بارسلون کجاست؟ راهنمای سفر به بارسلون

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

بارسلون همواره شهری استثنائی بوده است. نام این شهر کاتالان که در قصه‌ها و افسانه‌ها تنیده شده، به زیبایی خود این کلان‌شهر ساحلی است. با نام مستعار Ciudad Condol (این شهر در گذشته مقر کنت بارسلونا بود)، بارسلونا مقصد هر کسی است که شیفته معماری‌های چشمگیر و محله‌های دل‌باز باشد.

بارسلونا که در امتداد دریای درخشان مدیترانه در شمال شرقی اسپانیا قرار دارد، از بانشاط‌ترین و رنگارنگ‌ترین نقاط دنیاست که فرهنگ، خوارک‌های لذیذ، هنر، موسیقی، آب‌وهوا و … آن نظیر ندارد. با اخذ ویزای شینگن می‌توانید به این شهر آفتابی سفر کنید، و روزهای خود را با قدم زدن در امتداد ساحل، فضاهای سرسبز، محله‌های پویا و کشف سایر دیدنی‌های بارسلونا بگذرانید.

معماری بارسلون به تنهایی ارزش سفر دارد. از سازه‌های گوتیک گرفته تا شگفتی‌های مدرن گائودی، دوست‌داران طراحی می‌توانند هفته‌ها در ساختمان‌ها، بناهای تاریخی و مجسمه‌های خیره‌کننده در سراسر شهر کاوش کنند. انرژی تمام‌نشدنیِ این شهر و عناصر فرهنگی آن شما را در اتمسفری غرق می‌کند که نمی‌توانید نمونه‌اش را جای دیگری پیدا کنید.

اما امیدواریم تمام روزهای سفرتان را با عجله برای دیدن تعداد بیشتری از جاذبه‌های بارسلون نگذرانید. چیزهایی که برای دیدن و انجام دادن در این شهر وجود دارد کم نیست؛ و با این‌حال، شهر حس آرامش خاصی را به گردشگران خود القا می‌کند. پس حتما زمانی را برای تجربه زندگی مانند مردم محلی در نظر بگیرید.

بارسلونا کجاست؟

اجازه دهید پیش از معرفی دیدنی‌های بی‌پایان این شهر، ببینیم بارسلونا کجاست و در چه نقطه‌ای واقع شده. بارسلونا در سواحل شمال شرقی مدیترانه در سرزمین اصلی اسپانیا قرار دارد. برخی می‌پرسند کشور بارسلونا کجاست، اما این سوال اشتباه و بارسلون در واقع یک شهر است.

اولین سکونت‌گاه‌های انسانی در این شهر به دوران نوسنگی برمی‌گردد. خود شهر توسط رومی‌ها تأسیس شد که در پایان قرن اول قبل از میلاد مستعمره‌ای به نام بارچینو (Barcino) ایجاد کردند. این مستعمره حدود هزارنفر سکنه داشت، و با دیواری دفاعی محصور شده بود که بقایای آن هنوز در شهر قدیمی دیده می‌شود.

بارسلونا کجاست؟

برای بیش از 200 سال بارسلون تحت حاکمیت مسلمانان بود و پس از تسخیر مجدد آن توسط مسیحیان، به شهرستانی از امپراتوری کارولنژی و یکی از اقامتگاه‌های اصلی دربار تاج آراگون تبدیل شد. دوره پربار قرون وسطی موقعیت بارسلونا را به عنوان مرکز اقتصادی و سیاسی مدیترانه غربی تثبیت کرد. محله گوتیک شهر هم گواه شکوهی است که شهر از قرن 13 تا 15 داشت.

از قرن 15 تا 18 شهر در حالی که برای حفظ استقلال اقتصادی و سیاسی خود تلاش می‌کرد، وارد دوره افول شد. این مبارزه در سال 1714، وقتی شهر به دست نیروهای بوربن افتاد و حقوق و امتیازات کاتالونیا و کاتالان‌ها سرکوب شد، پایان یافت. دوره بهبود فرهنگی در اواسط قرن 19 با توسعه صنعت نساجی آغاز شد، و طی آن کاتالان دوباره به عنوان زبانی ادبی برجسته شد.

قرن 20 نوسازی گسترده‌ای را در سرتاسر بارسلون آغاز کرد که در منطقه دیدنی Eixample، با برخی از متمایزترین ساختمان‌های هنر نو، به اوج خود رسید. معمار برجسته آنتونی گائودی کاتالانی نیز ساختمان‌هایی مانند کازا میلا، کازا باتلو و کلیسای ساگرادا فامیلیا را طراحی کرد که به جاذبه‌هایی با شهرت جهانی تبدیل شده‌اند.

آزادی‌های به دست آمده در این دوره در طول جنگ داخلی در سال 1936 و دیکتاتوری متعاقب آن به شدت محدود شد. با احیای دموکراسی در سال 1978، بارسلونا قدرت اقتصادی خود را بازیافت و زبان کاتالانی احیا شد. میزبانی بازی‎های المپیک 1992 هم به شهر انگیزه تازه‌ای بخشید و وضعیت آن را به عنوان کلان‌شهری بزرگ احیا کرد.

در سال 2004، انجمن فرهنگ‌ها مناطق صنعتی را بازپس گرفت تا آنها را به مناطق مسکونی تبدیل کند. نمونه‌ای از نیروی تازه‌ای که بارسلونا با آن به قرن 21 چشم دوخته است. توجه داشته باشید که برای دیدن زیبایی های این شهر باید اقدام به اخذ ویزای توریستی اسپانیا  ( ویزای شینگن ) کنید.

بارسلونا پایتخت کجاست؟

بارسلونا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کاتالونیا است که اکثرا به زبان‌های اسپانیایی و کاتالانی در آن صحبت می‌شود (پایتخت خود کشور اسپانیا مادرید است). این شهر یک مرکز حمل‎ونقل و از مراکز اقتصادی جنوب غربی اروپا است؛ همچنین به عنوان شهر پیشروی بیوتکنولوژی اسپانیا شناخته می‌شود.

این شهر در شمال اسپانیا واقع شده است و همان‌طور که در ادامه خواهیم دید، فرهنگ، سنت‌ها و شخصیت منحصر به فرد خود را دارد که باید برای دیدن آن اقدام به گرفتن وقت سفارت اسپانیا کنید که مشاوران ما در این زمینه شما را راهنمایی می کنند.

راهنمای سفر به بارسلون

حالا که دقیقا می‌دانیم بارسلون کجاست، کمی درباره تاریخ آن می‌دانیم و متوجه شدیم چه چیزهایی آن را خاص می‌کند، می‌توانیم برای سفری ایده‌آل به آن برنامه‌ریزی کنیم. در ادامه تمام آن چیزی که باید برای سفر به این شهر بدانید را آورده‌ایم:

منطقه زمانی

این شهر از زمان اروپای مرکزی یا ساعت اروپای مرکزی (Central European Time) یا CET پیروی می‌کند؛ یعنی همان منطقه زمانی که در بیشتر مناطق اتحادیه اروپا استفاده می‌شود. ساعت اروپای مرکزی یک ساعت از ساعت هماهنگ جهانی (UTC) جلوتر است.

بهترین زمان برای سفر به بارسلون

آب‌وهوای معتدل این شهر باعث می‌شود که تقریبا هرفصلی برای سفر به آن مناسب باشد. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر شویم، باید بگوییم که اوایل تابستان یا پاییز بهترین زمان برای بازدید از بارسلوناست، چون اواخر تابستان معمولا گرم و مرطوب می‌شود.

اگر سفرتان را در ماه مه، ژوئن، سپتامبر یا اکتبر رزور کنید، با ایده‌آل‌ترین آب‌وهوا، آفتاب فراوان و دمای مناسب برای شنا در ساحل، پیاده‌روی در خیابان‌ها، پارک‌ها، بازارهای خیره‌کننده شهر و … روبه‌رو خواهید شد.

آب‌وهوای بارسلون

بارسلونا، به لطف واقع شدن نزدیک دریای مدیترانه، در بیشتر سال شاهد دمای ملایمی است. آگوست گرم‌ترین و مرطوب‌ترین ماه شهر با میانگین دمای 25 درجه سانتی‌گراد است و ژانویه سردترین ماه با میانگین حدود 9 درجه سانتی‌گراد. میزان بارندگی سالانه حدود 63.5 سانتی‌متر، و که ماه اکتبر مرطوب‌ترین ماه سال است. در ادامه حداقل و حداکثر دمای هرماه به صورت میانگین (درجه سانتی‌گراد) را می‌بینید:

  • ژانویه: 5 – 14
  • فوریه: 5.5 – 14.5
  • مارس: 7.8 – 10.5
  • آوریل: 10 – 18.3
  • مه: 14 – 21.6
  • جون: 17.2 – 25
  • جولای: 20.5 – 28.3
  • آگوست: 20.5 – 28.8
  • سپتامبر: 17.7 – 26.1
  • اکتبر: 14.4 – 22.2
  • نوامبر: 8.8 – 17.7
  • دسامبر: 6.1 – 14.4

سایر اطلاعات

زمان صرف غذا در بارسلونا از سبک زندگی مردم آن الگو می‌گیرد و تا حدودی در اواخر وقت است. رستوران‌ها معمولا از ساعت 13:30 باز هستند، تا ساعت 4:00 بعد از ظهر برای ناهار و از ساعت 20:30 تا ساعت 11:00 شب برای شام. بسیاری از فروشگاه‌ها برای صرف ناهار (از ساعت 14:00 تا 5:00 بعد از ظهر)، و همچنین یکشنبه‌ها و تعطیلات رسمی بسته می‌شوند.

جابه‌جایی در بارسلونا

برای جابه‌جا شدن در شهر چندین گزینه وجود دارد که همگی کارایی خوبی دارند، و عبارت‌اند از:

مترو:

حمل‌ونقل متروپولیتن بارسلونا (Transports Metropolitans de Barcelona) یا TMB سیستم اصلی حمل‌ونقل در این شهر است، که هم در خطوط مترو و هم مسیرهای اتوبوس فعالیت می‌کند. مسافران می‌توانند از ایستگاه‌های مترو در سراسر شهر بلیط تهیه کنند. هزینه بلیط تکی 2.40 یورو است؛ می‌توان بلیط T-Casual را برای استفاده در چندسفر هم خریداری کنید.

قطار:

ایستگاه اصلی راه آهن شهر، بارسلون سانتس است. FGC شبکه‌ای از قطارها در شهر و حومه آن است که بارسلونا را به شهرهای دیگر در کاتالونیا متصل می‌کند. رنفه (Renfe) یک خط راه‌آهن بین‌المللی پرسرعت است که اسپانیا و فرانسه را به هم متصل می‌کند و به مسافران این امکان را می‌دهد تا به سرعت به شهرهایی مانند پاریس، مارسی و مادرید برسند.

اتوبوس:

TMB در سرتاسر شهر کار می‌کند و مسافران می‌توانند هم در ایستگاه‌ها و هم در اتوبوس بلیت بخرند، البته فقط به صورت تکی. Aerobús BCN هم هست که فرودگاه بارسلون را به مرکز شهر وصل می‌کند.

تاکسی:

معمولا مقرون به صرفه، در سراسر شهر در روز و شب در دسترس است.

خدمات خودرو:

اوبر در سراسر اسپانیا فعالیت می‎کند، اما در حال حاضر در بارسلونا در دسترس نیست. Cabify یک جایگزین مطلوب و مشابه برای این سرویس است.

پیشنهاد مطالعه : جاذبه های توریستی اسپانیا

هزینه سفر به بارسلونا

هتل و غذا مهمترین بخش‌های هزینه سفر به بارسلونا هستند. اینجا قصد داریم حداقل هزینه‌ها را بررسی کنیم:

قیمت هاستل

قیمت یک تخت در یک هاستل 10 تا 12 تخته از حدود شبی 19 یورو شروع می‌شود، در حالی که تخت در خوابگاه‌های 4 تا 6 تخته از 25 یورو شروع می‌شود. اتاق‌های خصوصی هم از شبی 45 یورو شروع می‌شوند. وای-فای رایگان است و بیشتر هاستل‌ها دارای امکاناتی هستند تا بتوانید غذای خود را بپزید. تعداد انگشت‌شماری هم صبحانه رایگان سر می‌کنند.

برای کسانی که با چادر سفر می‌کنند، چند کمپینگ خارج از شهر وجود دارد. قیمت‌ها از حدود شبی 15 یورو برای یک قطعه اصلی برای یک نفر بدون برق شروع می‌شود.

هزینه سفر به بارسلونا

قیمت هتل‌های مقرون به صرفه

هتل‌های دوستاره با امکانات اولیه مانند تلویزیون، AC، و قهوه‌ساز/چای‌ساز از 55 یورو برای هرشب شروع می‌شود. برای هتلی نزدیک به مرکز شهر باید حدود دوبرابر این هزینه را بپردازید.

Airbnb هم در سراسر شهر در دسترس است. قیمت اتاق‌های خصوصی حدود 30 یورو برای هرشب است، در حالی که هزینه کل خانه/آپارتمان حداقل 95 یورو در صورت رزرو زودهنگام است (اما انتظار هزینه‌ای تا دوبرابر آن را هم داشته باشید).

Airbnb مشکلات زیادی را در بارسلونا ایجاد کرده است. برای اینکه شما دچار مشکل نشوید، مطمئن شوید که شماره شناسه مالیاتی اقامتگاه مدنظر شما درج شده است و از اقامت نزد میزبانانی که دارای چندین گزینه در فهرست‌ها هستند، خودداری کنید.

میانگین هزینه غذا

اسپانیا فرهنگ غذایی قوی دارد، جایی که صرف وعده‌های غذایی می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد و شام اغلب تا بعد از ساعت 8 شب سرو نمی‌شود. هرمنطقه در این کشور غذاهای محلی و فرهنگ غذایی خاص خود را دارد. در کاتالونیا، حتما غذاهای موردعلاقه محلی مانند سوپ کاد، اسکودلا (خورش گوشت و سبزیجات)، حلزون کبابی و خامه کاتالونیایی (نسخه محلی کرم بروله) را امتحان کنید.

شما می‌توانید تاپاس و وعده‌های غذایی ارزان را با حدود 10-15 یورو تهیه کنید. اگر نوشیدنی‌های معروف اسپانیا را هم بخواهید، انتظار داشته باشید که برای هروعده غذایی حدود 20 یورو هزینه کنید. اگر برای پائیا، نوشیدنی، پیش غذا و … بیرون می‌روید، باید حدود 25 تا 35 یورو برای یک وعده غذایی خرج کنید.

فست فود ارزان (مثلا مک دونالد) حدود 9 یورو برای یک وعده غذایی ترکیبی هزینه می‌برد. غذای چینی حدود 10 یورو برای یک غذای اصلی است، قیمت پیتزا هم 9-11 یورو است. یک لاته/کاپوچینو هم حدود 2.25 یورو، و آب بطری کمتر از 1 یورو است.

اگر می‌خواهید خودتان غذا درست کنید، انتظار داشته باشید که حدود 40 تا 50 یورو برای یک هفته مواد غذایی هزینه کنید. با این مبلغ می‌توانید مواد مهمی مانند ماکارونی، برنج، محصولات فصلی و مقداری گوشت تهیه کنید..

هزینه سفر به بارسلونا (به عنوان بک‌پکر)

اگر با کوله‌پشتی بارسلونا سفر می‌کنید، انتظار داشته باشید که روزانه حدود 50 یورو هزینه کنید. این بودجه شامل یک اتاق در خوابگاه، پختن تمام وعده‌های غذایی، محدود کردن نوشیدنی، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای رفت‌و‌آمد، و انجام فعالیت‌های عمدتاً رایگان مانند رفتن به ساحل و پیاده‌روی در شهر می‌شود.

با بودجه متوسط ​​حدود 140 یورو در روز می‌توانید در یک Airbnb خصوصی یا اتاق خوابگاه خصوصی بمانید، برای اکثر وعده‌های غذایی به رستوران‌های ارزان بروید، چند نوشیدنی بنوشید، هرازگاهی از تاکسی استفاده کنید، و فعالیت‌های پولی بیشتری مثل کلاس‌های آشپزی و بازدید از موزه‌ها انجام دهید.

با بودجه لاکچری! 275 یورو یا بیشتر در روز می‌توانید در هتل اقامت کنید، در هرجایی که می‌خواهید غذا بخورید، هر چقدر که می‌خواهید بنوشید، تاکسی‌های بیشتری بگیرید و هر تعداد که می‌خواهید تورهای یا راهنما رزرو کنید. این کف هزینه سفر به بارسلونا برای تجربه‌ای راحت است و می‌توان تا بی‌نهایت بالا رفت!

پینشهاد مطالعه : معرفی کشورهای شینگن

مهمترین دیدنی های بارسلونا کجاست؟

وجب به وجب بارسلونا دیدنی‌ست، اما سعی کنید هرطور که شده بازدید از این مکان‌ها را از دست ندهید:

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای کاتولیک ساگرادا فامیلیا (Basilica of the Sagrada Familia) که در دنیا به عنوان نماد این شهر تاریخی شناخته می‌شود، مشهورترین اثر هنری و معماری گائودی است. طراحی و ساخت کلیسا در سال 1882 آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد (گفته می‌شود ساخت آن در 2026 به پایان می‌رسد). توصیه می‌شود برای صرفه‌جویی در وقت در صف هنگام بازدید، بلیط را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید.

نیوکمپ

بارسلونا میزبان یکی از محبوب‌ترین تیم‌های فوتبال در دنیاست: اف سی بارسلونا. بنابراین شایسته است که نیوکمپ (Camp Nou) یکی از باشکوه‌ترین استادیوم‌های ورزشی در اروپا با 99354 صندلی باشد.

اگر حین اقامت‌تان قرار است بازی‌ای در آنجا برگزار شود، تمام تلاش خود را برای رزرو بلیط انجام دهید (از طریق وب‌سایت استادیوم یا TicketMaster).

کازا باتیو

با نمای متمایزی که از دریا الهام گرفته، کازا باتیوی معروف گائودی (Casa Batlló) که میراث جهانی یونسکو هم است، بر فراز Passeig de Gracia خودنمایی می‌کند. این یکی از بهترین آثار اروپا از معماری مدرنیستی است و داخل و خارج ارزش کاوش را دارد.

کازا میلا

کازا میلا (Casa Milà) در Eixample با نام مستعار “La Pedrera” به معنی معدن سنگ، توسط گائودی در سال 1912 تکمیل شد و به عنوان آخرین کار شهری او شناخته می‌شود. ظاهر خیره‌کننده این اثر از طبیعت الهام گرفته است و پیشرفته‌ترین رویکرد این معمار مشهور به یک ساختمان را به نمایش می‌گذارد.

قصر دو مونت‌جوئیک

بسیاری برای کاوش در این قصر متعلق به قرن 17 (Castell de Montjuïc) یا تماشای نمایش نوری فواره جادویی از پله‌های موزه باشکوه ملی هنر، به منطقه مونت‌جوئیک می‌روند. توصیه می‌شود منطقه کمتر شناخته‌شده اما به همان اندازه چشمگیر Jardí Botànic واقع در دامنه تپه را از دست ندهید که باغ‌های بزرگ و سرسبز، واحه‌ای آرام در فضای باز و همچنین منظره‌ای دوست‌داشتنی از شهر را ارائه می‌دهند.

لا بوکریا

لا بوکریا (La Boqueria) تنها یکی از دیدنی های بارسلونا نیست؛ این نماد اروپایی شاید بهترین بازار آزاد در دنیا باشد. این بازار اگرچه بسیار شلوغ می‌شود (مخصوصا بین 10 صبح تا 3 بعد از ظهر)، اما محصولات فوق‌العاده تازه مانند گوشت، پنیر، شیرینی و همچینی کافه‌ها، بارها و … باشد. دوربین‌تان را با خود ببرید و تا می‌توانید از این مکان عکس بگیرید.

کوه تیبیدابو

با فونیکولار تاریخی می‌توانید به بلندترین قله شهر بارسلون، کوه تیبیدابو (Mount Tibidabo) بروید. جایی که علاوه بر یک شهربازی جذاب (دومین پارک قدیمی در اروپا) و معبد قلب مقدس (Templo Expiatorio del Sagrado Corazón)، منظره‌های خارق‌العاده پانورامایی را از کل شهر، دریای مدیترانه و کوه‌های اطراف نیز خواهید دید.

کاخ موسیقی کاتالان

کاخ موسیقی کاتالان (Palau de la Música Catalana) که توسط لوییز دومانچه ای مونتانر (Lluis Domenech i Montaner) در سال 1908 طراحی و تکمیل شد، یکی از مجلل‌ترین دیدنی های بارسلونا محسوب می‌شود. هنگام اقامت‌تان خرید بلیط برای هر اجرای موسیقی را در اولویت قرار دهید تا بتوانید به صورت حضوری شکوه این کاخ را تجربه کنید.

پارک گوئل

به عنوان یکی دیگر از شاهکارهای عجیب و غریب آنتونی گائودی، پارک گوئل (Park Güell) در سال 1984 به عنوان میراث جهانی یونسکو نامگذاری شد و از نمادین ترین پارک‌های جهان است. این پارک مملو از رنگ، اشکال پویا، سرامیک‌های زیبا، معماری نوآورانه، و باغ‌های سرسبز بوده، و مشرف به بخش وسیعی از شهر هم است.

موزه پیکاسو

یکی از اصلی‌ترین دیدنی های بارسلونا موزه پیکاسو (Picasso Museum) است، که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا تکامل این هنرمند در طی سال‌ها را درک کنند. این مجموعه دائمی که از 4251 اثر از دوره‌های زمانی مختلف تشکیل شده است، به درک سال‌های اول کار و رابطه خاص این هنرمند با شهر بارسلون کمک می‌کند.

موزه پیکاسو

پیشنهاد مطالعه : جاذبه های توریستی فرانسه

مهمترین منطقه‌های بارسلونا کجاست؟

برای تکمیل گشت‌وگذارتان در این شهر زیبا، مطمئن شوید که به مهمترین مناطق آن هم سری می‌زنید:

ایسامپله (Eixample)

بلوارهای وسیع، درختان بزرگ، مراکز خرید و غذاخوری‌های عالی، Eixample را به نقطه‌ای بسیار مهم هنگام سفر به اسپانیا تبدیل می‌کند. آثار کلاسیک گائودی مانند کازا باتیو، کازا میلا، و ساگرادا فامیلیا را کنار دیگر آثار عالی معماری سنتی و مدرن در این محله می‌بینید.

ال بورن (El Born)

مانند محله Gothic Quarter نزدیک به آن، ال بورن به خاطر خیابان‌های باریک و پرپیچ‌وخم قرون وسطایی‌اش شهرت دارد، اما شلوغی آن کمی کمتر است. در اینجا، مسافران به بوتیک‌های شیک، اتمسفری هنری، رستوران‌ها و بارهای فوق‌العاده و نزدیکی به ساحل را کشف می‌کنند.

ال راوال (El Raval)

با 10 دقیقه پیاده‌روی از Plaça Catalunya می‌توان به ال راوال رسید، محله‌ای پرجنب‌وجوش که به خاطر حال و هوای خاص، رستوران‌ها و بارهای قدیمی، و موزه چشم‌گیر هنرهای معاصر شهرت دارد.

به طور خاص دو خیابان، Carrer dels Tallers و Carrer de La Riera Baixa برای خریدهای دست دوم مناسب هستند. کسانی که به دنبال طعم واقعی زندگی شهر بارسلون هستند، از گشت‌وگذار در این مکان لذت خواهند برد. اما مراقب محیط اطراف خود باشید، و از کوچه‌های بدون نور یا پیاده‌روی به تنهایی در شب خودداری کنید.

محله گوتیک (Gothic Quarter)

این محله قدیمی و جذاب که توسط مردم محلی به عنوان Barri Gòtic شناخته می‌شود، مملو از معماری افسانه‌ای گوتیک است که در امتداد خیابان‌های باریک دوران قرون وسطی قرار گرفته.
علاوه بر بازدید از رستوران‌ها، بارها و بوتیک‌های مد روز، بقایای شهر قدیمی رومی را هم در موزه تاریخ بارسلونا (Museu d’Història de Barcelona) دید.

گراسیا (Gràcia)

Vila de Gràcia مظهر زندگی اصیل و آرام در بارسلوناست. این محله کمی ساکت‌تر از محله‌های مرکزی‌تر، اما همچنان پر از مکان‌های زیبا، رستوران‌ها و بارهای کم‌نظیر، گالری‌های متنوع و بوتیک‌های مستقل است. به راحتی می‌توانید تمام روز را در این محله دنج و روستایی بگذرانید.

لا بارسلونتا (La Barceloneta)

این محله که درست کنار دریا واقع شده، محله‌ای پرانرژی و تاریخی کنار ساحل است. کمترین کاری که می‌توان اینجا انجام داد، لذت بردن از ساحل، دریا و غذاهای دریاییِ خاص اسپانیاست.

پوبله سک (Poble Sec)

این محله در مرز مونت‌جوئیک، یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین محله‌های بارسلون است. مردم محلی این منطقه را بسیار دوست دارند و تحسین می‌کنند. توریست‌ها نیز می‌توانند از ده‌ها بار، رستوران، بوتیک کوچک، گزینه‌های رقص و تئاتر فوق‌العاده این منطقه شاداب نیز لذت ببرند.

بهترین رستوران‌های بارسلون کجاست؟

تجربه غذاهای منحصربه‌فرد بخشی جداناشدنی از سفر به اسپانیاست، صرف نظر از شهری که به آن سفر می‌کند. برای تجربی‌ای اعلا از خوراک‌های لذیذ اسپانیایی، حتما این رستوران‌ها را در ذهن داشته باشید:

Bar Cañete

سبک منو: غذاهای دریایی، تاپاس
فریب ظاهر ساده‌ی این رستوران در شهر بارسلون را نخورید. غذاهای دریایی موجود در بازارهای ماهی محلی کاتالونیا و محصولات فصلی این رستوران برخی از تازه‌ترین تاپاس‌های شهر را برای مهمانان سرو می‌کند.  رزرو را می‌توان از طریق تلفن انجام داد، که البته فقط برای مهمانی‌های 12 نفره یا بیشتر لازم است.

بهترین رستوران‌های بارسلون کجاست؟

Bar Leopoldo

سبک منو: کاتالان سنتی
این رستوران کاتالونیایی در محله راوال که قبلا Casa Leopoldo نامیده می‌شد، از زمان تاسیس‌اش در سال 1929 نماد شهر بوده است. تیم آشپزی روحیه این رستوران قدیمی را همچنان زنده نگه داده است. پائیاهای لذیذ این رستوران (paella) را می‌توان به صورت Takeaway هم سفارش داد.

Caelis

سبک منو: معاصر
سرآشپز رومن فورنل (Romain Fornell) و تیم‌اش غذاهای جسورانه خود را در سه منوی مختلف در این رستوران ستاره‌دار میشلین در هتل اوهلا (Hotel Ohla) سرو می کنند. به مهمانات توصیه می‌شود رزرو آنلاین یا تلفنی انجام دهند و کد پوششی فضا را رعایت کنند.

Disfrutar

سبک منو: معاصر
این رستوران در محل Eixample واقع شده است، و غذاهای خلاقانه مدیترانه‌ای را در فضایی صمیمی سرو می‌کند. دیسفروتار با سرامیک و رنگ‌های روشن به افتخار شهر بارسلون تزئین شده است؛ و توسط سه سرآشپز معروفی که قبلا El Bullu را هدایت می‌کردند، تاسیس شده.

Dos Palillos

سبک منو: تاپاس، ترکیبی (فیوژن)
با منویی بر اساس غذاهای ژاپنی، چینی و آسیای جنوب شرقی، تاپایس‌های ترکیبیِ دوس پالی‌یوس بهشتی هستند و به شدت توصیه می‌شوند. رزرو آنلاین یا تلفنی فراموش نشود. اگر ترجیح می‌دهید آلاکارته (مطابق با منو) بخورید و یک کوکتل امتحان کنید، می‌توانید بدون نیاز به رزرو در بار بنشینید.

El Falafel de Shani

سبک منو: فلافل، کوشر، وگان
ممکن است خیلی راحت از کنار این غرفه وگان و فلافل کوشر در La Boqueria بگذرید، اما ارزش آن را دارد که دنبال‌اش بگردید. بسیاری آن را بهترین فلافل شهر بارسلون (و بسیار مقرون به صرفه) می‌دانند.

El Nacional

سبک منو: ایبریایی
ال ناسیونال یک غذاخوری بزرگ با منویی پویاست، که به اندازه معماری چشم‌نواز و شیشه‌ای-فولادیِ آن چشمگیر است. میهمانان می‌توانند از میان چهار روش آشپزی مختلف یا چهار بار گوناگون در سالن یکی را انتخاب کنند.

La Barra de Carles Abellán

سبک منو: غذاهای دریایی
La Barra واقع در هتل W در سواحل مدیترانه، غذاهای دریایی بی‌نظیری را در فضای داخلی شیک در دو بار سرو می‌کند. همه غذاهای دریایی روی گریل زغالی مرکزیِ آن طبخ می‌شوند. رزرو الزامی است و می‌توان آن را از طریق تلفن یا ایمیل انجام داد.

Llambar

سبک منو: تاپاس
منوی Llambar این رستوران که در El Born قرار دارد، برای به اشتراک گذاشتن غذا بین چندین نفر طراحی شده است، همراه با کوکتل‌های خاص، فهرست گسترده‌ای از شراب‌ها و تاپاس‌های معروف اسپانیایی. رزرو را می‌توان به صورت آنلاین یا از طریق تلفن انجام داد که البته ضروری نیست، اما کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند/

Suculent

سبک منو: تاپاس، مدیترانه‌ای
ساکولنت که توسط آل بویی آلوم تونی رومرو (El Bulli alum Toni Romero) مدیریت می‌شود، به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر بارسلون در محله راوال تبدیل شده است.
تاپاس‌های خوشمزه و فضای سرزنده این محل معروف است؛ و تیم آشپزی غذاهای اسپانیایی و مدیترانه‌ایِ کلاسیک و مدرن را با تاکید بر آبگوشت‌ها و سس‌های خوش‌طعم سرو می‌کند.

پیشنهاد مطالعه : ۱۰ کشور برتر جهان در جهانگردی

بهترین مراکز خرید بارسلون کجاست؟

برای آنها که به مد علاقه دارند، مراکز خرید این شهر به بهشتی کم‌نظیر می‌ماند. اگر قصد دارید در این شهر به خرید هم بپردازید، ختما به این مکان‌های سر بزنید:

Colette Barcelona

ساکنان محلی و گردشگران برای پیدا کردن زیباترین و ظریف‌ترین جواهرات زنانه به اینجا می‌روند، یک خانه طراحی و نمایشگاه در محله El Born که تمام مراحل طراحی، رنگرزی، نصب نگین‌ها و … برند را همان‌جا انجام می‌شود. این قطعات سبکی متمایز دارند، زیرا جواهرات با مواد و منسوجات ترکیبی ساخته شده‌اند.

El Corte Inglés Plaça Catalunya

این فروشگاه عظیم نزدیک به Plaça Catalunya همه‌چیز از لباس و لوازم آرایشی گرفته تا لوازم خانگی، غذاهای لذیذ محلی، لوازم الکترونیکی و خیلی چیزهای دیگر از جمله فودکورت و سوپرمارکت را در خود جای داده است.

Entre Latas

این فروشگاه لذیذ مکانی برای خرید غذاهای کنسروشده است. Entre Latas همه‌چیز را از غذاهای لذیذ محلی گرفته تا محصولات وارداتی به مشتریان ارائه می‌دهد، از جمله ورموت مخصوص، ادویه‌های کمیاب، پاته و غیره.

Iriarte Iriarte

هرکسی که عاشق کیف‌های دستی است، باید از Iriarte Iriarte دیدن کند. این برند از تکنیک‌های سنتی و رنگ‌آمیزی دستی برای ساخت کیف‌های چرمی شیک استفاده می‌کند، و از سال 2009 در بارسلون فعال است.

La Manual Alpargatera

از سال 1940، تیم طراحی La Manual Alpargatera کفش‌های اسپادریل فوق‌العاده معروف و کاملا دست‌ساز را تولید می‌کند. La Manual برای ساکنان محلی و مسافران به یک‌اندازه جذاب است.

در واقع، طراحی ویترین برند آنقدر نمادین است که گفته می‌شود زمانی یک مشتری نامه‌ای را با نقاشی کردن ویترین فروشگاه (به جای آدرس فیزیکی) پست کرد و شرکت پست هم آن را بدون هیچ مشکلی به فروشگاه رساند!

Llibreria Altaïr

این کتابفروشی بزرگ یکی از بهترین کتاب‌فروشی‌های شهر بارسلون که با کتاب‌های تخصصی‌اش درباره سفر، زبان، فرهنگ و کاوش در جهان شناخته می‌شود. پس از گشت‌وگذار و خرید در این فضای فرهنگی پرجنب‌وجوش، حتما در کافه شیرینی فروشگاه هم چیزی بخورید.

Santa Eulalia

این فروشگاه لباس که در سال 1843 تأسیس شد، دارای تعداد بی‌شماری از برندهای گران‌قیمت مانند تام فورد، دیور، لانوین و موارد مشابه است. همچنین دارای مجموعه لباس‌های آماده مخصوص بانوان و خدمات پیراهن‌دوزی سفارشی برای آقایان است.

Zara Flagship

امپراتوری مد اسپانیایی زارا که یکی از برندهای اصلی در کمد لباس بسیاری افراد در دنیاست، در یک فروشگاه شاخص باشکوه با ستون‌های زیبا در خیابان شلوغ Passeig de Gràcia قرار دارد. اینجا می‌توانید جدیدترین لباس‌های آماده با الهام از مد روز را برای آقایان، بانوان و کودکان پیدا کنید.

بهترین مراکز خرید بارسلون کجاست؟

پیشنهاد مطالعه : بهترین مراکز خرید پاریس

بهترین هتل‌های بارسلونا کجاست؟

اگر بک‌پکر نیستید و بودجه‌تان محدودیتی ندارد، برای اقامتی خاطره‌انگیزتر می‌توانید به بهترین هتل‌های این شهر فکر کنید، از جمله:

کازا بونای (Casa Bonay)

کازا بونای حس فرهنگ و جامعه محلی را به مهمانان القا می‌کند. با فضای سبز فراوان و دکوراسیون داخلی ساده و شیک، فضای سبک و مطبوع این هتل قرن نوزدهمی با خود شهر مطابقت دارد.
حتی اگر این هتل را رزرو نکردید، حتما در رستوران پشت بام آن (که برای عموم باز است) تاپاس بخورید. اما برای آفتاب گرفتن در فضای مجاور رستوران باید مهمان هتل باشید.

هتل Cotton House (Eixample)

هتل کاتن هاوس، بخشی از مجموعه اتوگراف ماریوت، در مقر سابق انجمن تولیدکنندگان پنبه قرار دارد و به فضاهای ملک شالوده‌ای نئوکلاسیک می‌بخشد که با طراحی‌های نرم و پیچیده برجسته شده است.

علاوه بر 83 اتاق راحت، این هتل دارای یک کتابخانه زیبا، یک رستوران و بار کوکتل، یک تراس و یک استخر روی پشت بام هم است. در صورت سر زدن به آن، حتما پله‌های مارپیچ منحصربه‌فرد ملک را که در سال 1957 ساخته شده است، بررسی کنید که تنها نمونه در اروپاست.

ال پالاوت بارسلونا (El Palauet Barcelona)

شش سوئیت مجلل این اقامتگاه (هرکدام دوخوابه) مظهر ظرافت اسپانیایی در قالب هتل هستند. El Palauet در مرکز گردشگری و مرکز خرید معروف Passeig de Gracia واقع شده است.

هتل 1898

هتل 1898 که دقیقا در امتداد مسیر عابر پیاده پوشیده از درخت La Rambla واقع شده، همانطور که از نام‌اش پیداست، تاریخچه‌ای طولانی دارد. این ملک سابقا دفتر مرکزی شرکت تنباکو جنرال فیلیپین بوده، و عناصری از خاستگاه آن را می‌توان در معماری و دکور کلاسیک آن مشاهده کرد.

در این اقامتگاه اتاق‌های راحت از کلاسیک تا لوکس، با دو سطح از گزینه‌های سوئیت با طراحی زیبا در دسترس هستند.

هتل آرتس بارسلونا (Hotel Arts Barcelona)

برای لذت بردن از طراحی شیشه‌ای چشمگیر و مناظر شگفت‌انگیز، رستوران دو ستاره میشلین و استخر خیره‌کننده این اقامتگاه را انتخاب کنید. این هتل فضاهای پنج‌ستاره (اتاق، سوئیت و پنت‌هاوس) مدرنی را در بالای دریای مدیترانه و شهر ارائه می‌کند؛ این یعنی مناظر آن هم به اندازه خدمات و امکانات آن لوکس و عالی هستند. ساختمان بیرونی نیز توسط بروس گراهام از فولاد و شیشه طراحی شده، و از متمایزترین ساختمان‌های مدرن در بارسلون است.

هتل برومل (Hotel Brummell)

هتل برومل در فاصله کوتاهی از سایت افسانه‌ای مونت‌جوئیک (Montjuïc) با 20 اتاق راحت در محله شیک Poble Sec قرار دارد. این ملک که کمی دور از دسترس در نظر گرفته می‌شود، ساده و صمیمی است و طراحی‌ای فانتزی و مدرن دارد که به زیبایی فرهنگ بارسلونا را منعکس می‌کند. برخی از امکانات این اقامتگاه عبارت‌اند از تراس آفتاب‌گیر، استخر روباز، سونا، رستوران و بار.

هتل نری (Hotel Neri)

این اقامتگاه در دو ساختمان تاریخی، که یکی از آنها کاخی بازسازی‌شده متعلق به قرن 12 است، در محله گوتیک (Gothic Quarter) بارسلون واقع شده. فضای شاداب و شیک هتل با محله‌ای اطراف مطابقت دارد، و نزدیکی به جاذبه‌هایی مانند La Rambla و موزه پیکاسو، آن را به محلی ایده‌آل برای کسانی که برای اولین‌بار به این شهر سفر می‌کنند، تبدیل کرده است.

22 سوئیتِ این دارای امکانات رفاهی لوکس هستند، برخی دارای بالکن و تراس، برخی دیگر با مناظر گسترده یا نقاشی‌های دیواری طلاکاری شده.

هتل مجستیک و اسپا (Majestic Hotel & Spa Barcelona)

هتل مجستیک و اسپای بارسلون در قلب پاسیگ د گراسیا (Passeig de Gracia) قرار دارد، و نمادی نئوکلاسیک است که قدمت آن به سال 1918 برمی‌گردد. این ملک به خاطر کارکنانی جزئیات‎گرا و 271 اتاق، سوئیت، پنت‌هاوس و آپارتمان‌هایی زیبا و ظریف‌اش بسیار معروف است.

علاوه بر اینها، مهمانان هتل از نزدیکی به بسیاری از جاذبه‌ها از جمله معماری گائودی، فروشگاه‌های مجلل، رستوران‌های بی‌شمار و سالن تئاتر زیبای Gran Teatre del Liceu و … نیز لذت خواهند برد.

هتل ماندارین اورینتال بارسلونا (Mandarin Oriental Barcelona)

این هتل دوست‌داشتنی، واقع در خیابان شلوغ Passeig de Gràcia، یکی از محبوب‌ترین هتل‌های لوکس شهر است. اتاق‌ها دارای چشم‌اندازهای خیره‌کننده از باغ‌های خود هتل و کازا باتیو (Casa Batlló) در همان نزدیکی هستند. خدمات پنج‌ستاره و غذاهای عالیِ رستوران ستاره میشلن هتل نیز از دیگر موارد ارائه‌شده به مهمان‌هاست.

هتل مرسر بارسلون (Mercer Hotel Barcelona)

کوتاه بگوییم، اقامت در هتل مرسر شبیه به هیچ هتل دیگری در بارسلونا نیست. این ملک در بالای دیواری از بارچینو، شهر روم باستان، در محله گوتیک کنونی ساخته شده است. پس از یک‌روز گشت‌وگذار، اتاق‌های زیبای این پناهگاهی در برابر شلوغی شهر است و مسافران در تراس خصوصی ملک استراحت کنند یا در استخر آن تنی به آب بزنند.

علاقه‌مندان به معماری مدرن و تاریخ نیز از طاق‌های قرون وسطایی، نقاشی‌های دیواری قرن 12، سقف‌های چوبی قرن 18، مبلمان شیک و هنر اکسپرسیونیستی آگوستی پویگ حظ ببرند.

هتل دبلیو بارسلونا (W Barcelona)

یکی از نمادین‌ترین ساختمان‌های شهر، نمای متمایز و منحنی هتل W است، که درست جایی‌که ساحل به دریا می‌رسد در محله La Barceloneta قرار دارد. فضای داخلی به اندازه نمای بیرونی مدرن و شیک است و توسط معمار افسانه‌ای ریکاردو بوفیل طراحی شده.

مهمانان می‌توانند از هریک از 473 اتاق و سوئیت پنج‌ستاره‌ی این اقامتگاه، از چشم‌انداز پانورامای دریای مدیترانه لذت ببرند.

تا به حال به بارسلون سفر کرده‌اید؟

امیدواریم با مطالعه این راهنما با دیدنی های بارسلونا و سایر نقطه‌های مهم آن آشنا شده باشید. چنانچه هنوز موفق به سفر به اسپانیا و شهرهای مهم آن نشده‌اید، با کارشناسان «ویزا فوری» در ارتباط باشید تا شرایط اخذ ویزای توریستی اسپانیا (ویزای شینگن) را با شما به بحث بگذارند.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *