبلغی که به عنوان تمکن مالی باید ارائه شود، نوشته شده است. برای ارائه نامه تمکن مالی لازم است تا دقیقا به همان میزانی که در فرم درج شده است پول خود را در بانک قرار دهید. با انجام این کار می توانید نامه تمکن مالی را از بانک دریافت کنید.
  • توجه داشته باشید در صورتی که به دنبال اخذ ویزا به صورت خانوادگی هستید؛ لازم است تا برای هر یک از اعضای خانواده خود یک فرم جدا تهیه نمایید و آن را پر کنید.

پیشنهاد مطالعه : سیستم آموزشی آمریکا در مدارس و دانشگاه ها

ویزای دوره زبان آمریکا

ویزای دوره زبان آمریکا نوعی ویزای تحصیلی است که به اتباع خارجی اجازه می دهد تا در دوره های زبان انگلیسی در موسسات آموزشی معتبر در ایالات متحده شرکت کنند. دارندگان این ویزا می توانند به تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان بپردازند و در این کشور زندگی کرده و از امکانات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بهره مند شوند.

  • ویزای تحصیلی F-1: این ویزا متداول ترین نوع ویزای دوره زبان آمریکا است که برای دوره‌های تمام‌وقت و بلندمدت (بیش از 18 ساعت در هفته) صادر می شود.
  • ویزای فنی و حرفه‌ای M-1: این ویزا برای دوره های کوتاه‌مدت و پاره وقت (کمتر از 18 ساعت در هفته) یا دوره های تخصصی مانند دوره های کسب و کار و تجارت صادر می شود.

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت آمریکا 

لیست دانشگاه های تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

در میان طیف گسترده دانشکده های برتر آمریکا، چندین دانشگاه وجود دارد که امکان تحصیل در آن ها بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر می باشد. در ادامه به لیست این دانشکده ها و مدارک جایگزین آن ها اشاره خواهیم کرد.

لیست دانشکده های آمریکامدرک جایگزین زبان انگلیسی
دانشگاه آلابامای شمالیTOEIC
دانشگاه ملی لوئیسPTE
دانشگاه دیتونPTE/ Duolingo
دانشگاه ایالتی نیویورکPTE/ Duolingo/ Cambridge English Scale
دانشگاه آرکانزاسPTE/iTEP/Cambridge Assessment English/ Duolingo
دانشگاه نورث وودEIKEN/ IB/ Cambridge English Test/ ELS/ PTE Academic
دانشگاه کلرادوDuolingo
دانشگاه رایسآزمون دولینگو
دانشگاه دلاویرnglish Language for
(Internationals (ELI
دانشگاه ایالتی کالیفرنیاPTE
دانشگاه نیواورلئان (UNO)English Language for
(Internationals (ELI

معرفی دوره های زبان برای تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

کشور آمریکا به دلیل برنامه های تحصیلی که دارد به یک مقصد فوق العاده برای افراد علاقمند به مهاجرت تبدیل شده است. برای افرادی که زبان آن ها در سطح ابتدایی می باشد، زبان انگلیسی به صورت فشرده آموزش داده می شود. اگر فردی در یک کالج به خواندن زبان انگلیسی مشغول باشد؛ دیگر نیازی به شرکت در این دوره ها نخواهد داشت.

توجه داشته باشید اگر دانشجو از دانشکده های مختلف آمریکا پذیرش دریافت کند؛ دیگر نیازی به شرکت در دوره های زبان انگلیسی نخواهد داشت. به صورت کلی می توان این گونه بیان کرد که برای اخذ اقامت تحصیلی در آمریکا، فرد باید دوره های زبان انگلیسی را به صورت کامل گذرانده باشد تا بتواند به ادامه تحصیل بپردازد.

معرفی دوره های زبان برای تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

پیشنهاد مطالعه : همه آنچه باید درباره ویزای eb3 آمریکا بدانید!

دریافت ویزای تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان

اگر دارای مدرک زبان انگلیسی هستید و یا تحصیلات تکمیلی خود را در مقطع کارشناسی زبان انگلیسی به پایان رسانده اید؛ هم اکنون می توانید درخواست اخذ ویزای تحصیلی آمریکا نمایید. تنها کافی است به سوالاتی که در سفارت آمریکا پرسیده می شود پاسخ دهید. توجه داشته باشید اگر در دانشکده های برتر آمریکا پذیرفته شوید نیازی به پرسش و پاسخ در سفارت آمریکا نیست.

اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی از آمریکا بدون مدرک زبان را دارید؛ ممکن است این مورد کمی زمان بر باشد. مدارکی که برای دریافت این ویزا به آنها احتیاج دارید در ادامه معرفی شده است.

  • ارائه پاسپورت معتبر.
  • ارائه عکس جدید در اندازه پاسپورت.
  • تکمیل فرم l20.
  • پرداخت هزینه دریافت ویزا.
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه.
  • ارائه تمکن مالی.
  • ارائه مدرک معتبر در خصوص محل اقامتی که در آمریکا در نظر گرفته اید.
  • داشتن رزومه.
  • ارائه ریز نمرات دانشگاهی.
  • دارا بودن بیمه مسافرتی.

پیشنهاد مطالعه : بررسی نکات مهم برای نوشتن انگیزه نامه تحصیلی

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان با شرکت در کالج های زبان

لازم است بدانید کشور آمریکا کالج های بسیار زیادی در زمینه یادگیری زبان انگلیسی دارد؛ اما باید توجه داشته باشید امکان ریجکتی ویزا نیز وجود دارد؛ در نتیجه شانس تحصیل بدون مدرک زبان در آمریکا بسیار اندک می باشد و شرکت در آن ها برای ایرانیان مقرون به صرفه نمی باشد. پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره های زبان انگلیسی در مجارستان و ترکیه می باشد. بعد از گذراندن این دوره برای اخذ اقامت در آمریکا اقدام نمایید.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت کالج و دانشگاه چیست؟

بررسی بورسیه تحصیلی بدون نیاز به مدرک زبان در آمریکا

کشور آمریکا جزو کشور هایی است که بورسیه های تحصیلی مختلفی را ارائه می دهد. لازم است بدانید برای اخذ بعضی از بورسیه ها نیاز به داشتن مدرک زبان نیست. در ادامه به بورسیه های تحصیلی بدون مدرک زبان در آمریکا اشاره خواهیم کرد.

بورسیه تحصیلی روتاری و ویزا تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان

با ارائه این بورسیه تحصیلی امکان تحصیل در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فراهم می باشد. برای دریافت این ویزا باید سنتان زیر 44 سال باشد. لازم است بدانید مدت زمان این بورسیه 1 الی 2 سال می باشد.

بورسیه تحصیلی هوبرت هامفری‌ و تحصیل بدون مدرک زبان در آمریکا

یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی آمریکا که برای دانشجویان بین المللی ایجاد شده است؛ بورسیه تحصیلی هوبرت هامفری می باشد. این بورسیه تحصیلی از سیاست مدار خوش نام آمریکایی برداشته شده است. برخلاف بورسیه های موجود این بورسیه به تحصیلات آکادمیک اختصاص پیدا نکرده است. بورسیه هوبرت به افراد متخصص خارجی اختصاص پیدا کرده است.

لازم است بدانید مدت زمان این بورسیه 1 سال می باشد و در این زمان باید دوره آکادمیک را به اتمام رساند. شاید برایتان جالب باشد بدانید سالانه 300 نفر متقاضی دریافت این بورسیه تحصیلی هستند. شخصی که به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی هوبرت هامفری می باشد؛ باید مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را با بالاترین نمرات طی کرده باشد.

بورس تحصیلی فولبرایت و ویزا تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان

این بورسیه یک برنامه تحصیلی رایگان می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید بورسیه تحصیلی فولبرایت به قصد تبادل فرهنگی میان کشور های دیگر و آمریکا ایجاد شده است. این بورسیه تحصیلی سالانه 2 بار در کشور آمریکا اجرایی می شود.

بورسیه فولبرایت تحصیلی مختص مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. برای دریافت این بورسیه تحصیلی باید نمرات مقطع کارشناسی و دیپلم در حد بالا باشد تا اجازه دریافت آن را داشته باشید. برخی از کشورها در دنیا اجازه دریافت بورسیه فولبرایت را ندارند. این کشورها عبارتند از:

  • عراق
  • لبنان
  • ایران
  • لیبی
  • قطر
  • غزه
  • سوریه
  • یمن
  • تونس

بورس تحصیلی تورتوگا و تحصیل بدون مدرک زبان در آمریکا

این بورسیه مختص مقطع کارشناسی می باشد. بورسیه تورتوگا سالانه 700 هزار دلار به عنوان کمک هزینه در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. برای دریافت این بورسیه نیاز به بالا بودن نمرات زبان انگلیسی در مقطع دبیرستان می باشد.

بورسیه تورتوگا یکی از معروف ترین بورسیه های حمایت شده در کشور آمریکا می باشد. با استفاده از این بورسیه در تمامی رشته ها به جز رشته پزشکی حق ادامه تحصیل خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه : بهترین دانشگاه پزشکی جهان در سال ۲۰۲۳

بورس تحصیلی کلارک و ویزا تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان

این بورسیه یکی از قدرتمند ترین بورسیه های کشور آمریکا می باشد. می توان گفت بورسیه کلارک به افرادی اعطا می شود که قدرت به چالش کشیدن و تغییرات در جهان را دارند. بورسیه این دانشکده در مقطع کارشناسی ارائه می شود. 14 هزار دلار کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان برگزیده در این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

لازم است بدانید تمامی دانشجویان متعلق به هر کشوری می توانند برای دریافت بورسیه از این دانشکده اقدام نمایند. برای اخذ بورسیه از این دانشگاه نیاز به ارائه ریز نمرات و انگیزه نامه برای تحصیل در کشور آمریکا می باشد. در ضمن در این دانشگاه می توانید در تمامی رشته ها تحصیل نمایید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *