راهنمای سفر به کبک کانادا در سال ۲۰۲۴

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

کبک با زیبایی‌های طبیعی غنی، جاذبه‌های فرهنگی، دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی و نمایشگاه‌های فصلی خاص، مقصدی امیدوارکننده برای سفر و حتی تحصیل به شمار می‌رود. سفر به کبک کانادا که یک استان چهارفصل و دوزبانه انگلیسی – فرانسوی است، با جذابیت‌های فراوانی همراه است.

همچنین، 18 دانشگاه معتبر در کبک وجود دارد که مدارک معتبر بین‌المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهند پس از اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید دانشگاه های این شهر را بررسی کنید. در این مقاله قصد داریم درباره جاذبه‌ها و خصوصیات این استان بیشتر بنویسیم. با ما همراه باشید.

معرفی استان کبک کانادا

کبک نزدیک به یک‌ششم کل مساحت کانادا را تشکیل می‌دهد. استان کبک کانادا بزرگ‌ترین استان این کشور از نظر مساحت است و از نظر جمعیت پس از انتاریو در رتبه دوم قرار دارد. پایتخت آن، شهر کبک، قدیمی‌ترین شهر کانادا است.

نام کبک که برای اولین بار در سال 1608 به این شهر اطلاق شد، از یک کلمه آلگونکی به‌معنای «جایی که رودخانه باریک می‌شود» گرفته شده است. کلان‌شهر اصلی استان کبک، شهر مونترال کانادا است که جزیره مونترال، جزیره عیسی در شمال و چندین اجتماع در ساحل جنوبی رودخانه سنت لارنس را دربرمی‌گیرد و دومین شهر بزرگ کانادا به شمار می‌رود.

مرزهای کبک پس از تأسیس فرانسه جدید در اوایل قرن هفدهم، زمانی که امپراتوری استعماری فرانسه در آمریکای شمالی تا خلیج مکزیک و غرب رودخانه می‌سی‌سی‌پی گسترش یافت، بارها تغییر کرد و در سال 1898 مرز کبک از شمال تا رودخانه ایست‌مین و از شرق تا لابرادور گسترش یافت اما مرزهای کنونی یالت کبک کانادا در سال 1927 مشخص شد.

درمجموع، با سفر به کبک کانادا یا دیدن حتی یک عکس شهر کبک کانادا می‌توانید تشخیص دهید که این سرزمین جدید غنوده در میان جنگل‌های سوزنی‌برگ و پهن‌برگ و رودخانه‌های پرآب تا چه حد زیبا و دلپذیر است. توجه داشته باشید برای دیدن این شهر نیاز به اخذ ویزای توریستی کانادا را دارید

معرفی استان کبک کانادا

دانشگاه‌های کبک کانادا

کبک به‌دلیل داشتن دانشگاه‌های درجه یک با شهریه مناسب، یکی از چند مقصد اصلی تحصیلی برای دانشجویان سایر کشورها به‌خصوص ایران است. کبک در مجموع دارای 18 دانشگاه دولتی و غیردولتی است. شهر مونترال به تنهایی محل زندگی حدود ۱۷۰ هزار دانشجو است که البته این موضوع باتوجه به فرهنگ پرتحرک، کیفیت زندگی بالا، اجاره‌ بهای مناسب و پایین ترین نرخ شهریه در کانادا، تعجب‌آور نیست.

دانشگاه‌های کبک کانادا دوره‌های متنوعی را در سطوح مختلف ارائه می‌دهند. بیش از 3000 برنامه در دسترس وجود دارد که از این تعداد حدود 1500 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند. شهریه دانشگاه‌های کانادا در کبک از پایین‌ترین شهریه‌ها در آمریکای شمالی است.

دانشگاه‌های کبک کانادا

شهریه دوره‌های لیسانس از 6500 تا ۲۸ هزار دلار کانادا و برای مقطع کارشناسی ارشد حدود 8500 تا ۵۰ هزار دلار کانادا در سال است. برای اینکه بتوانید در دانشگاه های کبک تحصیل کنید، باید نامه پذیرش از موسسه آموزشی داشته‌باشید و پس از اثبات صلاحیت در دانشگاه مربوطه پذیرش خواهید شد.

زبان رسمی کبک، فرانسوی است و بیشترین جمعیت فرانسوی‌زبانان را در آمریکای شمالی دارد. به‌همین‌دلیل، دانشگاه‌های فرانسوی و انگلیسی مجزایی در کبک وجود دارد. از این میان، تنها 3 دانشگاه مک گیل، کنکوردیا و بیشاپ در کبک زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان آموزشی دارند. سایر دانشگاه‌ها، مانند شربروک، ممکن است برنامه‌های دوزبانه یا دوره‌های خاصی را به زبان انگلیسی ارائه دهند.

با سفر به کبک کانادا متوجه می‌شوید که استان کبک یک منطقه وسیع با ویژگی‌های جغرافیایی و اجتماعی-اقتصادی بسیار متفاوت است. بنابراین برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا باید درنظر بگیرید که می‌خواهید در کدامیک از محیط‌های شهری بزرگ، شهری کوچک یا روستایی زندگی کنید. دانشگاه‌های کبک را می‌توان به 3 دسته اصلی مونترال، شهر کبک و دانشگاه‌های منطقه‌ای تقسیم کرد. در میان آن‌ها، 10 دانشگاه فرانسوی‌زبان، از جمله یک سیستم آموزش از راه دور به‌نام Université TÉLUQ نیز وجود دارد.

دانشگاه لاوال در شهر کبک، یکی از قدیمی‌ترین موسسات فرانسوی زبان است که در سال 1852 تاسیس شد. این دانشگاه دارای رتبه‌بندی QS جهانی است و در رتبه 414 قرار دارد. دانشگاه کبک نیز در محدوده 591 تا 600 QS رتبه‌بندی شده و هرساله بیش از ۴ هزار دانشجوی بین‌المللی را می‌پذیرد. در مجموع، 320 رشته تحصیلی (175 رشته در م

قطع کارشناسی، 115 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 30 رشته در مقطع دکتری) در زمینه‌هایی مانند هنر، مدیریت، علوم اجتماعی، آموزش، علوم سیاسی و حقوق در این دانشگاه دایر هستند.

پیشنهاد مطالعه : نحوه تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی و الزامات آن

ساعت به وقت کبک کانادا 

در کانادا 6 منطقه زمانی زیر وجود دارد:

  • منطقۀ زمانی نیوفاندلند
  • منطقۀ ‌زمانی ‌اقیانوس‌اطلس
  • منطقۀ زمانی شرقی
  • منطقۀ ‌زمانی مرکزی
  • منطقۀ ‌زمانی کوهستانی
  • منطقۀ زمانی اقیانوس آرام

کسانی که سفر به کبک کانادا را انتخاب کرده‌اند، بهتر است درمورد زمان سالانه این کشور بیشتر بدانند تا بتوانند برنامه‌های خود را بر همان اساس تنظیم کنند. کبک در منطقۀ ‌زمانی شرقی کانادا قرار دارد و  تغییرات ساعت تابستانی (DST) در کبک، مانند سایر شهرهای کانادا در دومین یکشنبه ماه مارس و اولین یکشنبه ماه نوامبر هر سال اجرا می‌شود. اختلاف ساعت به وقت کبک کانادا با ایران 8:30 – ساعت است.

پیشنهاد مطالعه : اختلاف ساعت ایران و کانادا چقدر است؟

آب‌و‌هوای کبک کانادا در طول سال

آب‌وهوای کبک کانادا در طول سال متغیر و در تابستان‌ ملایم و مرطوب، در زمستان‌ یخبندان و برفی و در تمام سال نیمه‌ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 14- تا 26 درجه سانتی‌گراد متغیر است. براساس امتیاز گردشگری، بهترین زمان برای سفر به کبک کانادا از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر است.

آب‌و‌هوای کبک کانادا در طول سال

پیشنهاد مطالعه : آب‌وهوای کبک کانادا در طول سال

زندگی در کبک کانادا

شهر کبک زیبا، ایمن و پرتنوع است و تمام مزایای مراکز بزرگ شهری را دارد. در این شهر، بسیاری از فرصت‌های شغلی در دسترس هستند و جزو شهرهای با بالاترین کیفیت زندگی در جهان محسوب می‌شود. همچنین، یکی از بزرگترین رودخانه‌های آمریکای شمالی، رودخانه سنت لارنس نیز در این شهر قرار دارد. شهر کبک با احتساب منطقه شهری، 848776 نفر جمعیت دارد و دومین شهر بزرگ استان کبک است.

علاقمندان به طبیعت مطمئناً عاشق حومه کبک خواهند شد. این منطقه با جنگل‌های مرکب و سرسبز لورنتین، دریاچه‌ها و کوه‌های زیبا و رودخانه‌های پرآب، محیطی ایده‌آل برای فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی، اسکی، دوچرخه‌سواری، ماشین برفی، قایق‌سواری، شکار، ماهیگیری، سورتمه‌سواری سگ‌ها و… است. علاوه‌براین، پارک‌ها و مناطق تفریحی در فضای باز نیز برای تجربیات هیجان‌انگیز در دسترس هستند.

شما می‌توانید بدون ترس از مواجهه با خشونت، از زندگی در کبک کانادا نهایت لذت را ببرید و از مزایای یک شهر بزرگ با آرامش یک شهر متوسط بهره‌مند شوید. شهر کبک دارای کمترین میزان جرم و جنایت در آمریکای شمالی و امن‌ترین شهر کانادا برای بزرگ‌کردن کودکان نام گرفته است.

درمجموع، کبک ترکیبی از تاریخ و مدرنیته، فرهنگ و طبیعت و بازتاب روحیه صلح‌دوست شهروندان خود است. کبک اقتصاد پررونق و کیفیت زندگی بی‌نظیری دارد و جشنواره‌ها و رویدادهای مهمی که فصل به فصل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، از جمله جاذبه‌های توریسیتی آن به شمارمی‌روند.

درواقع، شهر کبک چیزی بیش از یک مکان برای زندگی است! این شهر، مکانی است که اگر آن را برای مهاجرت انتخاب کنید، هریک از اعضای خانواده شما می‌توانند جایگاه خود را پیدا و در آن پیشرفت کنند. شهر کبک به 6 منطقه تقسیم شده است که هرکدام بافت منحصربه‌فرد و مشخصات اجتماعی و جمعیت‌شناختی خود را دارند اما هر 6 بخش، خدمات متنوعی را برای رفع نیازهای جمعیت ارائه می‌دهند.

بنابراین، بهتر است براساس شخصیت، وضعیت مالی و ترجیحات خود، زمانی را برای یافتن مکانی برای زندگی اختصاص دهید و مطمئن باشید برای زندگی در کبک کانادا همیشه گزینه‌ای وجود دارد که نیازهای شما را برآورده کند.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با شهر کبک کانادا

مرکز ایالت کبک کانادا

مرکز ایالت کبک کانادا، شهر کبک است که نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

مرکز ایالت کبک کانادا

هزینه زندگی در کبک کانادا

کبک براساس رتبه‌بندی QS در رتبه 113 در میان بهترین شهرهای دانشجویی قرار دارد که گواهی بر کیفیت بالای آموزش موجود در این شهر است. علاوه‌براین، اقتصاد باز این شهر نیز چشم‌انداز فرصت‌های شغلی را بهبود می‌بخشد و به تعدیل هزینه زندگی در کبک کانادا کمک می‌کند.

ساختمان‌های سنگی و چشم‌اندازهای مسحورکننده کبک، آن را به یکی از بهترین شهرهای استان تبدیل کرده است و به‌علت داشتن موقعیت مکانی خوب، یک بندر پر رونق به شمار می‌رود.درواقع، کبک به‌عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین استان‌های کانادا شناخته شده است. هزینه زندگی ماهانه برای یک فرد مجرد در شهر کبک 1058 کانادا است.

البته این هزینه شامل اجاره آپارتمان نمی‌شود. علاوه‌براین، هزینه‌های سالانه از 19400 تا 25،450 دلار کانادا و هزینه‌های سالانه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب حدود 21900 و 32500 دلار کانادا هستند. هزینه خدمات برق، اینترنت، آب و سایر امکانات اولیه در کبک نیز ماهانه تقریباً 160 دلار کانادا است.

پیشنهاد مطالعه : بورسیه تحصیلی کانادا برای ایرانیان

جاهای دیدنی کبک کانادا 

شهر کبک، قدیمی‌ترین شهر کانادا است که در همان اولین برخورد، بازدیدکنندگان را به چشم‌انداز باشکوه رودخانه سنت لارنس و جزیره پاستورال اورلئان دعوت می‌کند. برخی از جاهای دیدنی کبک در کانادا که توصیه می‌کنیم درصورت سفر به کبک کانادا، از دست ندهید، عبارت‌اند از:

 قلعه کبک:

این قلعه تاریخی که در سال ۱۶۸۳ ساخته شده، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کبک و شامل بخش‌های مختلفی مانند موزه‌ها، گالری‌ها و باغ‌های زیبا است.

شهر قدیمی کبک:

این منطقه تاریخی که در سال ۱۹۸۵ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده، مملو از خیابان‌های خیال‌انگیز، ساختمان‌های تاریخی، فروشگاه‌ها و رستوران‌های محلی است.

پارک ملی مونترنسی:

این پارک ملی که در فاصله کوتاهی از شهر کبک قرار دارد، سرشار از مناظر طبیعی زیبا، پیست‌های تفریحی و فضاهای آرامش‌بخش برای گردش و ماجراجویی است.

موزه تاریخی کبک:

این موزه که در یک ساختمان تاریخی واقع شده، دارای مجموعه‌ای از اشیاء و آثار تاریخی و هنری مرتبط با تاریخ و فرهنگ کبک است.

آبشار مونتمورنسی:

این آبشار زیبا که در حدود ۸۳ متر ارتفاع دارد، یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم کبک است.

پیشنهاد مطالعه :لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت کانادا

زبان مردم کبک کانادا

زبان مردم کبک کانادا غالباً فرانسوی‌ و زبان دوم آن‌ها انگلیسی است. کبک تنها استان کانادا با زبان رسمی فرانسوی است.

سخن پایانی

در این مقاله درباره سفر به کبک کانادا، آب‌وهوای این شهر، زبان، جاذبه‌های گردشگری، دانشگاه‌ها و هزینه زندگی در کبک صحبت کردیم. اگر به کبک سفر کرده‌اید یا در این شهر سکونت دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

  1. https://www.britannica.com/place/Quebec-province
  2. https://yocket.com/blog/universities-in-quebec
  3. https://bemoacademicconsulting.com/blog/universities-in-quebec#:~:text=There%20are%2018%20universities%20in,to%20about%20170%2C000%20university%20students.
  4. https://smartapplyvisa.com/blog/%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%DA%A9%D8%A8%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D9%82%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/
  5. https://travel.usnews.com/Quebec_City_Canada/When_To_Visit/#:~:text=There’s%20no%20denying%20it%3A%20Winters,the%20Qu%C3%A9b%C3%A9cois%20sure%20don’t!
  6. https://www.quebecentete.com/en/vivre-a-quebec#:~:text=A%20mix%20of%20history%20and,one%20another%20season%20after%20season.
  7. https://www.upgradabroad.com/articles/cost-of-living-in-quebec/#:~:text=Quebec%20is%20well%2Dknown%20as,expensive%20than%20other%20global%20cities.
  8. https://www.upgradabroad.com/articles/cost-of-living-in-quebec/
افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *